www.EVENTIVE.nlwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.marcommit.nl
2476 volgers blijven op de hoogte!
PR: ItsaRep

Mendix for MindSphere: de eerste low-code industriële IoT-oplossing

Mendix for MindSphere maakt ontwikkeling van industriële IoT-apps makkelijker en sneller

Rotterdam, 17 april 2019 - Siemens kondigt de directe beschikbaarheid aan van ‘Mendix for MindSphere’. Alle krachtige voordelen van Mendix, leider op het gebied van low-code applicatie ontwikkelplatformen, worden hiermee beschikbaar voor software-ontwikkeling voor het zogeheten ‘Industrial Internet of Things’ (IIoT).

MindSphere is het cloud-gebaseerde, open IoT-operating systeem van Siemens, dat ontwikkelaars toegang geeft tot open API’s, services en alle ondersteuning die nodig is om snel en eenvoudig MindSphere-applicaties te bouwen, te testen en op te leveren. Mendix werd in 2018 overgenomen door Siemens. De integratie Mendix for MindSphere is een eerste stap in het profiteren van de investering in het low-code ontwikkelplatform, die moet helpen om nieuwe baanbrekende industriële software-oplossingen op de markt te brengen.

Innovatiemotor voor IoT
De integratie Mendix for MindSphere die vandaag is aangekondigd tijdens Mendix World, is een belangrijke innovatiemotor voor IoT, omdat het de ‘time-to-value’ voor investeringen door de industrie in connected sensor-technologie zal versnellen. Het Mendix-platform met AI-ondersteuning en visual development model maakt dat organisaties uit een grotere talentenpool kunnen putten voor het ontwikkelen van IoT-applicaties. Business professionals, ingenieurs en operationele medewerkers kunnen - als aanvulling op de professionele ontwikkelaars - zonder veel kennis van coderen aan de slag met het ontwikkelen van geavanceerde IoT-applicaties.

“Elke dag worden er innovatieve MindSphere applicaties ontwikkeld door Siemens, onze partners en klanten”, zegt Tony Hemmelgarn, president en CEO van Siemens Digital Industries Software. “Met de technologie van Mendix kunnen klanten, ongeacht hun technische achtergrond, low-code gebruiken om de manier waarop ze problemen oplossen radicaal anders te pakken. Door native MindSphere applicaties te ontwikkelen met de no-code/low-code aanpak van Mendix, geven we onze klanten mogelijkheden die onovertroffen zijn voor een industriële IoT-leverancier.”

In een onderzoek onder IoT-beslissers, uitgevoerd door Forrester Consulting in opdracht van Siemens in februari 2019, stelt 46% dat partners die verticale, industriële applicaties ontwikkelen erg nuttig zouden zijn voor hun organisatie. Bij 43% van de respondenten was de beschikbaarheid van OEM’s die edge technologie integreren in hun apparatuur, het tweede meest genoemde antwoord.

Bedrijven hebben behoefte aan kosteneffectieve manieren om snel branchespecifieke, industriële IoT-applicaties te kunnen bouwen om de ingebouwde connectiviteit van edge devices te kunnen benutten. De integratie Mendix-MindSphere is een passende oplossing voor deze uitdaging en pakt ook het tekort aan developers aan. Door de pool van mensen die applicaties kunnen helpen ontwikkelen uit te breiden en het ontwikkelproces radicaal te versnellen door middel van een low-code platform, boeken bedrijven sneller resultaten met een groter rendement op hun IoT-investeringen.

Meer informatie: https://developer.mindsphere.io/howto/howto-app-mendix.html

------------------

Over Mendix
Mendix, onderdeel van Siemens en wereldleider in no-code/low-code applicatie-ontwikkeling, transformeert de manier waarop applicaties in digitale organisaties worden gebouwd. Met het no-code/low-code platform van Mendix kunnen bedrijven met meer professionals applicaties ontwikkelen (Make with More), slimme apps bouwen met een rijke, slimme. contextuele en proactieve gebruikservaring (Make it Smart) en systemen moderniseren en meer applicaties bouwen die groei faciliteren (Make it Scale). Het Mendix-platform is gebouwd om intensieve samenwerking tussen IT en business teams mogelijk te maken en applicatie-ontwikkeling te versnellen waarbij tegelijkertijd de veiligheid, kwaliteit en governance wordt gegarandeerd. Kortom om organisaties te helpen de stap te maken naar de digitale toekomst. Het ‘Go Make It’ platform van Mendix wordt wereldwijd gebruikt door meer dan 4.000 organisaties.

Word lid van de Mendix-community op LinkedIn en Twitter. Begin gratis met het bouwen van apps op signup.mendix.com.
Mendix contact

Logo Remain Software
Logo Levelfour
Logo Botz4U
Logo SecureLink Nederland B.V.
Logo True B.V.
Logo Curvature
Logo HPS Connectivity Solutions
Logo Dataplace
Logo Global Knowledge
Logo Global Knowledge
Logo PQR B.V.
Logo Belcentrale.nl
Logo Totaalbesparen.com
Logo Veeam Software
Logo Flanderijn
Logo Solar Nederland B.V.
Logo devolo
Logo Citrix
Logo BCT
Logo Onguard
Logo Palo Alto Networks
Logo maincubes B.V.
Logo QA Consulting
Logo Pegasystems
Logo Shippeo
Logo Protime BV
Logo Intermax

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.EVENTIVE.nlwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.marcommit.nl