Contentbureauwww.marcommit.nlwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nl
2478 volgers blijven op de hoogte!
PR: Lubbers De Jong

Lockheed Martin versnelt upgrades F-22 Raptor dankzij Red Hat

• F-22 Raptor-scrumteam kan sprints met 40 procent beter voorspellen
  • Lockheed Martin kan nieuwe communicatiemogelijkheden drie jaar eerder dan gepland leveren
BOSTON – RED HAT SUMMIT – 7 mei 2019 – Red Hat, Inc. (NYSE: RHT), leverancier van opensourceoplossingen, maakt bekend dat Lockheed Martin (NYSE: LMT) met Red Hat samenwerkt voor het moderniseren van het applicatie-ontwikkelproces, die worden gebruikt om de F-22 Raptor straaljagers van nieuwe mogelijkheden te voorzien.

De F-22 is een van de meest dominante gevechtsvliegtuigen, maar potentiële tegenstanders blijven mogelijkheden ontwikkelen die de Amerikaanse en geallieerde luchtmacht uitdagen hun superioriteit in de lucht te behouden, waardoor een constante focus op snelle innovatie ligt.

Het duurde voorheen vijf tot zeven jaar om vereisten te identificeren en nieuwe capaciteiten voor de bestaande architectuur vrij te geven, die aanvankelijk in het begin van de jaren negentig gebouwd is. Dat tijdrovende proces, samen met de kwaliteit van de code en integratieproblemen, leidde tot lastige aanpassingen. Dit resulteerde in een platform dat niet langer voldeed aan de verwachtingen van Lockheed Martin voor door software-defined innovatie.

Voor Lockheed Martin ging het niet alleen om het upgraden van de hardware en het inzetten van een modern softwareplatform. Het bedrijf wilde ook een teamcultuur creëren die gebaseerd is op innovatie en samenwerking om zo de manier waarop applicaties werden ontwikkeld te veranderen. Lockheed zocht hiervoor naar principes en frameworks die gangbaar zijn in het softwarelexicon, zoals agile, scrum, minimum viable product (MVP) en DevSecOps.

Lockheed Martin koos Red Hat Open Innovation Labs om zich door zijn agile transformatieproces te leiden en te helpen bij het implementeren van een opensourcearchitectuur aan boord van de F-22, en tegelijkertijd het web van ingeboude systemen te ontwarren. De aanpak om digitale transformatie te combineren met moderne IT-infrastructuurmodernisering hielp het team van Lockheed agile ontwikkelmethoden en DevSecOps-werkwijzen te adopteren.

Na een kennismakingssessie en een architectuurreview werd een omgeving voorgesteld op basis van Red Hat OpenShift Container Platform, het enterprise Kubernetes-platform van Red Hat. OpenShift is geoptimaliseerd voor ontwikkelaarsproductiviteit en innovatie, en helpt klanten IT-uitdagingen aan te gaan op het gebied van beveiliging, operationeel beheer en de integratie van applicaties en containerbeheer. OpenShift wordt mogelijk gemaakt door de vertrouwde basis van Red Hat Enterprise Linux, een van de meest gecertificeerde besturingssystemen op de markt, en de eerste met ondersteuning voor Linux-containertechnologie die ook de Common Criteria-certificering ontving, waardoor het platform voldoet aan de hoge beveiligingsnormen van Lockheed Martin en zijn klanten.

Tijdens het Open Innovation Labs-programma werkte een multifunctioneel team van vijf ontwikkelaars, twee operators en een producteigenaar samen om een nieuwe applicatie voor de F-22 op OpenShift te ontwikkelen. Bij het oorspronkelijke projectteam waren al snel resultaten zichtbaar en binnen zes maanden had Lockheed Martin zijn OpenShift-implementatie en gebruik van agile methodieken en DevSecOps-praktijken naar een 100-persoons F-22 ontwikkelingsteam opgeschaald.

De agile transformatie van Lockheed Martin heeft zijn vruchten afgeworpen. Tijdens een recente sessie verbeterde het F-22 Raptor scrumteam zijn voorspellingsvermogen voor toekomstige sprints met 40 procent. Deze zomer, slechts een jaar na het opstarten van het project, wil Lockheed Martin drie communicatiemogelijkheden voor de straaljager opleveren, wat drie jaar eerder is dan gepland. Lockheed Martin blijft deze aanpak opschalen voor de hele F-22 ontwikkelorganisatie.

