Contentbureauwww.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nl
Datum: (1 jaar en 61 dagen geleden)
PR: LEWIS

Omron introduceert RX2-serie: nieuwe universele frequentieregelaars

Veelzijdige regelaar voor optimale prestaties en energiebesparing

Hoofddorp, 6 mei 2019 - Omron brengt nieuwe RX2-frequentieregelaars op de markt om te voldoen aan de veranderende eisen van systeemintegratoren, machinebouwers en fabrikanten. Gebruikers kunnen met de nieuwe serie productiviteit, kwaliteit en betrouwbaarheid, maar ook eenvoudige aanpasbaarheid garanderen. De RX2-regelaars zijn ontworpen voor toepassingen zoals vulregeling, perswerkzaamheden en spanningsregeling, voor zowel permanentmagneetmotoren (PM) als inductiemotoren.

Veel grote bedrijven in de EU voeren audits uit in hun zoektocht naar manieren om het energieverbruik te verlagen. Daarbij is het uiterst belangrijk dat zij elk component en elke stap in het productieproces onderzoeken om mogelijke verbeteringen te vinden. Omron biedt innovatieve automatiseringsoplossingen waarmee bedrijven en overheden hun doelstellingen op het gebied van energie-efficiëntie kunnen bereiken.

Regelaars worden gebruikt om de frequentie van het vermogen naar wisselstroommotoren te regelen, om de rotatiesnelheid en de acceleratie van de motoren aan te passen, afhankelijk van de vereisten van de toepassing. Bovendien kunnen regelaars worden gebruikt om ervoor te zorgen dat processen zo rendabel mogelijk worden uitgevoerd.

Geëvolueerde technologie en eenvoudige vervanging
De nieuwe RX2-serie biedt auto-tuning waarmee de prestaties van de PM-motor worden gemaximaliseerd en energie wordt bespaard. Het dubbele nominaal vermogen van zijn voorganger RX, met normaal gebruik (ND) en zwaar gebruik (HD), is nu uitgebreid naar een drievoudig nominaal vermogen. Hierdoor is het mogelijk om één regelaar te gebruiken voor een breed scala aan motortoepassingen, waardoor de voetafdruk wordt geminimaliseerd en prestaties worden gemaximaliseerd.

De RX2-serie heeft dezelfde montageafmetingen als het vorige RX-model, waardoor het eenvoudig als vervangend onderdeel kan worden gemonteerd op bestaande bedieningspanelen en montagelocaties. Bovendien kan de bestaande CX-Drive-software worden gebruikt. Met deze software kunnen parameterinstellingen en programma's die voor het vorige model werden gebruikt eenvoudig worden geconverteerd en overgezet naar de nieuwe RX2-regelaars.

Dankzij het ingebouwde ruisfilter, dat voldoet aan de Europese EMC-richtlijn (IEC61800-3 2e omgevingscategorie C3 en UL-apparatuur voor stroomconversie/UL61800-5-1), hebben gebruikers geen extra externe hardware nodig, en worden verdere kosten vermeden. De nieuwe full-colour LCD-interface maakt de installatie en bediening intuïtief en eenvoudig. Met de functie voor het kopiëren van parameters kunnen gebruikers snel instellingen kopiëren naar andere RX2-regelaars. De RX2-regelaar kan ook eenvoudige sequentieregeling uitvoeren, geprogrammeerd met de CX-Drive-ondersteuningssoftware.

Geoptimaliseerde kosten, veiligheid en connectiviteit
Kraanbediening, spanningsregeling en andere grootschalige processen waarvoor een hoge regelsnelheid vereist is, kunnen zonder PLC worden geconfigureerd, waardoor de kosten worden geoptimaliseerd. Bovendien is de RX2 standaard uitgerust met Safe Torque Off (STO) om te voldoen aan de veiligheidseisen voor machines en gecertificeerd volgens veiligheidsnormen IEC 61800-5-2:2016 STO SIL3 en ISO 13849-1:2015 Cat.4 PLe. De RX2-regelaars kunnen worden aangesloten op de NX- en NJ-controllers voor machineautomatisering van Omron om de ontwikkelings- en productieproductiviteit te verbeteren (EtherCAT-optie binnenkort beschikbaar).

