www.lubbersdejong.nlContentbureauwww.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekers
Datum: (2 jaar en 54 dagen geleden)
PR: MCS PR

Pure Storage helpt klanten te moderniseren met een uniform storage-as-a-service-abonnement voor hybride cloudomgevingen

Met Evergreen Storage Service (ES2) voor on-premises, hosted en public cloud en ES2 voor moderne dataprotectie, kunnen bedrijven hun data overal naadloos beheren

Amsterdam, 30 april 2019 - Pure Storage breidt zijn Evergreen Storage Service (ES2) uit om klanten een uniform abonnementsmodel voor hybride omgevingen te bieden. Hiermee kunnen organisaties het storage-as-a-service model van Pure on-premises, gehost en in de cloud, optimaal benutten zonder meerdere abonnementen te beheren of om afzonderlijke of overlappende capaciteit aan te schaffen. Verder kondigt Pure ES2 aan voor dataprotectie, ontworpen om omgevingen voor dataprotectie te moderniseren met een flash-to-flash-to cloud-architectuur. Pure ES2 biedt nu de beste opslag-as-a-service voor blok-, bestands-, object- en back-updata.

Succesvolle, moderne organisaties moeten snel en eenvoudig gebruik kunnen maken van alle infrastructuurtools waarover zij beschikken. Zo kunnen zij zich onderscheiden in de huidige uiterst concurrerende, door data gedreven markt. Voor veel organisaties betekent dit dat de workloads van applicaties moeten worden afgestemd op de meest effectieve cloudinfrastructuur en de mogelijkheid om waarde uit data te halen, ongeacht waar die zich bevinden. Met een uniform ES2-abonnement kunnen klanten eenvoudig hun ‘pay per use’ block-opslagcapaciteit geheel of gedeeltelijk verplaatsen tussen omgevingen, zonder aanpassing van hun contract. Dit vergemakkelijkt de datamobiliteit tussen lokale, co-located of gehoste, en publieke cloudomgevingen.

Robson Grieve, Chief Marketing Officer, Pure Storage: “De overstap naar de cloud vraagt om een mate van flexibiliteit die traditionele leveranciers nog niet kunnen bieden. Pure wil in de markt vooroplopen met een benadering die een IT-budget niet vastlegt in kapitaalsinvesteringen (CAPEX) die alleen maar zinvol zijn voor on-premises architecturen. Pure-klanten kunnen direct stoppen met kapitaalsinvesteringen, door een on-premises ES2-abonnement te nemen. Zij profiteren dan van de flexibiliteit van het betalen naar gebruik - en dat zijn operationele kosten (OPEX). Op termijn en met een concreet plan en strategie, kunnen organisaties delen van dat abonnement veilig en eenvoudig naar de cloud verplaatsen, zonder dat Pure extra kosten in rekening brengt."

Pure's unified hybride cloud storage as-a-service maakt de overstap naar de cloud eenvoudiger, sneller en minder riskant met een geïntegreerde set tools en API's onder één gemeenschappelijk abonnementsmodel. Met dit model kunnen klanten hun storage implementeren met meer flexibiliteit, minder complexiteit en lagere kosten. Zo kunnen zij hun data in elke richting verplaatsen zonder dat extra resources nodig zijn. Bovendien kunnen gebruikers eenvoudig en snel cloudinfrastructuren implementeren om de kosten te verlagen en de slagkracht te vergroten. Ook kunnen zij nieuwe configuraties testen voordat zij deze implementeren, door gegevens te verplaatsen zonder gedoe met nieuwe contracten of abonnementen.

Eric Burgener, Research Vice President for Enterprise Infrastructure, IDC: “Voor klanten van Pure maakt dit aanbod de hybride cloudvisie compleet. Met Cloud Block Store brengt Pure bedrijfsfunctionaliteit naar de public cloud. Met ES2 on-premises brengt Pure de public cloud-ervaring naar traditionele storage. Het uniforme abonnementsmodel completeert het beeld voor klanten van Pure - vandaag én voor de toekomst. Een aanbod zoals dit zorgt voor een naadloze hybride cloudomgeving, met dezelfde cloudervaring op alle locaties."

