Siemens introduceert Mendix voor MindSphere

Siemens maakt Mendix’ low-code applicatie-ontwikkelplatform beschikbaar voor MindSphere

Den Bosch, 17 april 2019 – Siemens kondigt de beschikbaarheid van Mendix voor MindSphere aan. De Mendix™ software, het wereldwijde low-code applicatie-ontwikkelplatform voor low-code bedrijfsapplicaties, biedt mogelijkheden voor digitale transformatie en zakelijke voordelen voor de ontwikkeling van software voor industriële IoT. MindSphere®, het cloud-gebaseerde IoT-besturingssysteem van Siemens, biedt ontwikkelaars open API's, diensten en de ondersteuning die nodig is om snel en eenvoudig MindSphere-applicaties te ontwikkelen, testen en leveren. Mendix werd in 2018 overgenomen door Siemens en deze integratie is de eerste stap richting de low-code softwareontwikkelaar om nieuwe geavanceerde industriële softwareoplossingen op de markt te brengen.

De geïntegreerde Mendix voor MindSphere-oplossing is aangekondigd als onderdeel van de Spring '19 Release van het bedrijf tijdens Mendix World en is een belangrijke innovatiestimulans voor het IoT. De oplossing helpt de terugverdientijd voor industriële investeringen in verbonden sensortechnologieën te versnellen. Het door AI ondersteunde, visuele ontwikkelingsmodel van Mendix’ applicatieplatform breidt het beschikbare aanbod van talenten die IoT-applicaties kunnen ontwikkelen uit. Bedrijfsontwikkelaars, domeiningenieurs en fabrieksmedewerkers kunnen nu – naast professionele ontwikkelaars – geavanceerde IoT-oplossingen ontwikkelen zonder codering.

"Innovatieve MindSphere-applicaties worden dagelijks ontwikkeld door Siemens, onze partners en klanten", zegt Tony Hemmelgarn, president en CEO van Siemens Digital Industries Software. "Met de technologie van Mendix stellen we klanten, ongeacht hun technologische achtergrond, in staat om met behulp van low-code-ontwikkeling de manier waarop ze zakelijke problemen benaderen en oplossen te veranderen.

Lees hier meer over het gebruik van Mendix voor MindSphere.

Lees hier het volledige Engelstalige persbericht.

Siemens Digital Industries Software is een wereldwijde aanbieder van softwareoplossingen om digitale transformatie binnen de industrie te stimuleren. Hiermee creëert de organisatie nieuwe mogelijkheden voor fabrikanten om te innoveren. Met het hoofdkantoor in Plano, Texas, en ruim 140.000 klanten wereldwijd, werkt Siemens Digital Industries Softwaremet bedrijven van alle groottes samen om de manier waarop ideeën worden vormgegeven te transformeren. Denk hierbij aan de manier waarop producten worden gemaakt en de manier waarop producten en middelen worden ingezet. Meer informatie over de producten en diensten van Siemens Digital Industries Software staat op: http://www.siemens.nl/plm.Volg ons ook op Twitter.

Siemens AG(Berlijn en München) is een wereldwijd technologiebedrijf dat al ruim 170 jaar staat voor uitmuntende techniek, innovatie, kwaliteit, betrouwbaarheid en internationaliteit. De organisatie is wereldwijd actief en richt zich op de gebieden: energieopwekking en -distributie, intelligente infrastructuur voor gebouwen en gedistribueerde energiesystemen, en automatisering en digitalisering in de proces- en productie-industrie. Via het afzonderlijk beheerde bedrijf Siemens Mobility, leverancier van slimme mobiliteitsoplossingen voor spoor- en wegtransport, geeft Siemens vorm aan de wereldmarkt voor passagiers- en vrachtdiensten. Dankzij zijn meerderheidsbelangen in de beursgenoteerde bedrijven Siemens Healthineers AG en Siemens Gamesa Renewable Energy is Siemens ook wereldleider op het gebied van medische technologie en digitale gezondheidszorg en milieuvriendelijke oplossingen voor onshore en offshore windenergieproductie. In het fiscale jaar 2018, welke eindigde op 30 september 2018, behaalde Siemens een omzet van €83 miljard en een nettowinst van €6,1 miljard. Eind september 2018 bestond het personeelsbestand uit ongeveer 379.000 werknemers wereldwijd. Meer informatie is te vinden op http://www.siemens.com.

Mendix, een bedrijf van Siemens, is wereldleider op het gebied van no-code/low-code applicatieontwikkeling voor bedrijven. De organisatie is fundamenteel bezig met heruitvinden hoe applicaties worden ontwikkeld in de digitale enterprise. Met het Mendix no-code/low-code platform kunnen bedrijven 'Make with More', door het ontwikkelingsvermogen van een organisatie te verbreden om de knelpunten op het gebied van softwareontwikkeling te overwinnen; 'Make it Smart' door apps te maken met een rijke native ervaring die intelligent, proactief en contextueel is; en 'Make at Scale' om de kernsystemen te moderniseren en om grote app-portfolio's op te bouwen om de groei van de organisatie te volgen. Het Mendix-platform is ontwikkeld om een intensieve samenwerking tussen zakelijke en IT-teams te bevorderen en de ontwikkeling van applicaties drastisch te versnellen, met behoud van de hoogste normen op het gebied van beveiliging, kwaliteit en governance. Dit helpt bedrijven om hun digitale toekomst met vertrouwen tegemoet te treden. Mendix' 'Go Make It'-platform is geïmplementeerd door meer dan 4.000 bedrijven wereldwijd.

Voor verdere persinformatie en fotomateriaal kunt u contact opnemen met:
LEWIS
Tel: + 31 (0) 40 235 4600