"Onze nieuwe RX2-regelaars presteren nog beter dan het vorige model. We zijn continu bezig met de verdere ontwikkeling van onze frequentieregelaars om te reageren op marktbehoeften, zoals een grotere energiezuinigheid," aldus Alberto Fuentes, European Drive Product Marketing Manager. "Bovendien is het upgraden naar de nieuwe RX2-regelaars heel eenvoudig voor onze bestaande klanten, omdat de RX2 nog intuïtiever en sneller te gebruiken is dan het vorige RX-model."

363 KB jpg  RX2

BERICHT VOOR REDACTIE

Over ‘innovative-Automation’
Als marktleider op het gebied van industriële automatisering levert Omron een uitgebreid assortiment regelcomponenten en -apparatuur, variërend van vision-sensoren en andere invoerapparatuur tot diverse controllers en uitvoerapparaten zoals servomotoren, evenals een reeks veiligheidsvoorzieningen en industriële robots. Door deze apparaten via software te combineren, heeft Omron een verscheidenheid aan unieke en zeer effectieve automatiseringsoplossingen ontwikkeld voor fabrikanten wereldwijd. Puttend uit een schat aan geavanceerde technologieën en uitgebreide leveringsprogramma ontwikkelde Omron een strategisch concept met de naam 'innovative-Automation'. Dit concept bestaat uit drie innovaties of 'de drie i's' -- 'integratie' (ontwikkeling van regelsystemen), 'intelligentie' (ontwikkeling van intelligentie door ICT) en 'interactiviteit' (nieuwe harmonisatie tussen mens en machine). Omron streeft ernaar productielocaties te helpen innoveren door dit concept in praktijk te brengen.

Over Omron Corporation
Omron Corporation is met zijn kerntechnologie 'Sensing & Control + Think' toonaangevend op het gebied van automatisering. Omron is in een breed spectrum van markten actief, van industriële automatisering en elektronische componenten tot automotive-elektronica, sociale infrastructuur-systemen, gezondheidszorg en milieuoplossingen. Het bedrijf is in 1933 opgericht en telt wereldwijd circa 36.000 werknemers, die in 117 landen producten en diensten leveren. Omron ondersteunt fabrieksinnovatie in de industriële automatisering met geavanceerde automatiseringstechnologie en -producten, en een uitgebreide klantenondersteuning. Op die manier wil het bedrijf bijdragen aan een betere maatschappij. Ga voor meer informatie naar de website van Omron: http://www.omron.com/

LEWIS
Tel: + 31 (0) 40 235 4600
E-mail: omronbenelux@teamlewis.com
Laatste van Omron
Omron Electronics en Van Egmond Groep gaan samenwerking aan op het gebied van roboticaoplossingen

CP2E-serie alles-in-één controller van Omron maakt IoT mogelijk in compacte toepassingen

Omron introduceert 2512 modellen E2E NEXT-serie benaderingsschakelaars
Verstreken tijd: 1 jaar en 61 dagen
Omron contact

Logo Omron

31-23-568-1300
  www.omron.com
Omron sociaal

Logo Relined Fiber Network
Logo Avinty (GGZ)
Logo QuandaGo
Logo iQibt B.V.
Logo Heliview Conferences & Training
Logo Solmate
Logo Distology Nederland B.V.
Logo TRADUS
Logo Coastr
Logo ID Control
Logo QuandaGo
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Moneezy
Logo evisit
Logo Quinyx
Logo Boys with Brains
Logo PayIBAN BV
Logo iQibt B.V.
Logo Orange Cyberdefense Netherlands B.V.
Logo PlanMen
Logo Dataplace
Logo Postex Nederland B.V.
Logo RoSecure
Logo Postex Nederland B.V.
Logo Guardian360 bv
Logo PEAK-IT
Logo devolo
Logo Thinkwise