www.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.EVENTIVE.nl
Datum: (2 jaar en 16 dagen geleden)
PR: CheckTwice

Cisco luidt een nieuw tijdperk in met WiFi 6

• Veel hogere draadloze snelheden
  • Tot 400% meer capaciteit
  • Effectiever in drukke omgevingen
Amsterdam, 29 april 2019 – Cisco kondigt vandaag innovatieve producten aan die het volgende tijdperk van draadloze connectiviteit inluiden. WiFi 6 (ook bekend als 802.11ax), de nieuwe standaard voor WiFi-netwerken, tilt draadloze connectiviteit naar een hoger niveau en stelt miljarden objecten in staat om met elkaar te communiceren. Cisco breidt ook zijn netwerkportfolio voor bedrijfsterreinen verder uit met een campus core-switch die specifiek ontwikkeld is voor netwerken op cloud-schaal. Door krachtige automatisering en analysesoftware te koppelen aan een compleet programma van next-generation switches, access-points en controllers voor bedrijfsterreinen, realiseert Cisco de enige end-to-end architectuur waarin draadloos voorop staat.

Deze nieuwe standaarden zijn gebaseerd op dezelfde fundamentele innovaties als 5G en zullen de manier waarop bedrijven en consumenten met de wereld communiceren, ingrijpend veranderen. Naast de veel hogere snelheden biedt WiFi 6 tot 400% meer capaciteit. Ook is WiFi 6 effectiever in drukke omgevingen zoals grote zalen, stadions en conferentieruimten. De latency is sterk verminderd, waardoor vrijwel real-time communicatie mogelijk wordt. WiFi 6 vergt ook minder van de batterijen van aangesloten apparatuur en maakt voor gebruikers de communicatie in het algemeen voorspelbaarder.

“Elke sprong voorwaarts in connectiviteit maakt een volgende golf diepgaande innovatie mogelijk”, stelt David Goeckeler, Executive Vice President en general manager van de Networking and Security Business van Cisco. “Ontwikkelaars werken al aan de volgde generatie van diepgaande netwerkervaringen waarbij draadloos op de eerste plaats komt. Nu er miljarden dingen met het netwerk worden verbonden, ontstaat een IT-complexiteit van ongekende omvang. Cisco bouwt een multi-domain architectuur om deze complexiteit het hoofd te bieden, waardoor CIO's innovatieve oplossingen kunnen leveren”.

