www.marcommit.nlwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlContentbureau
2500 volgers blijven op de hoogte!
PR: Lubbers De Jong

Ivanti-onderzoek laat zien dat meer dan de helft van de IT-professionals dagen of weken nodig heeft om data inzetbaar te maken

Den Bosch, 3 mei 2019 – Ivanti, het bedrijf dat IT samenbrengt om de digitale werkplek beter te beheren en beveiligen, heeft vandaag de resultaten bekendgemaakt van een onderzoek onder 400 IT-professionals. Het onderzoek biedt inzicht in de uitdagingen van IT op het gebied van IT-silo's, data en implementatie.

“Uit de onderzoeksresultaten blijkt dat IT-professionals duidelijk behoefte hebben aan een uniforme aanpak voor de verschillende IT-afdelingen en de daaruit resulterende IT-silo's,” zegt Duane Newman, vice president productmanagement bij Ivanti. “Data voor beveiligingsdoeleinden blijft belangrijk, maar een uniforme efficiënte manier om met data om te gaan is cruciaal om te voorkomen dat andere IT-prioriteiten doorlopend negatief beïnvloed worden.

Een andere belangrijke bevinding van het onderzoek is dat de volgende IT-prioriteiten het meest te lijden hebben onder de IT-silo structuur: automatisering (46%), gebruikersproductiviteit en probleemoplossing (42%) en klantervaring (41%). De onderzoeksresultaten tonen ook aan dat on- en offboarding relatief het minste lijdt onder de IT-silo's (20%). Hieruit kan opgemaakt worden dat de werkrelatie tussen IT en HR waarschijnlijk betrekkelijk goed is.

Wat betreft realtime inzicht geeft 70% van de IT-professionals aan dat de beveiligingsstatus de hoogste prioriteit heeft. De respondenten waren het minst geïnteresseerd in realtime inzichten in garantiegegevens.

Andere opmerkelijke bevindingen van het onderzoek zijn onder meer:
  • 15% van de IT-professionals kan het aantal databronnen niet tellen
  • Meer dan de helft van de IT-professionals (51%) moeten dagen, weken of langer hun data bewerken voor deze bruikbaar is
  • Slechts 10% van de respondenten ontvangt data die binnen enkele minuten bruikbaar is
  • Een op de drie respondenten zegt over voldoende middelen te beschikken om actie te ondernemen op basis van de data, maar meer dan de helft (52%) zegt dat ze slechts af en toe beschikking hebben tot de juiste middelen
Kijk voor de volledige onderzoeksresultaten op: https://www.ivanti.com/blog/survey-it-professionals-data-sources

Methodologie
Voor het onderzoek werden meer dan 400 IT-professionals ondervraagd. Het onderzoek werd uitgevoerd door Ivanti in april 2019.

Hyperlink  onderzoeksresultaten

Over Ivanti: the Power of Unified IT
Ivanti brengt IT en Security samen, voor het beter beheren en beveiligen van de digitale werkplek. Van pc’s tot mobiele apparatuur, virtuele machines en datacentra, Ivanti inventariseert IT-assets on-premises en in de cloud, verbetert de IT-dienstverlening en vermindert risico’s door inzicht te bieden in de IT-omgeving en deze te automatiseren. Het uitgebreide portfolio van Ivanti omvat oplossingen voor IT Security, IT Service Management (ITSM), IT Asset Management (ITAM), Unified Endpoint Management (UEM) en Data & Analytics. Ivanti heeft zijn hoofdkantoor in Salt Lake City, Amerika, en heeft kantoren over de hele wereld. Ga voor meer informatie naar www.ivanti.com en volg ons op @IvantiBenelux.

Voor meer informatie (niet voor publicatie):
Pride PR
Ivette van der Elst
ivanti@pridepr.nl
t: 071-5680028
   Er zijn geen reacties, login om te reageren
Laatste van Ivanti
Onderzoek: bijna helft (48 procent) IT-professionals besteedt jaarlijks weken, of meer, aan het heronderhandelen leverancierscontracten

Ivanti introduceert self-healing mogelijkheden met nieuwe Ivanti Assistants voor Enterprise Service Management

Ivanti kondigt nieuw sales en channel management aan

Logo Lubbers De Jong

Logo Zyxel

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.marcommit.nlwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.com