www.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nlwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nl
PR: LEWIS

Exact sluit convenant met Fontys Hogeschool ICT

Softwareleverancier wordt ‘Friend in Education’ en stelt Exact Online vrij beschikbaar voor studenten

Eindhoven, 17 april 2019 – Softwareleverancier Exact en Fontys Hogeschool ICT Eindhoven sluiten een partnerovereenkomst. Met het partnerschap wordt Exact een ‘Friend in Education’ van Fontys. Diverse Exact Online-oplossingen worden hierdoor vrij beschikbaar voor studenten van de ICT-opleiding aan Fontys Hogeschool.

Het partnerschap ‘Friend in Education’ gaat verder dan alleen het beschikbaar stellen van de software. Met het partnerschap willen beide partijen praktijk en educatie dichterbij elkaar brengen. Zo zullen experts van Exact ook gastcolleges verzorgen aan de studenten van Fontys. Voor Fontys is deze samenwerking belangrijk, omdat de onderwijsinstelling in nauw contact wil blijven staan met relevante partijen uit de beroepspraktijk.

Jarno van Hurne maakt zich in zijn rol van Director Projects and Enablement bij Exact al jarenlang hard voor de relatie tussen educatie en praktijk en heeft het convenant met Fontys ondertekend. ‘’Voor studenten van de Fontys Hogeschool ICT is het belangrijk om tijdens de studie al kennis te maken met software die in de praktijk gebruikt wordt, om ze voor te bereiden op het werkveld. We merken ook dat de markt hierom vraagt en dat bedrijven uit de branche willen dat studenten al tijdens hun studie bekend raken met software zoals bijvoorbeeld Exact Online. Die vroege kennismaking geeft deze studenten een voorsprong op de arbeidsmarkt.’’

Ook Ad Vissers, directeur van Fontys Hogeschool ICT benadrukt het belang van de samenwerking. ‘’Wanneer studenten alleen hun vakken volgen, merken we dat ze de samenhang tussen de praktijk en theorie missen. De innovaties in de IT-sector gaan razendsnel en daarom hebben we naast goede docenten, experts uit de praktijk nodig voor de meest actuele lesstof. Lesstof uit boeken veroudert snel en staat vaak ver van de praktijk af, daarom zijn onze partners erg belangrijk als inspirerende contextbron en feedbackgever. Dankzij partners als Exact zijn we veel beter op de hoogte van ontwikkelingen in de praktijk.’’

Het convenant tussen Exact en Fontys kwam tot stand mede dankzij Arthur Schins van HLB Van Daal accountants en adviseurs, een winnaar bij de Exact Cloud Awards in 2018, die de twee partijen aan elkaar introduceerde. Het eerste gastcollege zal gaan over de waarde die Exact voor Productie heeft voor productiebedrijven en zal verzorgd worden door een Solution Marketeer van Exact.

752 KB jpg  Links: Jarno van Hurne, Rechts: Ad Vissers

BERICHT VOOR DE REDACTIE

Over Exact
Exact is opgericht in 1984 en heeft het hoofdkantoor in Delft. Exact ontwikkelt software voor financieel management, ERP en HR-salarisadministratie voor MKB-bedrijven. Het bedrijf telt meer dan 1.400 medewerkers. Klanten van Exact zijn vooral actief in de accountancy, productie, professionele dienstverlening, groothandel en de logistieke sector.

Exact biedt het meest complete portfolio aan bedrijfssoftware voor MKB-bedrijven. Meer dan 400.000 bedrijven in de Benelux vertrouwen op een of meerdere oplossingen van Exact – Exact Online, Exact Globe, Exact Synergy of Exact Financials. Negentig procent van de klanten kiezen voor de cloud-diensten van Exact. Voor middelgrote organisaties is de software ook on-premise beschikbaar. Exact is de persoonlijke partner van Formule 1-racer Max Verstappen.

Contact details
Voor verdere persinformatie, beeldmateriaal of een interview kunt u contact opnemen met LEWIS:
Tel: +31 (0)40 235 4600
Email: ExactNL@teamlewis.com
Laatste van Exact Software Nederland B.V.
Exact sluit convenant met Fontys Hogeschool ICT

RS Finance wint Exact Cloud Award 2016/2017

Exact breidt nationale en internationale activiteiten uit
Exact Software.. contact

Logo Exact Software Nederland B.V.

+31(0)15 - 711 51 00
  info.nl@exact.com
  www.exact.nl
Exact Software.. sociaal

Exact Software.. tweets

Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Snowflake
Logo Maunt
Logo Siemens Mobility B.V.
Logo Synobsys
Logo Citrix
Logo Solvinity
Logo Zyxel