www.lubbersdejong.nlContentbureauwww.marcommit.nlContentbureau
2487 volgers blijven op de hoogte!

Nieuwe cloudtoepassingen en developer tools gepresenteerd tijdens Microsoft Build 2019

Microsoft introduceert nieuwe AI-gedreven innovaties op het gebied van samenwerken en hybrid cloud in Microsoft 365 en Microsoft Azure

Tijdens de eerste dag van de jaarlijkse developerconferentie Microsoft Build zijn een aantal nieuwe technologieën gepresenteerd om slimme en productieve toepassingen mee te ontwikkelen.

Op de conferentie delen ook Microsofts klanten en partners zoals Starbucks, J.P. Morgan, Kroger, Spatial, Epic Games nieuwe oplossingen voor innovatieve en klantgerichte ervaringen. De aankondigingen tijdens Build hebben over het algemeen betrekking tot nieuwe diensten rond productiviteit en samenwerking binnen diverse apps en op het web. Daarnaast zijn ook nieuwe AI-mogelijkheden binnen Microsoft 365 aangekondigd om de veranderende manieren van werken te adresseren.

Microsoft maakt verder bekend dat ook nieuwe open source technologieën en developer tools voor Azure en Windows beschikbaar komen. Daarnaast zijn er aankondigingen rond Microsofts vertrouwde en veelzijdige cloud-platformen die faciliteren in infrastructuur, data, AI, Mixed Reality, productiviteit en samenwerking, zakelijke toepassingen en gaming.

In zijn openingstoespraak lichtte CEO Satya Nadella de visie van Microsoft toe en sprak hij over de kansen voor de developers-community binnen Microsoft Azure, Microsoft Dynamics 365 and Power Platform, Microsoft 365 en Microsoft Gaming. “Nu computertechnologie steeds meer onderdeel wordt van elk aspect va ons leven, definiëren de keuzes die developers maken de wereld waarin we leven. Microsoft is toegewijd om developers betrouwbare tools en platformen te bieden binnen elke laag van moderne technologie, waarmee ze magische ervaringen kunnen bouwen die nieuwe kansen voor iedereen bieden,” zegt Nadella.

Klik hier voor een Engelstalig blog met een algemene toelichting op de aankondigingen van vandaag en hier voor het internationale persbericht. Voor meer informatie, beelden van de keynotes, persmaterialen en meer blogs rond de diverse aankondigingen tijdens Build bezoek je de website van Microsoft Build 2019.

Een samenvatting van enkele aankondigen vind je hieronder:

Microsoft 365: de wereldwijde productiviteitscloud
  • Microsoft Graph data connect: biedt nieuwe mogelijkheden voor developers om verder te bouwen op Microsoft Graph.
  • Fluid Framework: een nieuw web-based platform en componentized documentenmodel voor gedeelde interactieve ervaringen. Hiermee krijgen teams nieuwe manieren om samen te creëren.
  • Nieuwe functionaliteiten Microsoft Edge op Chromium OS, waaronder IE mode waarmee Internet Explorer direct in een Edge-tab geïntegreerd wordt. Privacy Tools die meer opties bieden voor veiliger gebruik van de browser en Collections waarmee je als gebruiker de overvloed aan online informatie tegengaat.
  • Microsoft presenteerde zijn visie op de toekomst van Intelligent Agents met de focus op krachtige conversationele interfaces op basis van data en machine learning.
  • Meer informatie over de aankondigingen rond Microsoft 365, met details rond developer-tools voor Windows, Office en Microsoft Teams vind je in dit blog
Nieuwe open source technologieën en developer tools
  • Azure Kubernetes Service (AKS) is een van de snelst groeiende diensten in Azure.
  • Kubernetes Event-driven Autoscaling (KEDA) is een open source component dat de deployment van serverless event-driven containers op Kubernetes ondersteunt en is in samenwerking met Red Hat ontwikkeld. KEDA is nu beschikbaar in public preview.
  • Azure Policy voor AKS past at-scale enforcements toe and helpt AKS-clusters veilig te houden op een gecentraliseerde en consistente manier.
  • Quantum biedt een nieuwe wereld voor developers. Microsoft heeft Q# ontworpen voor quantum programming, een toegankelijke, high-level programmeertaal met een native-type systeem voor qubits, operators en andere abstracties.
  • Developers zijn veel tijd kwijt aan het switchen tussen applicaties, diensten en tools. Om dit te stroomlijnen brengt Microsoft ’s werelds meest gebruikte enterprise identity system Azure Active Directory (Azure AD) naar GitHub.
  • De nieuwe Hyperscale (Citus) optie in Azure Database voor PostgreSQL vergezelt Azure SQL Database Hyperscale om developers in staat te stellen om zeer schaalbare, low-latency applicaties te ontwikkelen door gebruik te maken van hun huidige skills.
Developing solutions to secure the election process

