www.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.marcommit.nlContentbureau
2471 volgers blijven op de hoogte!
PR: Lubbers De Jong

AvePoint introduceert snelste cloud-migratietechnologie op de markt

AvePoint Migration Platform migreert bestanden met 100 TB per dag

Den Haag, 25 april 2019 – AvePoint, marktleider en pionier op het gebied van SharePoint- en Office 365-migratietechnologie, kondigt een nieuwe cloudmigratietechnologie aan als onderdeel van het AvePoint Migration Platform (AMP). Hiermee zijn snelheden van 100 terabyte per dag bereikt. Dat maakt AMP de snelste oplossing op de markt voor het migreren van Dropbox, Box, GDrive, OneDrive en andere cloudbestanden.

image

De nieuwe cloud-migratietechnologie is gebaseerd op het AvePoint Migration Platform (AMP), en gebruikt een eigen, dynamisch schaalbare architectuur en een unieke gegevensoverdracht-technologie. Bestanden kunnen hiermee met een minimale installatie en configuratie razendsnel van cloud naar cloud gemigreerd worden.

Gebruikers van deze migratiesoftware-as-a-service oplossing kunnen hun bestanden en mappen ook vooraf scannen, het project automatiseren door mappings te definiëren, en gebruikmaken van ingebouwde voortgangsrapporten.

Cloud-to-cloud migraties komen steeds vaker voor naarmate steeds meer organisaties cloudoplossingen gebruiken. In een IDC-onderzoek meldde 73 procent van de IT-besluitvormers dat hun organisatie cloudtechnologie in gebruik heeft genomen.

“Vandaag de dag zijn veel organisaties verhuisd naar of geboren in de cloud,” zegt Tianyi Jiang, mede-CEO en mede-oprichter van AvePoint. “Dit nieuwe SaaS-migratieproduct is bedoeld om organisaties helpen in een cruciale fase van transformatie, waarbij ze van de cloud naar de cloud overgaan. Dat kan een strategische keuze zijn, onderdeel van een overname van een organisatie, of deel uitmaken van consolidatieproject om hun moderne werkplek te optimaliseren.”

Extra AMP-investeringen
AvePoint blijft ook investeren in andere componenten van AMP voor klanten die moeten overstappen van legacy-technologieën, moderne samenwerkingsoplossingen als Teams en SharePoint-sites moeten migreren, of een geavanceerd discovery-proces nodig hebben.

Nieuwe functies zijn onder andere ondersteuning voor SharePoint 2019, een verbeterde gebruikerservaring, geavanceerde PowerBI-dashboards voor het monitoren van throttling en prestaties, de mogelijkheid om een migratiedatabase te configureren voor toegang tot gedetailleerde projectinzichten, en extra functies om mislukte objecten te pauzeren, te herstarten of opnieuw uit te voeren.

“De tools en de diensten van het AvePoint-team waren precies wat we nodig hadden," zegt AvePoint-klant Kevin Byrne, Vice President of Information Technology bij Bank of Hawaii. “De totale tijdsbesparing die het werken met AvePoint opleverde, was echt aanzienlijk. Met AvePoint konden we de content gewoon oppakken en overzetten. Anders zouden we vandaag nog steeds content aan het verhuizen zijn.”

Met de migratieoplossingen van AvePoint is meer dan 9 zetabyte aan gegevens geanalyseerd, geclassificeerd en gevalideerd, en meer dan 12 petabyte aan gegevens gemigreerd. Het AvePoint Migration Platform (AMP) ondersteunt meer dan 15 clouddiensten, waaronder: Box, Dropbox, Google Drive, Gmail, on-premise fileshares, SharePoint, Slack, Teams/Groups, andere Office 365-omgevingen, eRooms, Documentum, LiveLink, Lotus Notes, QuickPlace/Quickr, HP Trip, IBM File Connection.

Meer informatie over de AvePoint-migratieoplossingen: www.avepoint.com/services/migration.

Meer informatie over AvePoint Migration-as-a-Service (MaaS): www.avepoint.com/services/migration.

##

Over AvePoint
Meer dan 16.000 bedrijven en 6 miljoen SharePoint- en Office 365-gebruikers wereldwijd vertrouwen op AvePoint-software en -diensten voor datamigratie, backup, beveiliging en beheer van hun gegevens, zowel in de cloud, on-premises als in hybride omgevingen. AvePoint richt zich op operational governance, duurzame adoptie van enterprise collaboration, datamanagement en databescherming. De oplossingen van Avepoint worden gebruikt in diverse sectoren, van juridische, financiële en productiebedrijven tot zorginstanties, onderwijs, de maakindustrie, overheden en defensie. Het bedrijf is Microsoft Global ISV Partner, was viermaal Microsoft Partner of the Year, heeft zes keer de Inc. 500/5000 lijst gehaald, en kwam vijf keer voor in de Deloitte Technology Fast 500. AvePoint is opgericht in 2001, en heeft zijn hoofdkantoor in Jersey City, NJ. Meer informatie: www.avepoint.com.

Voor meer informatie voor de pers:

Lubbers De Jong
Onno Louwen