Cisco 9120 WiFi 6 Acces Point

Nieuwe producten en partners:
  • WiFi 6 access-points. Nieuwe access-points in de Catalyst- en Meraki-portfolio's bieden meer dan alleen WiFi 6. Met hun op maat gemaakte, programmeerbare chipsets en geavanceerde analysetools bieden Cisco's nieuwste access points een intelligenter en beter beveiligd draadloos netwerk. Deze access points kunnen met verschillende IoT-protocollen communiceren, waaronder BLE, Zigbee en Thread.
  • Core-switch voor het campusnetwerk. Met de nieuwe Catalyst 9600 core-switches legt Cisco de lat voor succesvolle netwerken opnieuw hoger. Voor een veilige en efficiënte draadloze omgeving zijn switches nodig die draadloze en bekabelde technologie nauw integreren. Ontworpen als de opvolger van de legendarische Catalyst 6000-switches - het succesvolste netwerkproduct in de geschiedenis van internet - vormt de nieuwe Catalyst 9600 de basis voor intent-based zakelijke netwerken van de volgende generatie.
  • Nieuwe resources voor ontwikkelaars: WiFi 6 en 5G bieden ontwikkelaars enorme kansen. Om hen in staat te stellen de diepgaande ervaringen te creëren die deze connectiviteit in het vooruitzicht stelt, komt Cisco DevNet met een nieuw draadloos ontwikkelcentrum. DevNet, Cisco’s netwerk voor ontwikkelaars, bieden de laboratoria, sandboxes en hulpbronnen die nodig zijn om baanbrekende draadloze applicaties te ontwikkelen. De Cisco Catalyst en Meraki platforms zijn open en programmeerbaar tot op chipset-niveau, waardoor applicaties op nieuwe manieren kunnen profiteren van netwerk-programmeerbaarheid.
  • Nieuwe partners. In aanloop naar de lancering van de WiFi 6 access-points heeft Cisco interoperabiliteitstesten uitgevoerd met Intel en Samsung, om de onvermijdelijke problemen die een nieuwe standaard met zich meebrengt het hoofd te bieden. Samsung, Boingo, GlobalReach, Presidio en anderen sluiten zich ook aan bij het door Cisco geleide Open Roaming-project, om de grootste draadloze pijnpunten die zich vandaag de dag voordoen de wereld uit te helpen. Het consortium stelt zich als doel om het eenvoudiger te maken om naadloos en veilig om te schakelen tussen WiFi en LTE-netwerken en publieke WiFi-systemen.
Draadloos staat voorop, cloud-driven en geoptimaliseerd voor data
WiFi 6 en 5G bieden enorme kansen maar stellen bedrijven ook voor flinke uitdagingen. Tegenwoordig is de werkplek daar, waar we werken. Gebruikers zijn steeds afhankelijker van mobiele verbindingen en tolereren geen downtime meer. Om dit mogelijk te maken moet het netwerk aan de volgende eisen voldoen:
  • Draadloos staat voorop. Mobiele technologie is de brandstof voor economische groei - werknemers die draadloos samenwerken, consumenten die online winkelen en studenten die mobiel leren, en dat vanaf elke locatie. Om een goede draadloze ervaring te bieden moet IT verder kijken dan alleen WiFi en een complete end-to-end omgeving bieden, met consistente beveiliging, betrouwbaarheid en prestaties.
  • Cloud-driven. Cisco gebruikt de cloud om innovaties sneller af te kunnen leveren. De cloud helpt IT-afdelingen ook om proactief - versus reactief - op te treden door problemen op te lossen voordat ze de gebruiker bereiken.
  • Geoptimaliseerd voor data. Het netwerk bevat miljoenen datapunten die informatie over gebruikers verzamelen, zoals hun netwerkervaring en hun eventuele problemen. Door krachtige analysegereedschappen te gebruiken worden IT-operaties geoptimaliseerd en optimaal beveiligd, met betere zakelijke beslissingen tot gevolg. Klanten kunnen zo ook effectiever worden bediend.
Beschikbaarheid en diensten
  • De nieuwe Meraki en Catalyst access-points, alsmede de Catalyst 9600, zijn vanaf vandaag verkrijgbaar.
  • Cisco Customer Experience voor versnelde draadloze en switching implementatie van de volgende generatie intent-based netwerkoplossingen, met minder risico en kans op verstoring. Cisco Customer Experience’s portfolio biedt richtlijnen van experts, best practices en innovatieve tools zodat klanten gemakkelijker en met vertrouwen de transitie kunnen doorlopen. Met deze dienst kunnen zij ook sneller innoveren, concurrerend blijven, en meer waarde en sneller rendement realiseren.
Aanvullende informatie

Over Cisco
Cisco (NASDAQ: CSCO) is wereldwijd leider in IT en helpt organisaties optimaal gebruik te maken van de kansen van morgen, door te laten zien wat er mogelijk is door zaken te verbinden die voorheen niet verbonden waren. Kijk voor het laatste nieuws op thenetwork.cisco.com. Meer informatie over Cisco is beschikbaar via www.cisco.com, www.cisco.nl en voor mobiele gebruikers via m.cisco.nl. Nieuws, achtergronden en foto’s vindt u op de EMEAR Network: ciscoemearnetwork.com of in de Cisco Newsroom: newsroom.cisco.com.

Voor meer informatie:
Check Twice
Cisco Persdesk
E-mail: cisco@checktwice.nl
Laatste van Cisco
Cisco komt met nieuw ontwerp internetinfrastructuur voor een breed toegankelijk internet

Cisco Webex zet zich in voor persoonlijk welzijn, betere teamprestaties en inclusieve samenwerking

Cisco Live 2021: Cisco Security kondigt wachtwoordloze toekomst en een nieuwe SASE-architectuur aan
Verstreken tijd: 2 jaar en 16 dagen

Logo Ivanti
Logo Infoblox
Logo ROVC