www.lubbersdejong.nlContentbureauwww.marcommit.nlwww.marcommit.nl

ENGIE Fabricom Automatiseert het Tracken van Bagage met Behulp van Zebra Technologies

Zebra’s TC56-touch computers verhogen de efficiëntie en klanttevredenheid op de luchthavens van veertien Griekse eilanden

Brussel, België - 30 April, 2019 - Zebra Technologies Corporation (NASDAQ: ZBRA), een vernieuwer met oplossingen en partners die ervoor zorgen dat bedrijven een prestatievoorsprong kunnen realiseren, heeft vandaag aangekondigd dat ENGIE Fabricom de Zebra TC56 mobiele computers gaat inzetten om bagagestromen van vliegtuigen te verwerken en te traceren om zo de productiviteit en nauwkeurigheid te verhogen.

Toen Fraport (een holdingmaatschappij verbonden aan de luchthaven van Frankfurt) 14 Griekse luchthavens op het eiland overnam, heeft zij een aanbesteding uitgeschreven voor een geautomatiseerd trackingsysteem voor bagage die voldoet aan de International Air Transport Association (IATA) regelgeving. Deze regelgeving vereist dat bagage op elk moment te traceren is, van het inchecken tot het moment van laden en lossen. PHI DATA, partner van Zebra Technologies, werkt al 15 jaar samen met ENGIE Fabricom en heeft Zebra's TC56 mobiele computers aanbevolen. Airport Systems, onderdeel van de afdeling Infra van ENGIE Fabricom, maakt nu gebruik van Zebra’s TC56 mobiele computers en heeft hier zijn eigen traceersoftware op geïnstalleerd.

"We maken gebruik van de mobiele TC56-computers van Zebra omdat ze betrouwbaar zijn, speciaal zijn ontworpen voor ondernemingen en het gebruikersgemak van een consumenten smartphone bieden", aldus Peter Gheysels, Sales Manager van de afdeling Infra - Airport Systems, ENGIE Fabricom. "We hebben 330 TC56-apparaten uitgerust met onze eigen software om bagage te volgen. Omdat we heel nauwkeurig een real-time overzicht kunnen geven van wat er op elk moment wordt geladen kunnen we de algehele efficiëntie en klanttevredenheid verhogen.’’

In alle Griekse luchthavens die gebruikmaken van deze oplossing, zijn 30 scanners aanwezig die gelijktijdig informatie scannen, deze informatie wordt onmiddellijk teruggestuurd naar een centraal systeem dat real-time kan monitoren en beheer op afstand mogelijk maakt door het gebruik van dashboards. Een vijfjarig Zebra OneCare servicecontract zal ervoor zorgen dat deze activiteiten zonder onderbrekingen worden voortgezet.

"Zebra heeft met onze partner, PHI DATA, samengewerkt om een oplossing te bieden die een prestatievoordeel oplevert", zegt Jan Steenssens, Channel Sales Manager, België, Zebra Technologies. "Onze producten zijn ontworpen om productiviteit en nauwkeurigheid van bagageafhandeling te optimaliseren en zo te voldoen aan de behoeften van ENGIE Farbricom.’’

Deze oplossing biedt de mogelijkheid bagage-afhandelaars te voorzien van real-time informatie zodat zij meteen op de hoogte zijn wanneer bagage zoekraakt en wanneer het inladen is voltooid. Voor de passagiers is het ook een geruststelling dat hun bagage veilig op dezelfde vlucht is aangekomen.

Belangrijke punten
  • De TC56 van Zebra, die wordt ondersteund door ENGIE Fabricom’s traceersoftware, maakt het voor bagage-afhandelaars in de luchtvaart mogelijk real-time tracking gegevens vast te leggen waardoor de productiviteit en nauwkeurigheid wordt verhoogd.
  • De oplossing voldoet aan IATA-regelgeving voor geautomatiseerd volgsysteem, waarbij luchtvaartmaatschappijen worden verplicht bagage op elk moment te kunnen traceren, van het inchecken tot het moment van laden en lossen.
  • De algemene klanttevredenheid is op de 14 Griekse eilandluchthavens toegenomen.