Red Hat Open Innovation Labs werkte niet alleen met Lockheed Martin samen om zijn ontwikkelcultuur, -proces en -technologie te transformeren, maar ook om na te denken over hoe het team fysiek werkt. Door muren neer te halen en open werkruimtes te creëren in zijn nieuwe dojo, heeft het ontwikkelteam van de Lockheed Martin F-22 Raptor nu een speciale ruimte om te blijven leren, denken en problemen op te lossen. Verder biedt het de mogelijkheid om de samenwerkende DevSecOps-cultuur uit te breiden, waarmee nieuwe softwaregedefinieerde innovatie aan de Amerikaanse luchtmacht en zijn geallieerden wordt geleverd.

Webcast voor pers
Woensdag 8 mei, tijdens de Red Hat Summit in Boston, geeft Red Hat om 17.00 uur Nederlandse tijd een persconferentie, gevolgd door een Q&A. Ga voor deelname, of om de opname terug te kijken, naar: https://onlinexperiences.com/Launch/QReg/ShowUUID=45D50AF9-7E2C-4F8C-8606-B85EBDA927AC

Quotes
Paul Smith, senior vice president and general manager, Public Sector, Red Hat
“Lockheed Martin ontwikkelde een van de snelste straaljagers ter wereld en had een ontwikkelproces nodig dat die snelheid kan evenaren. Dankzij Red Hat Open Innovation Labs, kon Lockheed Martin DevOps-praktijken in zijn omgeving integreren, zoals domeingestuurd ontwerp en lean denken. Nu zorgen kortere planningstijden voor snellere releasecycli, die aanzienlijke voordelen voor de Amerikaanse luchtmacht kunnen opleveren.”

Michael Cawood, vice president, F-16/F-22 Product Development, Lockheed Martin
“Wanneer je een wereldberoemd platform hebt als de F-22 Raptor, zijn tegenstanders constant op zoek naar manieren om je in te halen. Dit betekent dat we continu mogelijkheden moeten toevoegen en de F-22 moeten verbeteren. En we moeten dat sneller doen dan ooit tevoren. We moesten onze eigen organisatie transformeren en de manier waarop we zaken aanpakten, veranderen. Door samen te werken met het Red Hat Open Innovation Labs-team hebben we alles veranderd: onze toolchain, ons proces en het meest belangrijke - onze cultuur. Met onze nieuwe cultuur, die stevig geworteld is in DevSecOps en agile, en een flexibeler platform gebaseerd op het Red Hat OpenShift Container Platform, kan het F-22 team zijn werk voortzetten en ervoor zorgen dat de Raptor voldoet aan de Amerikaanse defensiebehoeften.”

Extra informatie
Volg Red Hat
Over Red Hat, Inc.
Red Hat is 's werelds toonaangevende leverancier van opensourcesoftwareoplossingen voor bedrijven. Het gebruikt een communitygedreven benadering om betrouwbare en hoogwaardige Linux-, hybride cloud-, container- en Kubernetes-technologieën te leveren. Red Hat helpt klanten nieuwe en bestaande IT-toepassingen te integreren, cloud-native applicaties te ontwikkelen, te standaardiseren op hun toonaangevende besturingssysteem en complexe omgevingen te automatiseren, beveiligen en beheren. De bekroonde support-, training- en consultingdiensten maken van Red Hat een vertrouwde adviseur van de Fortune 500. Als een strategische partner voor cloudleveranciers, systeemintegrators, applicatie-leveranciers, klanten en opensourcecommunity's, helpt Red Hat organisaties zich voor te bereiden op de digitale toekomst.

Voor meer informatie voor de pers
Lubbers De Jong
Anke van Heerebeek
anke@lubbersdejong.nl

