www.marcommit.nlwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.EVENTIVE.nl
PR: LVTPR

Veeam leidt de markt in clouddatamanagement en start eerste kwartaal van 2019 met dubbele groeicijfers

Veeam Availability Suite 9.5 Update 4 en nieuw subscriptionmodel zorgen voor een 30 procent hogere jaarlijks terugkerende omzet en 16 procent meer deals

Utrecht - Veeam® Software, leider in back-upoplossingen voor Cloud Data Management™, publiceert zijn resultaten over het eerste kwartaal van 2019. Die werden vooral bepaald door de lancering in januari van de Veeam Availability Suite 9.5 Update 4, een van de grootste en langverwachte productreleases van Veeam. Veeam rapporteert over het eerste kwartaal een stijging van 16 procent in het totale aantal deals YoY. Het bedrijf heeft nu meer dan 343.000 klanten en noteert gemiddeld 4.000 nieuwe klanten per maand. De omzet op basis van subscription steeg met 30 procent ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Dat onderstreept het succes van het nieuwe, unieke subscriptionmodel voor alle nieuwe producten, waaronder de Veeam Availability Suite 9.5 Update 4. Deze update kwam begin 2019 uit en is inmiddels al meer dan 200.000 keer gedownload.

“In mijn eerste volledige kwartaal bij Veeam als verantwoordelijke voor sales and marketing hebben we de focus gelegd op onze businessprioriteiten die ons altijd succesvol hebben gemaakt. Door deze focus blijven wij onze groei stimuleren en verstevigen wij ons marktleiderschap, nu en in de toekomst”, zegt Ratmir Timashev, medeoprichter en Executive Vice President Sales & Marketing van Veeam. “Wij richten ons volledig op de strategie om bedrijven te helpen bij hun business-transitie naar de cloud met onze hoogwaardige oplossingen voor back-up en clouddatamanagement. IDC voorspelt dat 90 procent van alle organisaties binnen drie jaar een multi-cloudstrategie heeft ingevoerd[i]. Dat biedt ons belangrijke groeikansen bij het ondersteunen van klanten en partners met de beste producten en oplossingen. Deze strategie is ook de motor achter het nieuwe Veeam Instance Licensing-model, dat we hebben ontwikkeld om meer flexibiliteit te bieden bij het verplaatsen van on-premise-workloads naar de public cloud en terug, zonder extra kosten. Veeam is de eerste in de branche met deze flexibele en innovatieve benadering voor het beheren van multi-cloudomgevingen.”

De belangrijke gebeurtenissen in het eerste kwartaal van 2019
  • Veeam Availability Suite 9.5 Update 4 biedt een eenvoudige, flexibele en betrouwbare manier om klanten te helpen bij het migreren en beheren van data in de hybride cloud, ongeacht de locatie. De update is binnen drie maanden al meer dan 200.000 keer gedownload. Nieuwe productcapaciteiten maken het voor Veeam mogelijk om virtueel, fysiek en cloudbeheer te bieden, voor elke applicatie, alle data en binnen elke cloud, waaronder:
  1. Cloud Tier – Ongelimiteerde capaciteit voor langetermijnretentie door het gebruik van native, kosteneffectieve objectstorage-integratie;
  2. Cloud Mobility – Gemakkelijke migratie en recovery van en naar AWS, Azure en Azure Stack;
  3. Nieuwe datagovernance-mogelijkheden Betere beveiliging en compliance, waaronder GDPR en malware-preventie.
  • Veeam Backup for Microsoft Office 365, momenteel het snelst groeiende product in de geschiedenis van Veeam, noteerde een stijging van 152 procent in deals ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Veeam Backup for Microsoft Office 365 is inmiddels door meer dan 55.000 organisaties gedownload en ondersteunt meer dan zeven miljoen mailboxen. Veeam bracht onlangs versie 3 uit en versterkte daarmee de dominantie in de Microsoft Office 365-back-upmarkt. Met deze oplossingen beschikken organisaties over dertig keer snellere back-up, verbeterde security, meer inzicht in klanten en betere analytics.
  • Cloud blijft groeien: Veeam noteerde in het eerste kwartaal een groei van 31 procent ten opzichte van vorig jaar in zijn cloudactiviteiten.
  • Veeam heeft wereldwijd 343.000 klanten. Nieuwe klanten zijn onder andere AKKA Technologies, Halton Borough Council, Sonoco Trident, 3Banken, Nova Scotia Liquor, Colorado Regional Health Information Organization (CORHIO), Northeastern Illinois University (NEIU), Clear Concepts, YMRILINK en TBEA Energy India.
  • Het Veeam Cloud & Service Provider-programma groeide naar 22.500 partners. 4.000 van hen zijn ook gekwalificeerd voor het leveren van cloudback-up en DRaaS via de inzet van Veeam Cloud Connect.
  • Reseller-allianties met HPE, Cisco, NetApp en Lenovo zorgden voor 56 procent meer transacties ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar en 39 procent meer omzet.
  • Veeam kreeg in januari een investering van 500 miljoen dollar van Insight Venture Partners en Canada Pension Plan Investment Board (CPPIB). Het is een van de grootste investeringen in de geschiedenis van storage-software. De investering stelt Veeam in staat om een agressief overname- en investeringsbeleid te voeren om zo de dominante marktleider te blijven.
Aanmelden voor VeeamON 2019, het grootste wereldwijde event voor clouddatamanagement, is nog steeds mogelijk. De conferentie vindt plaats van 20 tot en met 22 mei 2019 in Miami. Bijna 10.000 klanten, partners en influencers namen deel aan VeeamON 2018 in Chicago of aan de regionale VeeamON Forum-events overal in de wereld.

