www.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.marcommit.nlContentbureau
2500 volgers blijven op de hoogte!
PR: Lubbers De Jong

Red Hat en Microsoft bevorderen hybride cloudontwikkeling met Azure Red Hat OpenShift

• Gezamenlijk ontwikkelde oplossing brengt het meest complete enterprise Kubernetes platform naar Microsoft Azure
  • Eerste gezamenlijk beheerde OpenShift-oplossing in de publieke cloud nu beschikbaar
BOSTON, RED HAT SUMMIT – 8 mei 2019 – Red Hat, Inc. (NYSE: RHT), leverancier van opensourceoplossingen, en Microsoft kondigen de algemene beschikbaarheid aan van Azure Red Hat OpenShift. Azure Red Hat OpenShift biedt een krachtige opstap naar hybride cloud computing, waardoor IT-organisaties Red Hat OpenShift Container Platform in hun datacenters kunnen gebruiken, en deze workloads probleemloos kunnen uitbreiden door de kracht en schaalbaarheid van Azure-diensten te gebruiken. Azure Red Hat OpenShift is de eerste gezamenlijk beheerde OpenShift-dienst in de publieke cloud.

Red Hat en Microsoft erkennen het belang van hybride cloud computing voor moderne IT. Bedrijven willen immers hun resources uitbreiden met een publieke cloudinfrastructuur, met behoud van reeds gedane investeringen. Kubernetes biedt een gemeenschappelijke brug tussen het datacenter en publieke cloudomgevingen, wat het een belangrijke technologie maakt voor het realiseren van echte hybride cloud computing.

Azure Red Hat OpenShift combineert de innovatie van enterprise Kubernetes met 's werelds leidende enterprise Linux-platform, Red Hat Enterprise Linux. Gezamenlijk bieden deze technologieën een krachtige oplossing voor het eenvoudiger beheren en orkestreren van cloud-native workloads in een hybride cloudomgeving. Met Azure Red Hat OpenShift kunnen klanten gecontaineriseerde applicaties inzetten in dezelfde omgeving als de workflows, terwijl ze veel van de inherente complexiteiten van containerbeheer verminderen.

Azure Red Hat OpenShift is een dienst die gezamenlijk beheerd en ondersteund wordt door zowel de opensource-experts van Red Hat als de publieke cloudexperts van Microsoft. Klanten kunnen rekenen op een geïntegreerde ervaring met uniforme aanmelding, on-boarding, servicebeheer en technische ondersteuning. De service wordt toegevoegd aan de bestaande Azure-factuur van de klant, waardoor de gebruikerservaring verder wordt gestroomlijnd.

Verder biedt Azure Red Hat OpenShift ontwikkelaars en operations-teams:

- Volledig beheerde clusters met master-, infrastructuur- en applicatie-nodes beheerd door Microsoft en Red Hat; daarnaast zijn er geen VM’s en patches vereist.

- Mogelijkheden om wet- en regelgeving na te leven dankzij compliance-certificeringen die vergelijkbaar zijn met andere Azure-diensten.

- Verbeterde flexibiliteit om applicaties vanuit lokale omgevingen beter naar de Azure-publieke cloud te verplaatsen via de consistente basis die OpenShift biedt.

- Hogere snelheid om verbinding te maken met Azure-diensten vanuit on-premises OpenShift-implementaties.

- Uitgebreide productiviteit met eenvoudigere toegang tot Azure-publieke clouddiensten zoals Azure Cosmos DB, Azure Machine Learning en Azure SQL DB voor het bouwen van de volgende generatie cloud-native bedrijfsapplicaties.

Azure Red Hat OpenShift is het resultaat van de inspanningen van Red Hat en Microsoft om een krachtige, ondersteunde en veiligere keuze te bieden voor de ontwikkeling en implementatie van hybride cloudworkloads. Dankzij ondersteuning door beide bedrijven kunnen IT-organisaties met vertrouwen op hybride cloudinnovatie inzetten, die voldoet aan de vereisten van bedrijfskritische productie-workloads.

