www.EVENTIVE.nlwww.EVENTIVE.nlwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl
2498 volgers blijven op de hoogte!
PR: MCS PR

Adoptify is de nieuwe naam van Salves Business Productivity

Zonder goede begeleiding van medewerkers komt er van digitale transformatie weinig terecht

Helvoirt, 1 mei 2019 - Tweevoudig Microsoft Gold partner Salves Business Productivity gaat vanaf 1 mei 2019 verder onder de naam Adoptify. De nieuwe naam sluit beter aan op de dienstverlening van het consultancybureau, dat zich richt op het ondersteunen van grote organisaties bij de adoptie van technologie. Adoptify blijft verbonden aan de Salves Groep, waar ook Salves Test Services onder valt.

Met een team van ruim 40 ervaren consultants en partners, slimme tools en een data-gedreven aanpak zorgt Adoptify ervoor dat medewerkers meer halen uit ICT. Daarbij ligt de focus vooral op de ‘modern workplace’ en Microsoft Office 365.

Vergeten factor: de mens
Bij digitale transformatie wordt de menselijke factor vaak vergeten. Er wordt vanuit gegaan dat de technologie inmiddels zo makkelijk is, dat medewerkers zelf hun weg wel vinden. In de praktijk blijkt dit echter niet zo te zijn, met als gevolg dat bij de meeste organisaties slechts een klein deel van de mogelijkheden van moderne ICT-toepassingen daadwerkelijk wordt benut. Een van de redenen is dat medewerkers bij een overstap op nieuwe digitale processen en middelen vaak niet worden meegenomen in het verandertraject. Voor een optimale ROI is het essentieel dat de organisatie voldoende ‘digitaal fit’ is en dat medewerkers goed begeleid worden bij het vergroten van hun digitale vaardigheid. Alleen dan zullen ze daadwerkelijk aan de slag gaan met de nieuwe mogelijkheden en deze efficiënter en effectiever gebruiken.

“Steeds meer organisaties zitten midden in een digitale transformatie. Maar het daadwerkelijke gebruik van technologie door de medewerkers is vaak lager dan gedacht. Uit diverse rapporten van analisten en uit eigen onderzoek bij klanten blijkt dat dit vaak niet meer dan 10 procent is. Mensen weten niet wat ze met nieuwe technologie kunnen en blijven op oude, bekende manieren werken. Dat heeft niet alleen een negatieve impact op de ROI van ICT, het leidt ook tot weerstand en ontevredenheid onder medewerkers”, zegt Michiel Willemse, Managing Director Adoptify. “Wij zorgen ervoor dat organisaties bij ICT-projecten beter inzicht krijgen in waar medewerkers daadwerkelijk behoefte aan hebben en bieden op basis daarvan gerichte training en begeleiding.”

Met een bewezen aanpak verhoogt Adoptify meetbaar de digitale vaardigheid van medewerkers. De eerste stap is het vaststellen van de digitale fitheid en vaardigheid, met behulp van de DiGi Fit Index-scan. Ook krijgt de werkvloer een stem binnen digitale transformatie-trajecten: wat is de ambitie van medewerkers en hoe bereid zijn ze om hun manier van werken te veranderen? Hoe tevreden zijn ze over ICT-vaardigheden, -middelen, -processen en de digitale cultuur? Op basis van de uitkomsten van deze scan wordt een stappenplan opgezet waarin een scala aan tools en middelen wordt ingezet, van individuele trainingen en het benoemen van ’ambassadeurs’, tot challenges en een chatbot die vragen beantwoordt.

Hoewel de focus ligt op Office 365 en de moderne werkplek, is het Adoptify-raamwerk en de challenge & learning-aanpak ook uit te breiden met andere belangrijke onderwerpen. Daarbij valt te denken aan AVG compliance, cybersecurity en slim werken met bedrijfssoftware zoals SAP, AFAS, Exact, etc.

Salves: duidelijkere focus op testservices
Met de rebranding van Salves Business Productivity naar Adoptify krijgt Salves een duidelijkere focus op het bieden van ICT-testservices, met ruim 100 consultants in vier vestigingen. De dienstverlening is gericht op het maximaliseren van waarde van ICT, door kwaliteitsverbetering, optimalisaties en verkorten van de time-to-market. Dit wordt gerealiseerd door verbetering van processen, de ondersteuning van agile teams en de inzet van testautomatisering en tooling.

Over Adoptify
Adoptify is Microsoft Gold partner en onderdeel van de Salves Groep. Het is de missie van Adoptify om organisaties digitaal fit te maken en ervoor te zorgen dat de beschikbare ICT-mogelijkheden optimaal worden benut. Adoptify is gevestigd in Helvoirt en telt ruim 40 consultants en partners. Voor meer informatie: www.adoptify.nl.

Contactpersoon voor de pers:
Adoptify: Michiel Willemse, Managing Director, michiel@adoptify.nl, +31 (0)6 53870145
Salves: Reinier Verschure, Managing director Testservices Nederland, reinier.verschure@salves.nl, +31 (0)6 150248
Adoptify Persdesk, adoptify@mcspr.nl, 023 56 28 208
Laatste van Adoptify
Adoptify is de nieuwe naam van Salves Business Productivity
European Directories kondigt verandering van leiderschap aan bij Youvia

Product lancering Microsoft 365 Business Voice!

Ivanti introduceert self-healing mogelijkheden met nieuwe Ivanti Assistants voor Enterprise Service Management

Bieze Food Group kiest voor CloudSuite e-commerce platform

Maandalert Woningmarkt | In februari nog geen effect van de COVID-19 pandemie zichtbaar

Nieuw Benchmarking-rapport van KnowBe4 stelt vast dat 37,9% van ongetrainde eindgebruikers een phishing-test niet doorstaat
XpertHR lanceert product voor uitzendbranche met o.a. tool voor toepassing inlenersbeloning: XpertHR Flex

Wuunder stelt transportmanagementsysteem gratis beschikbaar voor ondernemers

Interxion stelt Enrico de Boer aan als Nederlandse Sales & Marketing Director

Collibra haalt $112,5 miljoen op om bedrijven te helpen datagestuurd beslissingen te nemen

Drie op de tien Nederlanders kan collega’s slecht bereiken

Eckes-Granini verbetert klantervaring en verkleint ecologische footprint met Shippeo's realtime visibility platform

Hoe overleef ik de Corona-crisis?

Stichting ICT Milieu helpt leerlingen MBO Amersfoort in Coronacrisis met ‘refurbished’ laptops

Coupa benoemt Michael van Keulen tot Chief Procurement Officer

Nutanix werkt samen met Udacity om Hybrid Cloud Nanodegree-programma aan te bieden

KnowBe4 en Agari kondigen nieuwe samenwerking aan in de strijd tegen phishing

De nieuwe Razer Blade 15 - speciaal voor gebruikers met hoge eisen

Secureworks steunt organisaties die cybersecurity nu hard nodig hebben

Ruim 12.000 valse e-mails gemeld

Kijken, klikken en kopen: ‘social commerce’ zorgt voor een revolutie in de supply chain

Logo MCS PR

Logo CloudSuite B.V.
Logo PlanMen
Logo True B.V.
Logo Mansystems Nederland B.V.
Logo Dynatos
Logo CRM Partners

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.marcommit.nlwww.EVENTIVE.nlwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl