www.marcommit.nlContentbureauwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl
2470 volgers blijven op de hoogte!
PR: Lubbers De Jong

AvePoint Cloud Governance maakt extern samenwerken met Microsoft Teams veiliger

Den Haag, 2 mei 2019 – AvePoint introduceert updates voor zijn Cloud Governance-oplossing, die het veilig delen van informatie binnen Office 365 met externe partijen verbeteren. Organisaties kunnen hierdoor makkelijker met externe gebruikers samenwerken in Microsoft Teams, een hub voor online samenwerken in Office 365, zonder zich zorgen te hoeven maken over de risico’s op gebieden als beveiliging en data governance.
image
Ruim 155 miljoen mensen zijn wereldwijd actieve gebruikers van Office 365. Binnen het productaanbod is Microsoft Teams de snelst groeiende bedrijfsapplicatie in de geschiedenis van Microsoft, wat mede te danken is aan de integratie van Skype for Business in Teams. Het commerciële adoptiepercentage van Office 365 en Microsoft Teams neemt bovendien toe naarmate organisaties ervaren hoe hun productiviteit en samenwerking verbetert door deze moderne, digitale werkplek te gebruiken.

Veilig delen met externe partijen
Door de groeiende populariteit van Microsoft Teams, willen steeds meer organisaties deze moderne samenwerkingservaring met externe gebruikers delen. De grootste uitdaging hierbij is het beperken van de risico's op gebieden als beveiliging en data governance. De nieuwe updates voor AvePoint Cloud Governance bieden een oplossing hiervoor, door in Office 365 meer granulaire controle te bieden over welke gegevens met externe partijen gedeeld mogen worden.

Zo zijn er nieuwe controles op beleidsniveau, die toegepast kunnen worden op Office 365-groepen, Microsoft-teams en moderne SharePoint Team-sites. Die zorgen ervoor dat voor elke workspace het juiste niveau van externe uitwisseling is ingesteld op basis van het gebruik en het type informatie dat in die workspace is opgeslagen.

"Bij AvePoint weten we dat een succesvolle Microsoft Teams-implementatie niet alleen afhangt van een positieve gebruikerservaring, maar ook van een gebruiksvriendelijk mechanisme om de regels voor data-governance af te dwingen,” zegt Hylke van der Velde, Country Manager bij AvePoint Benelux. “Wij geloven dat deze nieuwe verbeteringen voor het inregelen van het extern delen van gegevens voor Groups en Group Team-sites, de productiviteit en samenwerking van eindgebruikers aanzienlijk kan verbeteren. En daarmee zal het ook de adoptie van Microsoft Teams in Nederland stimuleren.”

Meer informatie over AvePoint Cloud Governance: www.avepoint.com/products/cloud/office-365-governance.

##

Over AvePoint
Meer dan 16.000 bedrijven en 6 miljoen SharePoint- en Office 365-gebruikers wereldwijd vertrouwen op AvePoint-software en -diensten voor datamigratie, backup, beveiliging en beheer van hun gegevens, zowel in de cloud, on-premises als in hybride omgevingen. AvePoint richt zich op operational governance, duurzame adoptie van enterprise collaboration, datamanagement en databescherming. De oplossingen van Avepoint worden gebruikt in diverse sectoren, van juridische, financiële en productiebedrijven tot zorginstanties, onderwijs, de maakindustrie, overheden en defensie. Het bedrijf is Microsoft Global ISV Partner, was viermaal Microsoft Partner of the Year, heeft zes keer de Inc. 500/5000 lijst gehaald, en kwam vijf keer voor in de Deloitte Technology Fast 500. AvePoint is opgericht in 2001, en heeft zijn hoofdkantoor in Jersey City, NJ. Meer informatie: www.avepoint.com.

Voor meer informatie voor de pers:

Lubbers De Jong
Onno Louwen