www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.LVTPR.com
Datum: (2 jaar en 17 dagen geleden)
PR: Marcommit

Operators rollen 5G-diensten uit vóór 2022

86 procent van de operators verwacht in 2021 de eerste 5G-diensten aan te bieden; nog eens twaalf procent ziet zelfs kansen voor 2019

Breda, [6 mei 2019] – In 2022 hebben de meeste operators (98 procent) hun eerste commerciële 5G-diensten uitgerold, zo blijkt uit onderzoek dat Vertiv en technologieanalysebedrijf 451 Research deden naar de status van 5G. Het onderzoek biedt inzicht in strategieën voor, en implementatieplannen van 5G en Edge van meer dan honderd internationale beslissers in de telecom, alsmede van diensten die ondersteund worden door vroege implementaties en de belangrijkste technische enablers voor 5G-succes. Respondenten zijn zeer optimistisch over de vooruitzichten van 5G en zijn hard op weg met hun implementatieplannen. Twaalf procent van de operators verwacht in 2019 5G-diensten uit te rollen, en nog eens 86 procent verwacht dit te doen tegen het jaar 2021. Hierbij zijn de eerste diensten vooral gericht op het ondersteunen van bestaande datadiensten (96 procent) en nieuwe klantenservices (36 procent). Ongeveer een derde van de respondenten (32 procent) verwacht bestaande enterprise-diensten te ondersteunen; achttien procent verwacht nieuwe enterprise-diensten te leveren.

Volledige dekking
Netwerken blijven zich ontwikkelen en dekking wordt steeds groter. Daardoor wordt 5G op zichzelf een belangrijke enabler voor opkomende edge-toepassingen waarvoor dataoverdracht met veel bandbreedte en lage latency nodig is, zoals virtual en augmented reality, digitale gezondheidszorg en slimme huizen, gebouwen, fabrieken en steden. Uit de resultaten van het onderzoek blijkt echter dat hier tevens een grote uitdaging ligt voor de sector. Zo verwacht de meerderheid van de respondenten (68 procent) dat men pas vanaf 2028 of later volledige 5G-dekking zal bereiken. 28 procent verwacht in 2027 volledige dekking te hebben en slechts vier procent verwacht totale dekking in 2025.

Netwerktransformatie
Voor de ondersteuning van 5G-diensten zetten telecombedrijven de implementatie van multi-access edge computing-sites (MEC) in gang om de mogelijkheden van de cloud direct naar het radio access network (RAN) te brengen. 37 procent van de respondenten gaf aan dat men al bezig is met het implementeren van MEC-infrastructuur voor 5G-implementaties, terwijl nog eens 47 procent van plan is om MEC’s te implementeren.

Nu nieuwe computinglocaties online komen, die 5G ondersteunen, wordt het om winstgevend te blijven belangrijker om steeds dichtere netwerken op afstand te monitoren en te beheren. Op het gebied van beheer op afstand werd data center infrastructure management (DCIM) genoemd als belangrijkste enabler (55 procent), gevolgd door energiemanagement (49 procent). Verder geeft het onderzoeksrapport aan dat om de netwerkdichtheid te krijgen, die voor 5G nodig is, operators de komende tien tot vijftien jaar het aantal RAN-locaties wereldwijd mogelijk moeten verdubbelen – en dat maakt beheer op afstand cruciaal.

“5G is de meest impactvolle en moeilijke netwerkupgrade in de telecombranche ooit”, zegt Brian Partridge, Research Vice-President van 451 Research. “Over het algemeen erkent de sector de schaal van deze uitdaging en de noodzaak van enabling-technologieën en -diensten om winstgevend te blijven, onder meer door steeds gedifferentieerder netwerken efficiënter te beheren en de impact van hogere energiekosten te beperken.”

Ga voor het volledige rapport naar ‘Telco Study Reveals Industry Hopes and Fears: From Energy Costs to Edge Computing Transformation’. Voor meer informatie over oplossingen voor infrastructuurondersteuning bezoek Vertiv.com.

Over Vertiv
Vertiv brengt hardware, software, analytics en andere diensten samen om ervoor te zorgen dat de vitale applicaties van klanten continu online zijn, optimaal presteren en meegroeien met hun zakelijke behoeften. Het bedrijf lost de belangrijkste uitdagingen op voor de hedendaagse datacenters, communicatienetwerken en commerciële en industriële organisaties met een portfolio van stroom-, koel- en IT-infrastructuuroplossingen en -diensten, dat zich uitstrekt van de cloud tot aan de rand van het netwerk. Het hoofdkantoor van Vertiv is gevestigd in het Amerikaanse Columbus (Ohio). Vertiv heeft zo’n 20.000 werknemers en doet zaken in meer dan 130 landen. Ga voor meer informatie en het laatste nieuws rondom Vertiv naar Vertiv.nl.
Laatste van Vertiv
Vertiv en Green Mountain leggen lat hoger voor duurzaam datacenter

Vertiv versnelt wereldwijde channel-groei met investeringen in mensen, tools, programma’s en het partnerrelatiebeheersysteem

Duurzaamheid moet dringende prioriteit worden voor telecombedrijven
Verstreken tijd: 2 jaar en 17 dagen

Logo Marcommit
Vertiv contact

Logo Vertiv

www.vertiv.com/nl-emea
Vertiv sociaal

Vertiv tweets

Logo Music in Brands
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Priemo
Logo SurveyMonkey
Logo Schneider Electric
Logo NorthC Datacenters