Microsoft gelooft dat technologie een doorslaggevende rol kan spelen in het beveiligen van verkiezingen en dat technologiebedrijven een verantwoordelijkheid hebben om dit te ondersteunen. Daarom presenteert Microsoft onder andere de dienst ElectionGuard. Een open source software development kit (SDK), ontwikkeld in samenwerking met Galois. Deze SDK biedt mogelijkheden tot beveiliging en publiekelijk verifieerbaarheid voor verkiezingen. Daarnaast zijn er richtlijnen en tools om beter toegankelijke kiessystemen te ontwikkelen.

Voor meer informatie bezoek je de website van Microsoft Build 2019. Neem bij vragen contact met ons op.

Microsoft Persdesk
Media relations

Office: + 31 20 500 25 55
Mobile: + 31 6 316 916 55
persdesk@microsoft.com
Laatste van Microsoft
Media alert: Microsoft Inspire 2019 nieuws en livestream

Eerste editie Microsoft Azure Academy for Refugees gestart

Project xCloud: More for Gamers and Developers
1 op 5 maakbedrijven kent financiële consequenties van achterblijvende digitalisering niet

Release of Remain Software Milestone Enhancements Boost Efficiency and Productivity for Organizations on IBM i and Multi-platform

Infor en Snowflake werken samen om geautomatiseerde datawarehouses te bouwen met Birst analytics- en BI-platform

Coronavirus stevent af op wereldwijde afvalberg

DATPROF en EPI-USE Labs maken consistent data anonimiseren mogelijk in SAP en non-SAP

Registratie voor eSports Platform Planet9 is geopend tijdens IEM in Katowice

Proofpoint introduceert eerste geïntegreerde oplossingen voor Business Email Compromise (BEC) en Email Account Compromise (EAC)

Fortinet lanceert FortiGate 1800F met NP7-processor voor datacenters

Miguel Milano aangesteld als Chief Revenue Officer bij Celonis, treedt toe als mede-eigenaar
Datto integreert met Intel®: beheer op afstand op basis van Intel vPro®-technologie

Cisco vereenvoudigt security en pakt complexiteit aan met geïntegreerd cloudplatform: Cisco SecureX

Workfront benoemt David Burggraaf tot Chief Technology Officer

Innovatie-enabler Rubix kiest voor strategische PR- en marketingaanpak van Lubbers De Jong TECH PR

Embedded World 2020 – Wibu-Systems op kruispunt van industriële transformatie

Genealogisch computerprogramma Ancestor Tree Manager

Nuance kondigt de beschikbaarheid van Ambient Clinical Intelligence in de VS aan

Motiv ICT Security en KnowBe4 partneren in strijd tegen social engineering

Cisco 2020 CISO Benchmark: meer investeringen in cloudsecurity en automatisering om complexiteit te bestrijden

IT-managers luiden noodklok voor digitale veiligheid door massale route naar de cloud

Ultimum en Baangericht sluiten bijzonder convenant

BlackBerry breidt mogelijkheden EPP en EDR uit met verbeterd CylancePROTECT® en CylanceOPTICS®

Yolt Technology Services biedt open banking-dekking van +90% in Nederland

Liferay benoemt Pieter van der Werf tot General Manager Benelux

Europees Onderzoek: open data aanjager economie

Rabo Frontier Ventures Commits to Speedinvest 3
Microsoft contact

Logo Microsoft

www.microsoft.com/nl-nl
Microsoft sociaal

Microsoft tweets

Logo Remain Software
Logo Synobsys
Logo Trade Cover Exchange
Logo Tilaa B.V.
Logo Fundaments B.V.
Logo Shift Office Support
Logo FLS Nederland B.V.
Logo LinQhost
Logo CommITment BV
Logo ICT-Partners
Logo SoftApp-distribution
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Alcadis
Logo Databricks

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.lubbersdejong.nlwww.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nlwww.LVTPR.com