www.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nlwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nl
Datum: (1 jaar en 72 dagen geleden)
PR: LVTPR

Amerikaanse stad Memphis zet technologie van Extreme Networks in om smartcity-visie vorm te geven

Veilige, geautomatiseerde slimme infrastructuur moet transport-hubfunctie transformeren door autonome voertuigen, een intelligent transportsysteem en openbare veiligheid op basis van artificial intelligence

Utrecht, 29 april 2019 – Het smartcity-concept is meer dan het onderling verbinden van devices en infrastructuren. Het biedt mogelijkheden om burgers meer betrokken te maken bij de gemeenschap, openbare diensten te verbeteren en de veiligheid en de kwaliteit van leven in een stad te vergroten. De stad Memphis in de Amerikaanse staat Tennessee wil deze mogelijkheden benutten. De stad heeft Extreme Networks Inc. (Nasdaq: EXTR) ingeschakeld om een krachtig en flexibel netwerk te bouwen, waarmee de stad een van de slimste steden van de Verenigde Staten kan worden.

In Memphis staat de hoofdvestiging van FedEx. De stad biedt tevens plaats aan de op een na grootste vrachtluchthaven van de wereld. De stad is zo een belangrijke speler op het gebied van transport, logistiek en distributie. Memphis is een grote stad, zowel in inwonersaantal als in oppervlakte. Dat zorgt voor uitdagingen op het gebied van het leveren van publieke diensten. De stad wil daarom een slim en flexibel netwerk bouwen, waarmee onder meer een toekomstgericht en robuust transportsysteem te ondersteunen is. Dat moet het soepele transport van mensen en goederen door de hele stad heen mogelijk maken. Memphis wil onder meer de mogelijkheden van autonome vrachtwagens en een intelligent routesysteem onderzoeken. Een en ander stelt hoge eisen aan de netwerkinfrastructuur van de stad.

Het pionieren op het gebied van smart cities vereist een flexibele en veilige infrastructuur. Door de inzet van de Automated Campus™-oplossingen van Extreme Networks – die switching, beheer en analytics omvatten – en Extreme Professional Services kan Memphis het netwerkbeheer vereenvoudigen, inspelen op hogere bandbreedte-eisen en nieuwe technologieën inzetten. Zo is vorm te geven aan de initiatieven op het gebied van digitale transformatie. Een van de eerste plannen is het installeren van slimme IP-camera’s op basis van artificial intelligence in 27 belangrijke stadscentra voor het detecteren van afwijkende gebeurtenissen.

De belangrijkste voordelen:
  • Geautomatiseerde, software-gedreven infrastructuur. Met ExtremeSwitching™-hardware en Extreme Fabric Connect™ beschikt Memphis over de tools om verschillende domeinen en workflows binnen zijn omvangrijke netwerkinfrastructuur te automatiseren. Dat is nodig om het IT-team van circa negentig medewerkers in staat te stellen echt werk te maken van digitale transformatie.
  • Inzicht, controle en veiligheid als het gaat om IoT-devices. Smart cities en grootschalige IoT-omgevingen kennen een groot potentieel aanvalsvlak. Met Extreme’s Fabric Connect™ kan Memphis het netwerk segmenteren op basis van verkeerstype en private virtual networks creëren voor het isoleren van kritische diensten die van binnenuit of van buitenaf niet via IP zijn te benaderen.
  • Gecentraliseerd beheer en gedetailleerde analytics. In complexe smartcity-omgevingen zijn inzicht en controle kritische factoren. Dankzij de inzet van Extreme Management Center™ kan Memphis een 360 gradenbeeld scheppen van het vaste en draadloze netwerk, de gebruikers, devices en applicaties. Met ExtremeAnalytics™ is er gedetailleerd inzicht in onder meer bandbreedtegebruik en zijn eventuele problemen snel op te lossen.
Abby Strong, vicepresident Product Marketing, Extreme Networks
“Memphis zet enorme stappen op het gebied van smartcity-initiatieven door de installatie van door AI aangedreven IP-camera’s in verschillende stadscentra, om zo de veiligheid en communicatie te versterken. Maar dat is slechts het topje van de ijsberg. Met een veilig en geautomatiseerd netwerk legt Memphis de basis voor het creëren van nieuwe, door technologie gedreven ervaringen en het realiseren van meer efficiëntie en kwaliteit van leven voor zijn burgers.”

