www.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nlwww.EVENTIVE.nl
Datum: (2 jaar en 17 dagen geleden)
PR: MCS PR

SecureMe2 introduceert SAM Cyber Alarm voor grote ondernemingen

Cyberalarm eveneens als Security-as-a-Service oplossing

Rijen, 6 mei 2019 – SecureMe2 introduceert versies van het SAM Cyber Alarm, speciaal voor grotere ondernemingen. Het SAM Cyber Alarm analyseert het netwerk van een organisatie op basis van up-to-date wereldwijde dreigingsinformatie, zodat kwaadaardig verkeer direct wordt ontdekt. De nieuwe hardware-versies zijn in staat om uitgaand netwerkverkeer tot 1,6 Gbps moeiteloos te analyseren. Daarnaast is het SAM Cyber Alarm nu verkrijgbaar als vSAM, een gevirtualiseerde appliance die organisaties op een virtuele machine kunnen installeren.

Aad van Boven, CEO van SecureMe2: “SecureMe2 is oorspronkelijk begonnen als de leverancier van het SAM Cyber Alarm voor het MKB, met als resultaat dat honderden ondernemingen zich nu beter beschermen tegen digitale criminaliteit. De zeer snelle implementatietijd, eenvoudige en begrijpelijke alarmmeldingen en relatief lage kosten hebben de interesse gewekt van grotere ondernemingen. De uitdaging voor ons was het ontwikkelen van een sensor die kon voldoen aan hun performance- en beschikbaarheidseisen. Ook moest de installatie uitgevoerd kunnen worden binnen een virtuele omgeving. Dat is ons nu allemaal gelukt, wat er toe heeft geleid dat we nu het SAM Cyber Alarm voor grote ondernemingen en vSAM kunnen introduceren.”

Rack-versie van het SAM Cyber Alarm, speciaal voor grotere ondernemingen.

SecureMe2 heeft de tweede helft van 2018 besteed aan het ontwikkelen en beschikbaar stellen van een nieuw type sensor dat kan voldoen aan de hogere eisen. Met de komst van server-gebaseerde sensoren op basis van hoogwaardige Dell-EMC PowerEdge platforms kan SecureMe2 voldoen aan deze eisen. Afhankelijk van de bandbreedte van het netwerkverkeer dat geanalyseerd moet worden, kan een zwaarder platform gekozen worden. Redundantie in opslag en voedingen is nu ook mogelijk om de beschikbaarheid van het cyberalarm te garanderen. Met deze servers kan met gemak een continue bandbreedte tot 1,6 Gbps geanalyseerd worden.

vSAM
Om te kunnen voldoen aan de wens van het SAM Cyber Alarm in de vorm van een gevirtualiseerde appliance is ook de vSAM (virtual SAM) gelanceerd. vSAM werkt met de drie meeste gebruikte hypervisors: VMWare ESXi, Microsoft Hyper-V en Oracle VirtualBox. Installatie van een vSAM kan binnen enkele minuten plaatsvinden en kan volledig voldoen aan de gewenste architectuur en sizing van de klant.

Een server waarop de SAM Cyber Alarm software van SecureMe2 is geïnstalleerd is een zogeheten hardware probe. Deze server is direct klaar voor gebruik. Doordat de centrale back-end van het platform al draait zullen vanaf het moment dat de hardware probe in het rek is geplaatst direct de analyses plaatsvinden van het volledige uitgaande netwerkverkeer.

Het SAM Cyber Alarm voor grotere ondernemingen is in verschillende versies verkrijgbaar:
  • Uitvoering als tower (SAM-Pro-10T)
  • Uitvoering als rack-server met oplopende capaciteit: Pro-10, Pro-100, Pro-1000
  • Uitvoering als gevirtualiseerde appliance: vSAM
  • Analyse-capaciteit: bandbreedte tot 1,6 Gbps
  • Toegevoegde bandbreedte (footprint): 1%
  • Geen enkele vertraging door analyse: 0% latency
  • Redundante voeding en harde schijven mogelijk
  • Multi-Span input mogelijk voor het analyseren van een kopie van het netwerkverkeer, zodat bij een technische storing van een probe de primaire bedrijfsprocessen doorgaan.
  • SAM kan rekening houden met VLANs en subnetten. Deze kunnen specifiek in de analyse worden meegenomen of juist compleet genegeerd.
Het productportfolio van SecureMe2 dekt nu elke organisatie, van zzp tot en met enterprise. Voor elke onderneming bestaat nu een sensor die past binnen het budget en de technische infrastructuur.

Meer informatie over het SAM Cyber Alarm is hier te vinden: https://www.secureme2.eu.

Over SecureMe2
SecureMe2 levert het toegankelijke, innovatieve en betaalbare beveiligingsplatform SAM Cyber Alarm, waarmee elke organisatie, van zzp’er tot en met enterprise, securitymaatregelen kan nemen die anders buiten haar technische en financiële bereik zouden liggen. Het SAM Cyber Alarm scant en analyseert netwerkverkeer om direct afwijkende en potentieel gevaarlijke issues te detecteren en te rapporteren. Voor meer informatie: https://www.secureme2.eu.

Contactpersoon voor de pers:
MCS PR
Carroll Florentinus
T: 023-5628208
E: info@mcspr.nl
Laatste van SecureMe2
SecureMe2 en Bavak sluiten partnership voor grote cybersecurityprojecten

SecureMe2 groeit en verhuist naar nieuw kantoor

NFIR zet cyberalarm van SecureMe2 in als forensisch instrument
Verstreken tijd: 2 jaar en 17 dagen

Logo MCS PR
SecureMe2 contact

Logo SecureMe2

info@secureme2.eu
  www.secureme2.eu
SecureMe2 sociaal

SecureMe2 tweets

Logo Music in Brands
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Priemo
Logo Alcadis