Geachte bezoeker, van 17-5-2019 t/m 21-5-2019 zal www.persberichten.com dagelijks minder vaak worden bijgewerkt.

Luminis organiseert vijfde DevCon

Op donderdag 11 april jl. organiseerde Luminis haar vijfde editie van het jaarlijkse developer community event, de DevCon, in Utrecht. De conferentie stond dit keer niet alleen stil bij ontwikkelingen op het gebied van Cloud computing, AI en de laatste trends van softwaretechnologie, maar ook bij de ethische en culturele kant van het Internet en de toepassing van technologie.

Zo werd de conferentie geopend door Hans Bossenbroek (de CEO van Luminis) door stil te staan bij de ontwikkelingen van de afgelopen 5 jaar op het gebied van social coding, de toepasbaarheid van technologie en professionaliteit. Daarna nam Marleen Stikker (directeur van de Waag Society) de ethische kant van AI en big data onder de loep en lichtte ze aan de hand voorbeelden toe hoe open strategieën invloed hebben op overheden en businessmodellen.

Luminis organiseerde dit jaar haar vijfde editie bij Pathé Leidsche Rijn in Utrecht. Voor de meer dan 500 softwareontwikkelaars bestond het jubileumprogramma van de DevCon, dat door medewerkers van Luminis werd verzorgd, uit een grote diversiteit aan onderwerpen. Met onderwerpen zoals Voice User Interfaces, het brein, Cloud Native en de ontwikkeling van games was er voor iedereen een aantrekkelijk aanbod.

Naast de serieuze technische onderwerpen was er voor het publiek ook ontspanning te vinden. De bekende stand-up comedian en wiskundige Matt Parker wist het publiek te vermaken met grappige voorbeelden van wiskundige missers. En de sessie over het hobbyproject van de net afgestudeerde Sam van Geijn, De Nederlandse Rap Generator, werd door de bezoekers als zeer positief beoordeeld in de App van de conferentie.

De DevCon wordt door Luminis georganiseerd zonder sponsoren, gerichte recruitment of directe commerciële doelstellingen. Deze uitgangspunten maken het mogelijk om een conferentie te organiseren waar kennis en menselijke interactie centraal staan. De presentaties van Luminis DevCon zijn opgenomen en worden online gepubliceerd.

Foto’s DevCon: https://photos.app.goo.gl/qJt8sw5uzsjVE2ND6
Website developer conferentie: https://devcon.luminis.eu/