Michael Rodriguez, CIO bij de stad Memphis
"Het is de visie van onze stad om technologie te gebruiken voor het oplossen van de meest complexe uitdagingen, zoals milieu, gezondheid en openbare veiligheid. Nu we die weg inslaan, hebben we een robuuste, veilige, software-gedreven infrastructuur nodig die om kan gaan met oplossingen van derde partijen en een route biedt naar automatisering. De oplossingen die Extreme biedt, spelen een grote rol om van Memphis een van de slimste steden van Amerika te maken."

John Morrison, senior vicepresident EMEA Sales and Services, Extreme Networks
“Ook in de Benelux zijn tal van steden bezig met projecten en initiatieven om meer te doen met technologie. De kansen en mogelijkheden die concepten als artificial intelligence en machine learning bieden voor smart cities zijn breed. Wij zijn ervan overtuigd dat we de kennis en expertise die we samen met de stad Memphis op die gebieden opdoen, ook weer kunnen gebruiken voor klanten in de Benelux.”

Extreme Connect
Smart cities spelen een prominente rol tijdens de Extreme Connect User Conference die plaatsvindt van 13 tot en met 16 mei 2019 in Nashville (Verenigde Staten). Meer informatie over programma en aanmeldingen is hier te vinden.

Meer achtergrond

Over Extreme Networks
Extreme Networks, Inc.(EXTR) levert software gedreven netwerkoplossingen die flexibel, adaptief en veilig zijn om digitale transformatie mogelijk te maken. De honderd procent in-sourcedservices en ondersteuning van het bedrijf zijn toonaangevend in de branche. Met 30.000 klanten wereldwijd, waaronder de helft van deFortune50-bedrijven en enkele van ’s werelds meest toonaangevende namen op het gebied van business, horeca, detailhandel, transport en logistiek, educatie, overheid, gezondheidszorg en industrie, blijft het bedrijf alert om succes voor klanten en partners te garanderen. Extreme Networks noemt dit Customer-DrivenNetworking™. Extreme werd opgericht in 1996, het hoofdkantoor staat in San Jose, Californië. Meer informatie is te vinden op www.extremenetworks.com.

Extreme Networks en de logo’s van Extreme Networks zijn handelsmerken of geregistreerde handelsmerken van Extreme Networks, Inc. in de Verenigde Staten en/of andere landen. Andere handelsmerken in dit persbericht zijn eigendom van derden.

Perscontact:
Extreme Networks
Christi Nicolacopoulos
603-952-5005
PR@extremenetworks.com

LVTPR
Gijs van Beek / Anne Borst
Tel: 030 – 65 65 070
E-mail: extreme@lvtpr.com
Laatste van Extreme Networks
Extreme eerste netwerkbedrijf dat onbeperkt data biedt

Extreme Networks leidt transitie naar werkomgevingen volgens het ‘nieuwe normaal’

Extreme Networks introduceert Lending Enablement and Assistance Program (LEAP) in antwoord op COVID-19-crisis
Verstreken tijd: 1 jaar en 72 dagen

Logo LVTPR
Extreme Networ.. contact

Logo Extreme Networks

www.extremenetworks.com
Extreme Networ.. sociaal

Extreme Networ.. tweets

Logo ID Control
Logo Korton Group
Logo Relined Fiber Network
Logo Avinty (GGZ)
Logo iQibt B.V.
Logo Heliview Conferences & Training
Logo Solmate
Logo Distology Nederland B.V.
Logo TRADUS
Logo Coastr
Logo ID Control
Logo QuandaGo
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Unexus B.V.
Logo Boys with Brains
Logo PayIBAN BV
Logo iQibt B.V.
Logo Orange Cyberdefense Netherlands B.V.
Logo PlanMen
Logo Dataplace
Logo Postex Nederland B.V.
Logo RoSecure
Logo Postex Nederland B.V.
Logo Intel
Logo Solipsis b.v.
Logo SAP Concur
Logo Conclusion Zuyd