Microsoft en Red Hat werken ook samen om gecontaineriseerde oplossingen op de markt te brengen met Red Hat Enterprise Linux 8 op Azure, Red Hat Ansible Engine 2.8 en Ansible Certified-modules. Bovendien werken de twee bedrijven aan het leveren van SQL Server 2019 met Red Hat Enterprise Linux 8-ondersteuning en prestatieverbeteringen.

Azure Red Hat OpenShift is nu beschikbaar via Microsoft Azure.

Quotes
Paul Cormier, president, Products and Technologies bij Red Hat
“Hybrid cloud biedt een duidelijke visie op de toekomst van enterprise computing, waarbij publieke clouddiensten naast virtualisatie, Linux-containers en bare-metal-servers staan. Samen vormt dit het nieuwe datacenter in de hybride cloudwereld. Azure Red Hat OpenShift biedt bedrijven een consistente basis voor Kubernetes, waarmee ze de voordelen van dit hybride cloudmodel kunnen realiseren. Dit stelt IT-leiders in staat te innoveren met een platform dat een gemeenschappelijke structuur biedt voor zowel app-ontwikkelaars als de bedrijfsvoering.”

Scott Guthrie, executive vice president, Cloud and AI Group bij Microsoft
“Microsoft en Red Hat hebben een gemeenschappelijk doel. Ze willen bedrijven helpen een hybride cloudomgeving te creëren die voldoet aan hun huidige en toekomstige bedrijfsbehoeften. Azure Red Hat OpenShift combineert het leiderschap van Azure met de kracht van Red Hat OpenShift om containerbeheer op Kubernetes te vereenvoudigen en klanten te helpen innoveren.”

Dave More, senior vice president, Travel Solutions Development Platform bij Sabre
“Hybride cloudtechnologieën voeden ons nieuwe generatie platform, waarbij Red Hat OpenShift onze moderne basis vormt om innovatieve, cloud-native applicaties te bouwen die kunnen reiken van onze datacenters tot de publieke cloud. Red Hat OpenShift maakt het makkelijker om diensten te creëren die naadloos aansluiten op hybride cloudarchitecturen. Hierdoor kunnen we cloud-scale middelen gebruiken, inclusief op Azure, terwijl we ook workloads kunnen verplaatsen via Red Hat OpenShift – waar en wanneer we maar willen.”

Extra informatie
Volg Red Hat
Over Red Hat, Inc.
Red Hat is 's werelds toonaangevende leverancier van opensourcesoftwareoplossingen voor bedrijven. Het gebruikt een communitygedreven benadering om betrouwbare en hoogwaardige Linux-, hybride cloud-, container- en Kubernetes-technologieën te leveren. Red Hat helpt klanten nieuwe en bestaande IT-toepassingen te integreren, cloud-native applicaties te ontwikkelen, te standaardiseren op hun toonaangevende besturingssysteem en complexe omgevingen te automatiseren, beveiligen en beheren. De bekroonde support-, training- en consultingdiensten maken van Red Hat een vertrouwde adviseur van de Fortune 500. Als een strategische partner voor cloudleveranciers, systeemintegrators, applicatie-leveranciers, klanten en opensourcecommunity's, helpt Red Hat organisaties zich voor te bereiden op de digitale toekomst.

Over Microsoft
Microsoft (Nasdaq "MSFT" @ microsoft) maakt digitale transformatie mogelijk voor het tijdperk van een intelligente cloud en een intelligente edge. Haar missie is om elke persoon en elke organisatie op de planeet in staat te stellen meer te bereiken.