ES2-abonnees kunnen deze uniforme aanpak binnenkort benutten met Pure Cloud Block Store, een krachtige block-storage op Amazon Web Services (AWS). Cloud Block Store is ontworpen om bedrijfskritische applicaties naadloos in de cloud te laten draaien en komt de tweede helft van 2019 beschikbaar. Bètaklanten in verschillende sectoren, van retail en financiële dienstverlening tot klinische geneeskunde, hebben Cloud Block Store al gebruikt voor uiteenlopende workloads.

Pure voegt dataprotectie toe aan storage-as-a-service portfolio
De nieuwe Evergreen Storage Service (ES2) voor moderne dataprotectie benut de gecombineerde kracht van Pure FlashBlade en Pure ObjectEngine om dataprotectie te moderniseren. Dit gaat verder dan de traditionele disk-to-disk-to-tape (D2D2T) aanpak met speciaal daarvoor ontworpen architecturen en apparatuur. Pure's nieuwe storage as-a-service-oplossing, die toonaangevende back-up-producten van derden aanvult, combineert uitstekende back-up-prestaties en efficiënte opslag met buitengewone en voorspelbare herstelprestaties vergeleken met de traditionele aanpak. Organisaties kunnen zo geld besparen dankzij de flexibele infrastructuur en de voordelen van de cloud. Daarnaast kunnen zij de inzet van data voor verschillende toepassingen maximaliseren door het elimineren van silo’s met back-up data, veroorzaakt door traditionele D2D2T-benaderingen.

Pure1 VM Analytics - gratis test
Pure Storage introduceert ook Pure1 VM Analytics, een cloud-gebaseerde full-stack analytics tool waarmee storagebeheerders snel de oorzaak van prestatieproblemen kunnen achterhalen. Pure1 VM Analytics is nu beschikbaar voor een kosteloze test, zonder dat Pure-hardware nodig is.

Klanten met een grote, complexe IT-infrastructuur met duizenden VM's en arrays ondervinden vaak prestatieproblemen met hun applicaties door een gebrek aan zichtbaarheid van de gehele stack. Met Pure1 VM Analytics krijgen klanten op één scherm zicht op hun opslag en VM's om prestatieproblemen sneller op te sporen en aan te pakken.

Organisaties die te maken hebben met latency-problemen binnen opslagsystemen van andere storageleveranciers, kunnen met de gratis test inzicht krijgen in VM's, hosts, volumes, gegevensopslag en opslag. Zo kunnen zij snel knelpunten identificeren aan de hand van een visueel overzicht van de gehele infrastructuur. Problematische VM's filteren of arrays kunnen er uit gefilterd worden. VM Analytics ondersteunt hybride cloudinfrastructuren, waardoor klanten storage en VM's in een private of public cloud kunnen gebruiken.

De whitepaper van IDC is hier te downloaden.

Over Pure Storage
Pure Storage (NYSE:PSTG) helpt innovators een betere wereld te bouwen met data. Pure's dataoplossingen stellen SaaS-bedrijven, cloud service providers, ondernemingen en de publieke sector in staat real-time te beschikken over veilige data. Deze data kunnen zij inzetten voor bedrijfskritische productie, DevOps, en moderne analyse in een multi-cloud omgeving. Pure Storage is een van de snelst groeiende IT-bedrijven in de geschiedenis. Het bedrijf maakt het klanten mogelijk om snel de nieuwste technologieën in te zetten, waaronder kunstmatige intelligentie en machine learning. Hiermee kunnen zij de waarde van hun data maximaliseren om concurrentievoordeel te behalen. Met een NPS-score die wereldwijd tot de top 1% van de B2B-bedrijven behoort, heeft Pure een groeiende groep klanten die tot de meest tevreden klanten ter wereld behoren.

Pure Storage in de rapporten van analisten:
Voor meer informatie:
Check Twice, Pure Storage Persdesk, telefoon +31 (0)23 562 82 08, e-mail: purestorage@checktwice.nl.

Pure Storage, het ‘P’ logo, AIRI, Evergreen, FlashBlade, FlashStack en Pure1 zijn handelsmerken van Pure Storage, Inc. Alle andere handelsmerken en namen genoemd in dit document zijn eigendom van hun respectieve eigenaars.
Laatste van Pure Storage
Pure Storage helpt partners met het versterken van hun business

Pure1 Digital Experience transformeert inkoop, management en optimalisatie van IT-infrastructuur

Pure Storage herdefinieert storage voor moderne applicaties met uitgebreid Portworx-platform