www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.EVENTIVE.nlwww.LVTPR.nl
2476 volgers blijven op de hoogte!
PR: Yellow Communications

Amsterdam, 23 april 2019 - TomTom Telematics, recent aangekocht door Bridgestone, heeft het OEM.connect programma gelanceerd. Dit programma maakt gebruik van een aanpak op verschillende niveaus om autofabrikanten in staat te stellen te verbinden met het TomTom Telematics Service Platform. Dit platform bevindt zich in de kern van de prijswinnende fleetmanagement-oplossingen van het bedrijf, zoals WEBFLEET en NEXTFLEET.

Wanneer fabrikanten zich bij OEM.connect aansluiten, zullen hun nieuwe voertuigen zodra ze van de band rollen geschikt zijn voor WEBFLEET en NEXTFLEET.

De eigenaren van deze voertuigen hebben dan meteen toegang tot de standaard applicaties van TomTom Telematics, waarmee ze de efficiëntie, productiviteit en veiligheid van hun wagenpark vergroten.

Zelfs wanneer een wagenpark uit een combinatie van auto’s, bestelwagens of vrachtwagens van verschillende fabrikanten bestaat, worden de gegevens van ieder voertuig op dezelfde standaardmanier weergegeven in hetzelfde interface. Dit maakt het vergelijken en analyseren van voertuigen eenvoudig.

Autofabrikanten profiteren van alle voordelen die TomTom Telematics biedt op het gebied van de connected car.

“We hebben meer dan 20 jaar ervaring in telematics en fleetmanagement. Door onze samenwerking met toonaangevende autofabrikanten als Groupe PSA en Renault en het gebruik van BMW CarData laten we zien dat onze ervaring onmisbaar is om het volle potentieel, zowel financieel als voor de eindgebruiker, van connected cars te benutten,” aldus Thomas Becher, VP Business Development bij TomTom Telematics.

Benoît Joly, Head of Services Business bij Renault, voegt daaraan toe: “Omdat de eisen van zakelijke gebruikers erg variëren afhankelijk van hun branche, en omdat er zoveel verschillende behoeften zijn per sector en land, werkt Renault samen met TomTom Telematics, één van de bekendste telematics-aanbieders die voldoet aan de eisen van ieder bedrijf. Als onderdeel van het Renault EASY CONNECT for fleet-ecosysteem van connected car diensten, kunnen zakelijke gebruikers hun wagenparkbeheer vereenvoudigen en kosten verlagen. En dat alles met veilige en betaalbare connectiviteit.”

De vertrouwelijkheid, integriteit en beschikbaarheid van connected car data die verwerkt wordt op het TomTom Telematics Services Platform is gecertificeerd volgens de ISO/IEC 27001 standaard.

Over TomTom Telematics

TomTom Telematics is een van ‘s werelds toonaangevende leveranciers van voertuigtelematica en connected car-diensten. De Software-as-a-Service-oplossing (SaaS) van TomTom Telematics, WEBFLEET, wordt gebruikt door kleine en grote bedrijven om voertuigprestaties te verbeteren, brandstof te besparen, bestuurders te ondersteunen en de wagenparkefficiëntie in haar algemeenheid te verhogen. Daarnaast levert TomTom Telematics diensten aan verzekeringsmaatschappijen, verhuurbedrijven, leasemaatschappijen, auto-importeurs en ondernemingen die zich richten op zowel bedrijven als consumenten.

TomTom Telematics heeft wereldwijd meer dan 50.0000 klanten, biedt diensten aan bestuurders in meer dan zestig landen en voorziet in het krachtigste lokale supportnetwerk dat er is, met de grootste keuze in sectorspecifieke applicaties en integraties van externe partners. Klanten profiteren dagelijks van betrouwbaarheid, integriteit en beschikbaarheid op het hoogste niveau van de ISO/IEC 27001:2013-gecertificeerde diensten, die opnieuw geaudit zijn in november 2018.

Sinds 1 april 2019 is TomTom Telematics onderdeel van de Bridgestone Europe NV/SA (‘Bridgestone’) familie, een dochteronderneming van Bridgestone Corporation, het grootste rubber- en bandenbedrijf in de wereld. Bridgestone is in achtendertig landen in EMEA actief, met een aantal van Europa's meest geavanceerde fabrieken, baanbrekende technologie en toonaangevende R&D-investeringen.

Meer informatie is te vinden op telematics.tomtom.com

Volg ons op Twitter: @TomTomWebfleet

Kijk voor meer informatie over Bridgestone in EMEA op www.bridgestone.eu en de Bridgestone newsroom.

TomTom Telematics Persdesk
Sarada Sant
E-mail: tomtomtelematics@yellow-communications.com
tomtom.com/telematics
Eerder van Webfleet Solutions
1 okt 2019 TomTom Telematics heet nu officieel Webfleet Solutions

19 sep 2019 TomTom Telematics lanceert Trailer & Asset Tracking

23 apr 2019 TomTom Telematics stelt autofabrikanten in staat connected car diensten van het hoogste niveau aan te bieden aan klanten

Logo Yellow Communications

Logo Telindus

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nl