Contentbureauwww.LVTPR.nlwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nl
2476 volgers blijven op de hoogte!
PR: ItsaRep

Dataiku Lite Edition brengt data science, machine learning en AI binnen bereik van middelgrote bedrijven

Dataiku, leverancier van enterprise AI- en machine learning-platformen, kondigt de Dataiku Free Edition en de Dataiku Lite Edition aan. Hiermee kunnen middelgrote organisaties ook profiteren van de kracht van data science, machine learning en AI. De nieuwe platformen stellen kleinere bedrijven of startups bovendien in staat om beter samen te werken en hun organisatie te transformeren met behulp van enterprise AI.

“Met deze nieuwe oplossingen democratiseren we het gebruik van AI zodat zowel kleine als grote organisaties kunnen profiteren van het enorme concurrentievoordeel dat de AI-revolutie met zich meebrengt”, zegt Florian Douetteau, CEO van Dataiku. “We zijn trots voorop te lopen in deze ontwikkeling en zien ernaar uit met bedrijven van verschillende grootte samen te werken om hun business model te transformeren en hen in staat te stellen het meeste te halen uit nieuwe markten en kansen. We werken op dit moment al samen met meer dan 1000 kleine en middelgrote organisaties die hun eerste stappen zetten op het pad naar enterprise AI met de Dataiku Free en Lite editions.”

Dataiku Free Edition

Met de uitgebreide Dataiku Free Edition kunnen organisaties een nieuw platform bouwen waarmee verschillende gebruikers eenvoudig samen kunnen werken aan projecten en toegang hebben tot documentatie en kennis. Met de Dataiku Free Edition kunnen maximaal 3 gebruikers tegelijkertijd samenwerken aan dataprojecten.

Dataiku Lite Edition

Dit nieuwe platform biedt de functionaliteit van de Dataiku Free Edition, en zorgt ervoor dat gebruikers ook over belangrijke functionaliteit van de Dataiku Team en Enterprise Editions kunnen beschikken. De Dataiku Lite Edition is ontwikkeld als startpunt voor kleinere bedrijven om aan de slag te gaan met enterprise AI en kan eenvoudig uitgebreid worden en zo meegroeien met de organisatie. De Dataiku Lite Edition speelt in op het feit dat veel kleinere bedrijven AI-projecten lastig van de grond krijgen omdat er niet voldoende resources zijn.

Tot op heden lijken vooral grote organisaties de vruchten te plukken van AI-technologieën en transformeren zij hun business modellen met data science en machine learning. Gartner gaf in zijn voorspellingen voor 2019 aan dat CIO’s van middelgrote bedrijven leidend zijn op het gebied van digitale transformatie: Het creëren en vasthouden van concurrentievoordeel betekent dat CIO’s van deze organisaties niet alleen naar de impact op korte termijn moeten kijken, maar ook moeten overwegen wat technologie op middellange en lange termijn voor hun organisatie kan betekenen. Alleen zo zijn ze ervan verzekerd dat zij de meest relevante strategische technologie trends adopteren die hen helpen succesvol te zijn, en te blijven in een snel veranderende wereld.

Innovatie met AI essentieel voor toekomstig succes

Verder geeft het rapport van Gartner aan dat in 2022, meer dan 50% van de middelgrote bedrijven hun productiviteit en groei hebben verbeterd door de toepassing van AI in hun belangrijkste bedrijfsprocessen. Ook Dataiku erkent dat innovatie met AI essentieel is voor iedere organisatie en dat het waarde oplevert, zelfs als het slechts op kleine schaal wordt toegepast.

In iedere markt of regio en in alle sectoren kan enterprise AI helpen de organisaties en instellingen te transformeren. Met de oplossingen van Dataiku kunnen medewerkers samen snel, krachtige machine learning-applicaties bouwen op een platform. Honderden bedrijven groot en klein, kiezen voor Dataiku om schaalbare dataproducten te creëren en sectorspecifieke uitdagingen aan te gaan zoals het bestrijden van fraude en het optimaliseren van de supply chain.

Kijk hier voor meer informatie over beide oplossingen.
Eerder van Dataiku

Logo Remain Software
Logo Levelfour
Logo Botz4U
Logo SecureLink Nederland B.V.
Logo True B.V.
Logo Curvature
Logo HPS Connectivity Solutions
Logo Dataplace
Logo Global Knowledge
Logo Global Knowledge
Logo PQR B.V.
Logo Belcentrale.nl
Logo Totaalbesparen.com
Logo Veeam Software
Logo Flanderijn
Logo Solar Nederland B.V.
Logo devolo
Logo Citrix
Logo BCT
Logo Onguard
Logo Palo Alto Networks
Logo maincubes B.V.
Logo QA Consulting
Logo Pegasystems
Logo Shippeo
Logo Protime BV
Logo Intermax

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.LVTPR.comContentbureauwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nl