Voor meer informatie voor de pers
Lubbers De Jong
Anke van Heerebeek
anke@lubbersdejong.nl
020 2050428

Red Hat’s Forward-Looking Statements
Certain statements contained in this press release may constitute "forward-looking statements" within the meaning of the Private Securities Litigation Reform Act of 1995. Forward-looking statements provide current expectations of future events based on certain assumptions and include any statement that does not directly relate to any historical or current fact. Actual results may differ materially from those indicated by such forward-looking statements as a result of various important factors, including: risks related to Red Hat’s pending merger with International Business Machines Corporation, the ability of Red Hat to compete effectively; the ability to deliver and stimulate demand for new products and technological innovations on a timely basis; delays or reductions in information technology spending; the integration of acquisitions and the ability to market successfully acquired technologies and products; risks related to errors or defects in Red Hat’s offerings and third-party products upon which Red Hat’s offerings depend; risks related to the security of Red Hat’s offerings and other data security vulnerabilities; fluctuations in exchange rates; changes in and a dependence on key personnel; the effects of industry consolidation; uncertainty and adverse results in litigation and related settlements; the inability to adequately protect Red Hat intellectual property and the potential for infringement or breach of license claims of or relating to third party intellectual property; the ability to meet financial and operational challenges encountered in Red Hat’s international operations; and ineffective management of, and control over, Red Hat's growth and international operations, as well as other factors contained in Red Hat’s most recent Annual Report on Form 10-K (copies of which may be accessed through the Securities and Exchange Commission's website at www.sec.gov), including those found therein under the captions "Risk Factors" and "Management's Discussion and Analysis of Financial Condition and Results of Operations". In addition to these factors, actual future performance, outcomes, and results may differ materially because of more general factors including (without limitation) general industry and market conditions and growth rates, economic and political conditions, governmental and public policy changes and the impact of natural disasters such as earthquakes and floods. The forward-looking statements included in this press release represent Red Hat's views as of the date of this press release and these views could change. However, while Red Hat may elect to update these forward-looking statements at some point in the future, Red Hat specifically disclaims any obligation to do so. These forward-looking statements should not be relied upon as representing Red Hat's views as of any date subsequent to the date of this press release.

###

Red Hat, Red Hat Enterprise Linux, the Red Hat logo and OpenShift are trademarks or registered trademarks of Red Hat, Inc. or its subsidiaries in the U.S. and other countries. Linux® is the registered trademark of Linus Torvalds in the U.S. and other countries.
   Er zijn geen reacties, login om te reageren
Laatste van Red Hat, Inc.
Red Hat versnelt petabyte-schaal object-storage voor cloud-native workloads

Red Hat OpenStack Platform 16 biedt continue community-innovatie en langdurige enterprise-ondersteuning

Red Hat versnelt cloud-native development met Unified Hybrid Cloud Storage voor Red Hat OpenShift Container Platform
Uptime datacenter BIT cruciaal voor kwaliteit van diensten Missing Piece

Sharp introduceert stijlvol zwart PV-zonnepaneel met half-cut-cellen

Cybereason sluit samenwerking met Pinewood om slagkracht in Nederland te vergroten

Johnny Pronk aangesteld als key accountmanager bij Renewd

GitLab breidt functionaliteiten van DevSecOps-platform uit met release 13.0

commercetools erkend om B2B-commerce

VMware introduceert tweede generatie van VMware Cloud on Dell EMC

Toshiba Tec Retail gaat verder onder de naam Toshiba Global Commerce Solutions (Benelux)

CM.com takes Conversational Commerce to the next level through the acquisition of leading Conversational AI provider CX Company

Verdwijnen DWDD doet literatuurwereld veel pijn
Workiva en Trintech kondigen strategische samenwerking aan die financiële afsluitprocessen en wettelijke rapportageprocessen transformeert

Snel groeiende vraag naar managed securitydiensten creëert nieuwe kansen voor MSP’s

Sales, marketing en corona: licht aan het einde van de tunnel?

MeetingpointAdvies biedt kosteloos videobellen aan financieel adviseurs

Nieuwe Zyxel Multi-Gigabit switch helpt bedrijven eenvoudig aan de WiFi 6-standaard

Nutanix breidt integratie met ServiceNow uit en stroomlijnt IT-operations en -kosten

Secureworks introduceert nieuw wereldwijd partnerprogramma

Drie nieuwe Fiber Aggregation Switches met optioneel cloud-beheer

Amsterdam eindigt als tweede op wereldwijde ranglijst artificiële intelligentie

Women in Tech komt met een 24 hour virtual conference

Logo Zyxel

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlContentbureauwww.EVENTIVE.nl