Forward-Looking Statements
Certain statements contained in this press release may constitute "forward-looking statements" within the meaning of the Private Securities Litigation Reform Act of 1995. Forward-looking statements provide current expectations of future events based on certain assumptions and include any statement that does not directly relate to any historical or current fact. Actual results may differ materially from those indicated by such forward-looking statements as a result of various important factors, including: risks related to our pending merger with International Business Machines Corporation, the ability of the Company to compete effectively; the ability to deliver and stimulate demand for new products and technological innovations on a timely basis; delays or reductions in information technology spending; the integration of acquisitions and the ability to market successfully acquired technologies and products; risks related to errors or defects in our offerings and third-party products upon which our offerings depend; risks related to the security of our offerings and other data security vulnerabilities; fluctuations in exchange rates; changes in and a dependence on key personnel; the effects of industry consolidation; uncertainty and adverse results in litigation and related settlements; the inability to adequately protect Company intellectual property and the potential for infringement or breach of license claims of or relating to third party intellectual property; the ability to meet financial and operational challenges encountered in our international operations; and ineffective management of, and control over, the Company's growth and international operations, as well as other factors contained in our most recent Annual Report on Form 10-K (copies of which may be accessed through the Securities and Exchange Commission's website at www.sec.gov), including those found therein under the captions "Risk Factors" and "Management's Discussion and Analysis of Financial Condition and Results of Operations". In addition to these factors, actual future performance, outcomes, and results may differ materially because of more general factors including (without limitation) general industry and market conditions and growth rates, economic and political conditions, governmental and public policy changes and the impact of natural disasters such as earthquakes and floods. The forward-looking statements included in this press release represent the Company's views as of the date of this press release and these views could change. However, while the Company may elect to update these forward-looking statements at some point in the future, the Company specifically disclaims any obligation to do so. These forward-looking statements should not be relied upon as representing the Company's views as of any date subsequent to the date of this press release.

###

Red Hat, Red Hat Enterprise Linux, the Shadowman logo and OpenShift are trademarks or registered trademarks of Red Hat, Inc. or its subsidiaries in the U.S. and other countries. Linux® is the registered trademark of Linus Torvalds in the U.S. and other countries.
Eerder van Red Hat, Inc.
4 nov 2019 Red Hat voegt voorspellende modellen toe aan nieuwste versie van Red Hat Process Automation

23 okt 2019 Red Hat werkt met Vodafone Idea samen om een Network-as-a-Platform te bouwen

17 okt 2019 Red Hat breidt Kubernetes-ontwikkelaarservaring uit met nieuwe versie Red Hat OpenShift 4
Persberichten van woensdag 20 november 2019
NTT Ltd. opent zijn eerste Client Innovation Center (CIC) in Europa

OutSystems lanceert AI-assistent voor applicatieontwikkeling

NetApp en Google Cloud zetten volgende stap in strategisch partnership om innovatie in de Cloud te stimuleren

Qualys tilt vulnerability management, detectie en respons naar een hoger niveau met haar VMDR oplossing

Lenovo en Schneider Electric kondigen strategische samenwerking aan op het gebied van slimme duurzame productie

Multifunctionele Toughbooks zijn ideaal gereedschap voor de zeevaart

Hoe kun je data gebruiken om te groeien in e-commerce?

BlackBerry zorgt voor balans tussen vraag naar productiviteit en veiligheid met vernieuwde UEM Software Suite

Advanced Persistent Threats in 2020: abuse of personal information and more sophisticated attacks are coming

Experts delen unieke kennis in Amsterdam

Verzekeringsarchitect ADD vereenvoudigt bescherming van fysieke en virtuele machines met SentinelOne

TIE Kinetix completes transition to FLOW with substantially increased order intake
Erniesoft wint FD Gazellen Award 2019

HPS Connectivity Solutions (HPS) verkoopt meerderheidsbelang aan SLTN Inter Access (SLTN)

AVM introduceert FRITZ!Repeater 1200 en 600

Nederlandse professionals zijn het meest bekend met 3D-printtechnologie

Cumulus Networks introduceert vierde generatie geavanceerde software voor Open Networking

Anoma van Eeden gestart als SVP of Global Marketing bij Foleon

Freshworks haalt $ 150 mln. op met financieringsronde en kondigt Customer-for-Life-Cloud aan

Havenbedrijf Rotterdam en ICT Group sluiten contract voor Container Exchange Route

F5 werkt samen met Rakuten Mobile aan veilige uitrol 5G-netwerk

VALUEBLUE OPGENOMEN IN GARTNERS MAGIC QUADRANT

Orange Business Services breidt SD-WAN-portfolio uit met Fortinet Secure SD-WAN

PERSONALIA: Bob Bomer nieuwe CFO van Amac

Siemens voegt materiaalmodellering toe aan Simcenter met overname van MultiMechanics

Thuiswinkel.org stuurt brandbrief over online identificatie naar minister
Logo Lubbers De Jong

Za-Zo:  Alleen aanleveren

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.LVTPR.comwww.marcommit.nlwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nl