www.marcommit.nlwww.EVENTIVE.nlwww.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.nl
2475 volgers blijven op de hoogte!
PR: Lubbers De Jong

Interxion voltooid uitbreiding eerste datacenter van Nederland: Science Park AMS9

Waar vroeger de ponsmachines stonden en later de supercomputer van SARA, vind je er nu cold-aisles containments met high density racks

Amsterdam, 12 april 2019 – Interxion, één van de grootste leveranciers van carrier- en cloud neutrale datacenterdiensten, heeft het Interxion Science Park AMS9 datacenter uitgebreid en gemoderniseerd. Woensdag 17 april wordt de heropening feestelijk gevierd.

Interxion Science Park AMS9 is het eerste datacenter van Nederland en daarmee de bakermat voor de huidige digitale economie. Twee jaar geleden kocht Interxion het oorspronkelijke SARA datacenter van Vancis en werd er begonnen met de verbouwing van het meer dan vijfendertig jaar oude gebouw. Tegenwoordig zijn er meer dan 170 connectiviteitsproviders, zoals carriers, internet service providers en internet exchanges, gevestigd in het pand. Het datacenter is daardoor een van de hoofdaders van het internet. Ook de Amsterdam Internet Exchange (AMS-IX) heeft er zijn oorsprong en is er nog steeds gevestigd.

“Het was geen makkelijke verbouwing, want het datacenter moest gewoon door blijven draaien”, vertelt Dirk van de Geer, director Interxion Science Park. “De systemen die bij AMS9 staan zijn bedrijfskritisch en kunnen niet worden uitgezet. We zijn dan ook erg trots dat we zonder problemen dit historische gebouw hebben kunnen moderniseren en uit kunnen breiden.”

Het datacenter vloeroppervlak van AMS9 is met zo’n 35% vergroot naar 2500 vierkante meter. Er is hierdoor ruimte gekomen voor zo’n extra 300 racks. Tevens is er 1 megawatt aan additionele stroomvoorziening gerealiseerd en is de power density per rack verhoogd van 1 kilowatt naar gemiddeld 5 kilowatt per rack. Nieuw zijn de twee meet-me-rooms, waar klanten onderling fysieke aansluitingen kunnen realiseren. Daarnaast wordt Interxion Science Park nog beter verbonden met de andere 8 datacenters op de Amsterdam Schiphol Campus dankzij een hoge capaciteit DWDM-verbinding van 100 Gigabit. Met deze verbinding worden de connectiviteitsvoordelen van Science Park, en de expansiemogelijkheden van de Amsterdam Schiphol Campus verder geïntegreerd.

Interxion Science Park AMS9 is gevestigd in een historisch gebouw waar eerder het SARA was gevestigd. Het gebouw was uniek omdat het reeds vanaf de ingebruikname verhoogde computervloeren kende.

##

Noot voor de redactie, niet voor publicatie: Woensdag 17 april viert Interxion de (her)opening van het nieuwe datacenter op het Science Park met een selecte groep partners en klanten. Interxion CEO David Ruberg zal tijdens het evenement de genodigden inspireren met een kort woord en er is mogelijkheid tot een rondleiding. Om hierbij aanwezig te zijn kunt u een bericht sturen naar yorick@lubbersdejong.nl

##

Over Interxion
Interxion (NYSE: INXN), een toonaangevende Europese leverancier op het gebied van cloud- en carrier-neutrale colocatie datacenterdiensten, bedient een breed scala aan klanten vanuit 50 datacenters in 11 Europese landen. De uniform ontworpen en energie-efficiënte datacenters van Interxion bieden klanten uitgebreide zekerheden en beschikbaarheid voor hun bedrijfskritische applicaties. Meer dan 700 connectiviteitsproviders, 21 Europese internet exchanges en toonaangevende cloud- en digital-mediaplatforms bieden hun netwerkverbindingen aan in de Interxion datacenters. Interxion heeft hierdoor ware cloud-, content, financiële en connectiviteit hubs gecreëerd, die de groei van communities of interest stimuleren.

Interxion is in 1998 opgericht in Nederland en het Europese hoofdkantoor bevindt zich in Schiphol-Rijk. Interxion heeft 9 datacenters in de regio Amsterdam. Al deze datacenters maken gebruik van 100% duurzame energie. Meer informatie kunt u vinden op  www.interxion.nl.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met

Lubbers De Jong
Yorick Fliervoet