“De commitment van Veeam aan de markt van clouddataprotectie is in lijn met wat er gebeurt in dit sterke, groeiende en dynamische segment. De markt voor clouddataprotectie-as-a-service groeit elk jaar met 16,2 procent. Dat is veel meer dan de 3,4 procent groei in de traditionele dataprotectie- en recovery-softwaremarkt. Veeam blijft sterk groeien in beide segmenten door het bieden van nieuwe producten en services die aansluiten bij de snel veranderende cloud- en on-premise-eisen.” – Phil Goodwin, Research Director, IDC.

Over Veeam Software
Veeam is de wereldwijde leider in Intelligent Data Management.Het Veeam Availability Platform is de meest complete oplossing die klanten helpt bij het automatiseren van hun datamanagement en het verzekeren van beschikbaarheid van data. Met meer dan 343.000+ klanten wereldwijd, waaronder 82 procent van de Fortune 500-bedrijven en 67 procent van de Global 2000-organisaties, scoort Veeam een gemiddelde klanttevredenheid die 3,5 keer hoger is dan het gemiddelde in de sector. Het wereldwijde Veeam-ecosysteem omvat 64.000 channelpartners, Cisco, HPE, Lenovo enNetApp als exclusieve resellers, en meer dan 22.500+ cloud- en serviceproviders. Het hoofdkwartier is gevestigd in Baar, Zwitserland. Veeam heeft vestigingen in meer dan 30 landen. Voor meer informatie: www.veeam.com. Of volg Veeam op Twitter: @veeam_benelux.

[i] Oct 2017 - IDC FutureScape - Doc # US43171317. IDC FutureScape: Worldwide IT Industry 2018 Predictions. By: Frank Gens, Crawford Del Prete, Philip Carter, Bill Fearnley, Al Gillen, Scott Lundstrom, Tom Mainelli, Tomoaki Nakamura, Eric Newmark, Sandra Ng, Robert Parker, David Schubmehl, Vernon Turner, Dan Vesset, Deepak Mohan, Richard L. Villars, Hayley Sutherland
Laatste van Veeam Software
Veeam rapporteert opnieuw jaarlijkse groei en groter marktaandeel

Veeam maakt nieuwe Backup for Microsoft Azure algemeen beschikbaar

Veeam Cloud & Service Provider-programma viert 10 jaar succes met 33% jaarlijkse groei en release van Veeam Service Provider Console v4
Takebishi integreert Wibu-System licentiebeheer en beveiliging met OPC-Server communicatie middleware voor fabrieksautomatiseringtechnologie van Mitsubishi

Nextens behaalt 40 procent marktaandeel in fiscale aangifte

Twee op de drie Europese online retailers waren in de afgelopen twee jaar genoodzaakt te lenen

Centraal Invorderingsbureau (CIB) overgenomen door coeo Inkasso, onderdeel van de beleggingsportefeuille van Waterland

Partners VIVES en Infolearn gaan e-learning voor ruim 75.000 zorgkundigen verzorgen omwille van nieuwe wetgeving

Nederlandse startup introduceert 's werelds slimste mondkapje

Bluetooth buttons helpen met anderhalve meter afstand houden
Maunt lanceert glasvezel webshop

Raspberry Pi competitie 2020 succesvol afgesloten met digitale finale

Razer brengt Blade 15 Studio Edition uit voor ontwerpers

Automatische personenteller Stoplichtzuil maakt handhaving coronamaatregelen eenvoudig

Dataiku introduceert gratis online tool voor ontwikkelen AI-vaardigheden

Kunstenaars maken persoonlijke geheugensteuntjes om goede gewoontes vol te houden

Online Payment Platform geselecteerd voor nieuw Techleap.nl Rise programma voor veelbelovende Nederlandse scale-ups

Nieuwe startup Coach Circle biedt hét online platform om coaching toegankelijk en transparant te maken

Topondernemers helpen de meest veelbelovende scale-ups van Nederland met ambitieus programma Techleap.nl Rise

Webinar: “De rol van platformen in de digitalisering van retail”

Primeur: Corona veilige intercom voor gebruiker en installateur

Logo LVTPR
Veeam Software contact

Logo Veeam Software

info@veeam.com
  www.veeam.com
Veeam Software sociaal

Veeam Software tweets

Logo Maunt
Logo Siemens Mobility B.V.
Logo Synobsys
Logo CRM Partners
Logo Shippeo
Logo Pure Storage