+++

EINDE PERSBERICHT

OVER ZEBRA

Zebra (NASDAQ; ZBRA) stelt de frontlinie van bedrijven in Retail /e-commerce, productie, transport en logistiek, gezondheidszorg en andere industrieën in staat om een prestatievoordeel te behalen. Met meer dan 10,000 partners in 100 landen, leveren we op industrie aangepaste, end-to-end oplossingen die op slimme wijze mensen, bezittingen en data met elkaar verbinden om klanten te helpen cruciale beslissingen te maken. Onze leidende producten verbeteren de winkelervaring, traceren en beheren de voorraad, verbeteren de efficiëntie van supply chain en patiëntverzorging en helpen bedrijven hun digitale identiteit te vinden. Zebra is voor het derde opeenvolgende jaar verkozen als ‘America’s Best Employers’ op de Forbes list. Kijk voor meer informatie op www.zebra.com, of schrijf je in voor onze nieuwsbrief. Volg ons via social media op Linkedin, Twitter en Facebook.

Media contact:
Tracey Wong
Zebra Technologies
twong@zebra.com

Maxine de Wilde
BCW
Maxine.de.wilde@bcw-global.com

ZEBRA en de gestileerde afbeelding van het Zebra hoofd zijn handelsmerken van Zebra Technologies Corporation, geregistreerd in vele rechtsgebieden wereldwijd. Alle andere handelsmerken zijn het eigendom van hun respectieve eigenaren. ©2019 Zebra Technologies Corporation en zijn dochteronderenmingen. Alle rechten voorbehouden.
Laatste van Zebra
Zebra Onderzoek: real-time datatoegang is van cruciaal belang voor veldwerkers op het gebied van energie- en nutsbedrijven

Zebra Technologies introduceert nieuwe oplossingen om retailprestaties te verbeteren

De opmars van de barcode
Takebishi integreert Wibu-System licentiebeheer en beveiliging met OPC-Server communicatie middleware voor fabrieksautomatiseringtechnologie van Mitsubishi

Nextens behaalt 40 procent marktaandeel in fiscale aangifte

Twee op de drie Europese online retailers waren in de afgelopen twee jaar genoodzaakt te lenen

Centraal Invorderingsbureau (CIB) overgenomen door coeo Inkasso, onderdeel van de beleggingsportefeuille van Waterland

Partners VIVES en Infolearn gaan e-learning voor ruim 75.000 zorgkundigen verzorgen omwille van nieuwe wetgeving

Nederlandse startup introduceert 's werelds slimste mondkapje

Bluetooth buttons helpen met anderhalve meter afstand houden
Maunt lanceert glasvezel webshop

Raspberry Pi competitie 2020 succesvol afgesloten met digitale finale

Razer brengt Blade 15 Studio Edition uit voor ontwerpers

Automatische personenteller Stoplichtzuil maakt handhaving coronamaatregelen eenvoudig

Dataiku introduceert gratis online tool voor ontwikkelen AI-vaardigheden

Kunstenaars maken persoonlijke geheugensteuntjes om goede gewoontes vol te houden

Online Payment Platform geselecteerd voor nieuw Techleap.nl Rise programma voor veelbelovende Nederlandse scale-ups

Nieuwe startup Coach Circle biedt hét online platform om coaching toegankelijk en transparant te maken

Topondernemers helpen de meest veelbelovende scale-ups van Nederland met ambitieus programma Techleap.nl Rise

Webinar: “De rol van platformen in de digitalisering van retail”

Primeur: Corona veilige intercom voor gebruiker en installateur
Zebra contact

Logo Zebra

www.zebra.com
Zebra sociaal

Zebra tweets

Logo Maunt
Logo Siemens Mobility B.V.
Logo Synobsys
Logo CRM Partners
Logo Shippeo
Logo Pure Storage