www.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nl
2500 volgers blijven op de hoogte!

KNSB op zoek naar nieuwe hoofdsponsor, KPN beëindigt na tien jaar medio 2020 partnerschap

Na tien succesvolle jaren als hoofdsponsor van de KNSB zal KPN deze samenwerking in de zomer van 2020 beëindigen. Het huidige contract loopt dan af en zal niet worden verlengd. Door dit nieuws nu bekend te maken, heeft de KNSB ruim een jaar de tijd om in alle openheid op zoek te gaan naar een nieuwe hoofdsponsor.

Beide partijen kijken terug op een vruchtbaar partnerschap, dat begon in 2010 na de Olympische Winterspelen van Vancouver. Met steun van KPN heeft de schaatssport zich nog verder ontwikkeld, sloeg het schaatsenthousiasme weer toe tijdens natuurijswinters en werd een sterk programma opgezet om kinderen te leren schaatsen. Ook bouwde KPN samen met de KNSB aan schaatsen.nl, inmiddels de best bezochte schaatswebsite van Nederland.

De Nederlandse toppers, zowel langebaan als shorttrack, waren bijzonder succesvol op de Winterspelen van Sotsji (24 medailles) en PyeongChang (20 medailles). Bovendien konden in de afgelopen tien jaar meer dan 400.000 klanten van KPN schaatsevenementen bijwonen of zelf schaatsen op De Coolste Baan van Nederland in het Olympisch Stadion in Amsterdam en andere ijsbanen door het hele land.

Trots
“Met trots kijken wij terug op de afgelopen tien jaar waarin we met elkaar de schaatssport verder hebben versterkt”, zegt Mark Versteegen, directeur sponsoring van KPN. “Schaatsen is een geweldige sport, waar heel Nederland van houdt. Wij hebben het schaatsen omarmd, zowel de top- als breedtesport. Dat heeft ons veel positiefs gebracht, onder andere met de verbetering van KPN's reputatie, de merkbeleving en daarmee ook commercieel succes. We gaan er met elkaar nog een prachtig laatste seizoen van maken en geven dan andere bedrijven de kans om net zo’n warm partnerschap met de KNSB aan te gaan als wij dat kennen.”

De sportsponsoring van KPN zal zich na juni 2020 nog meer focussen op de bestaande samenwerking met de KNVB en het hoofdsponsorschap van de Eredivisie.

De zoektocht door de KNSB naar een nieuwe Partner van Schaatsend Nederland is reeds ingezet. Met enkele potentiële hoofdsponsors worden verkennende gesprekken gevoerd. De KNSB staat open voor partners die de schaatssport in zijn volle breedte willen omarmen. Recente onderzoeken wijzen uit dat de populariteit én de mediawaarde van het schaatsen onverminderd groot zijn.

Bedanken
“Wij kijken terug op een geweldige samenwerking en bedanken KPN voor alles wat het sinds 2010 voor de schaatssport heeft gedaan. Dat is van enorme waarde”, zegt Herman de Haan, directeur-bestuurder van de KNSB. “Het is jammer dat aan onze trouwe relatie een einde komt. Maar waar deuren sluiten gaan andere deuren open. Het vertrek van KPN betekent dat andere bedrijven kunnen instappen als hoofdsponsor in de grootste en populairste wintersport van Nederland.”

Vorige zomer besloot Daikin, mondiaal marktleider op het gebied van airconditioning, zich reeds als hoofdsponsor aan de KNSB te verbinden. Belangrijkste doel van dat partnerschap is om via het schaatsen de Nederlandse consument te bereiken voor de afzet van warmtepompen. Naast Daikin is bij de KNSB zeker ruimte voor nog een (of meer) Partner(s) van Schaatsend Nederland.

“Ik kan me voorstellen dat ook bedrijven uit andere branches een logische match met het schaatsen voelen. KPN heeft laten zien hoe goed je de commerciële kansen van onze sport kunt benutten”, zegt Jeroen Kraaij, manager commercie van de KNSB. “We zijn een wintersport waar vijf miljoen mensen fan van zijn. Als er natuurijs ligt binden we met zijn allen de ijzers onder en bij elk toernooi zit Nederland massaal voor de tv en trekken we volle stadions. De KNSB biedt potentiële sponsors een platform met een breed en groot bereik, waarmee je de harten van het Nederlandse publiek kunt veroveren.”
   Er zijn geen reacties, login om te reageren
Laatste van KPN
KPN SuperWifi met innovatieve mesh-technologie voor sneller internet

KPN Ventures verstrekt groeikapitaal aan SettleMint

Logo Lightspeed

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.LVTPR.comwww.marcommit.nl