Herken zakelijke websitebezoekersContentbureauwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl
Datum: (2 jaar en 17 dagen geleden)

Nieuwe cloudtoepassingen en developer tools gepresenteerd tijdens Microsoft Build 2019

Microsoft introduceert nieuwe AI-gedreven innovaties op het gebied van samenwerken en hybrid cloud in Microsoft 365 en Microsoft Azure

Tijdens de eerste dag van de jaarlijkse developerconferentie Microsoft Build zijn een aantal nieuwe technologieën gepresenteerd om slimme en productieve toepassingen mee te ontwikkelen.

Op de conferentie delen ook Microsofts klanten en partners zoals Starbucks, J.P. Morgan, Kroger, Spatial, Epic Games nieuwe oplossingen voor innovatieve en klantgerichte ervaringen. De aankondigingen tijdens Build hebben over het algemeen betrekking tot nieuwe diensten rond productiviteit en samenwerking binnen diverse apps en op het web. Daarnaast zijn ook nieuwe AI-mogelijkheden binnen Microsoft 365 aangekondigd om de veranderende manieren van werken te adresseren.

Microsoft maakt verder bekend dat ook nieuwe open source technologieën en developer tools voor Azure en Windows beschikbaar komen. Daarnaast zijn er aankondigingen rond Microsofts vertrouwde en veelzijdige cloud-platformen die faciliteren in infrastructuur, data, AI, Mixed Reality, productiviteit en samenwerking, zakelijke toepassingen en gaming.

In zijn openingstoespraak lichtte CEO Satya Nadella de visie van Microsoft toe en sprak hij over de kansen voor de developers-community binnen Microsoft Azure, Microsoft Dynamics 365 and Power Platform, Microsoft 365 en Microsoft Gaming. “Nu computertechnologie steeds meer onderdeel wordt van elk aspect va ons leven, definiëren de keuzes die developers maken de wereld waarin we leven. Microsoft is toegewijd om developers betrouwbare tools en platformen te bieden binnen elke laag van moderne technologie, waarmee ze magische ervaringen kunnen bouwen die nieuwe kansen voor iedereen bieden,” zegt Nadella.

Klik hier voor een Engelstalig blog met een algemene toelichting op de aankondigingen van vandaag en hier voor het internationale persbericht. Voor meer informatie, beelden van de keynotes, persmaterialen en meer blogs rond de diverse aankondigingen tijdens Build bezoek je de website van Microsoft Build 2019.

Een samenvatting van enkele aankondigen vind je hieronder:

Microsoft 365: de wereldwijde productiviteitscloud
  • Microsoft Graph data connect: biedt nieuwe mogelijkheden voor developers om verder te bouwen op Microsoft Graph.
  • Fluid Framework: een nieuw web-based platform en componentized documentenmodel voor gedeelde interactieve ervaringen. Hiermee krijgen teams nieuwe manieren om samen te creëren.
  • Nieuwe functionaliteiten Microsoft Edge op Chromium OS, waaronder IE mode waarmee Internet Explorer direct in een Edge-tab geïntegreerd wordt. Privacy Tools die meer opties bieden voor veiliger gebruik van de browser en Collections waarmee je als gebruiker de overvloed aan online informatie tegengaat.
  • Microsoft presenteerde zijn visie op de toekomst van Intelligent Agents met de focus op krachtige conversationele interfaces op basis van data en machine learning.
  • Meer informatie over de aankondigingen rond Microsoft 365, met details rond developer-tools voor Windows, Office en Microsoft Teams vind je in dit blog
Nieuwe open source technologieën en developer tools
  • Azure Kubernetes Service (AKS) is een van de snelst groeiende diensten in Azure.
  • Kubernetes Event-driven Autoscaling (KEDA) is een open source component dat de deployment van serverless event-driven containers op Kubernetes ondersteunt en is in samenwerking met Red Hat ontwikkeld. KEDA is nu beschikbaar in public preview.
  • Azure Policy voor AKS past at-scale enforcements toe and helpt AKS-clusters veilig te houden op een gecentraliseerde en consistente manier.
  • Quantum biedt een nieuwe wereld voor developers. Microsoft heeft Q# ontworpen voor quantum programming, een toegankelijke, high-level programmeertaal met een native-type systeem voor qubits, operators en andere abstracties.
  • Developers zijn veel tijd kwijt aan het switchen tussen applicaties, diensten en tools. Om dit te stroomlijnen brengt Microsoft ’s werelds meest gebruikte enterprise identity system Azure Active Directory (Azure AD) naar GitHub.
  • De nieuwe Hyperscale (Citus) optie in Azure Database voor PostgreSQL vergezelt Azure SQL Database Hyperscale om developers in staat te stellen om zeer schaalbare, low-latency applicaties te ontwikkelen door gebruik te maken van hun huidige skills.
Developing solutions to secure the election process

Microsoft gelooft dat technologie een doorslaggevende rol kan spelen in het beveiligen van verkiezingen en dat technologiebedrijven een verantwoordelijkheid hebben om dit te ondersteunen. Daarom presenteert Microsoft onder andere de dienst ElectionGuard. Een open source software development kit (SDK), ontwikkeld in samenwerking met Galois. Deze SDK biedt mogelijkheden tot beveiliging en publiekelijk verifieerbaarheid voor verkiezingen. Daarnaast zijn er richtlijnen en tools om beter toegankelijke kiessystemen te ontwikkelen.

Voor meer informatie bezoek je de website van Microsoft Build 2019. Neem bij vragen contact met ons op.

Microsoft Persdesk
Media relations

Office: + 31 20 500 25 55
Mobile: + 31 6 316 916 55
persdesk@microsoft.com
Laatste van Microsoft
Maak kennis met de nieuwe Xbox Wireless headset

Maak kennis met de nieuwe Xbox wireless controller - Pulse Red

Microsoft neemt ZeniMax Media en game uitgever Bethesda Softworks over voor $7,5 miljard
Verstreken tijd: 2 jaar en 17 dagen
Microsoft contact

Logo Microsoft

www.microsoft.com/nl-nl
Microsoft sociaal

Microsoft tweets

Logo Music in Brands
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Priemo
Logo SurveyMonkey
Logo Schneider Electric
Logo NorthC Datacenters