www.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.comwww.marcommit.nlwww.EVENTIVE.nl
Datum: (1 jaar en 70 dagen geleden)

Evalan introduceert IoT-oplossing voor betere looptherapie

Stride meet druk en afwikkeling van de voet

Amsterdam, 1 mei 2019 – Het Nederlandse IoT-bedrijf Evalan heeft Stride ontwikkeld. Dit is een Internet of Things oplossing voor patiënten met loopproblemen. Patiënten met bijvoorbeeld Parkinson, diabetes of die net een beroerte hebben gehad hebben vaak problemen met het juist neerzetten en afwikkelen van de voet. Door met een sensor de druk van de voet te meten, kan een behandelaar de voortgang op afstand monitoren en de zorg beter op de persoon afstemmen.

De voetdruksensor is verwerkt in een zool die gemakkelijk in elke schoen gedragen kan worden. Deze sensor toont naast de voetdruk en het afwikkelpatroon ook de Center of Pressure (CoP), de stapduur, stapfrequentie en andere gangbeeld gerelateerde parameters. De therapeut krijgt hierdoor meer zicht op de thuisrevalidatie. De patiënt kan thuis de oefeningen doen met supervisie van een therapeut op afstand. Voor veel patiënten biedt dit een groot gemak; de reis naar het ziekenhuis is vaak een hele onderneming. Dit verhoogt niet alleen de therapietrouw, maar legt ook de basis voor gepersonaliseerde trainings- en revalidatieprogramma’s. De therapeut kan precies zien hoe elke patiënt zich ontwikkelt en kan hierdoor persoonlijk advies geven. Dit zorgt ervoor dat de patiënt vertrouwen krijgt in het eigen kunnen.

Stride maakt gebruik van gamification om patiënten te motiveren om te bewegen. Patiënten kunnen bijvoorbeeld een badge verdienen wanneer het dagelijkse stappendoel is bereikt. Daarnaast helpt Stride orthopedische schoenmakers bij het maken van een schoen op maat. Toepassing in een clinical trial is ook denkbaar, waarbij het systeem ingezet wordt om gegevens te verzamelen over de effectiviteit van de te onderzoeken interventie of behandeling.

Henk Schwietert, CEO van Evalan, over Stride: “Het is belangrijk dat patiënten met spierziektes, diabetes of na een beroerte toch zoveel mogelijk vertrouwen krijgen in hun fysiek kunnen. Door te bewegen worden zij sterker, minder moe en nemen ze actiever deel aan een sociaal leven. Met Stride willen we hier een bijdrage aan leveren door data te verzamelen waardoor zorgprofessionals mensen beter kunnen begeleiden. Het doel is patiënten in hun eigen omgeving met een op hun lichamelijke situatie toegesneden behandeling het best te laten revalideren of met hun beperking te leren omgaan.”

Over Evalan
Evalan is een snel groeiende en innovatieve development- en implementatiepartner op het gebied van Internet of Things. Het bedrijf gaat met haar klanten een intensieve samenwerking aan om tot het beste resultaat te komen. Evalan focust zich met name op remote monitoring, biometrische metingen en telemetrische oplossingen voor de zorg, industrie en overheid. Het bedrijf ontwikkelt mobiele devices, sensoren, datamanagementsystemen, dataverwerkingsalgoritmes en userinterfaces op uiteenlopende platformen. Klanten van Evalan zijn onder andere Heineken, het ministerie van Defensie, Vitens en het UMC Utrecht. In 2010 en 2014 behaalde Evalan een positie in de top 100 meest innovatieve Nederlandse MKB-bedrijven van de Kamer van Koophandel. Het bedrijf is opgericht in 2005 en is vanuit Amsterdam actief in vijftig landen. Meer informatie is te vinden op www.evalan.com of volg Evalan op Twitter of Linkedin.

Meer informatie voor de pers
Maartje van Oeveren
Maartje@maartjevanoeveren.com
Laatste van Evalan BV
Proximity Badge van Evalan helpt je afstand houden op kantoor

Radboudumc zet IoT-medicijndoosje in om therapietrouw te bevorderen

Medische IoT-oplossing BreathBase maakt gebruik van een elektronische neus, “de SpiroNose”, ontwikkeld door Evalan
Verstreken tijd: 1 jaar en 70 dagen
Evalan BV contact

Logo Evalan BV

Evalan BV sociaal

Evalan BV tweets

Logo ID Control
Logo Korton Group
Logo Relined Fiber Network
Logo Avinty (GGZ)
Logo iQibt B.V.
Logo Heliview Conferences & Training
Logo Solmate
Logo Distology Nederland B.V.
Logo TRADUS
Logo Coastr
Logo ID Control
Logo QuandaGo
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Unexus B.V.
Logo Boys with Brains
Logo PayIBAN BV
Logo iQibt B.V.
Logo Orange Cyberdefense Netherlands B.V.
Logo PlanMen
Logo Dataplace
Logo Postex Nederland B.V.
Logo RoSecure
Logo Postex Nederland B.V.
Logo Intel
Logo Solipsis b.v.
Logo SAP Concur
Logo Conclusion Zuyd