www.LVTPR.comwww.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nl
Datum: (2 jaar en 29 dagen geleden)
PR: Marcommit

Gemak, openingstijden en assortiment belangrijkste redenen voor online shoppen

Korting trekt shoppers vaak over de streep

‘s-Hertogenbosch – 10 april 2019 – De belangrijkste reden voor Nederlanders om online te shoppen is omdat het gemakkelijk vanuit huis kan. Voor bijna de helft van de shoppers (49%) is dit dé reden om online te winkelen. Ook het feit dat webwinkels niet aan openingstijden verbonden zijn, wordt gezien als een van de grote voordelen van online shoppen (35%). Dit blijkt uit het Ecommerce rapport 2019 dat in samenwerking met SAP is opgesteld.

Een andere reden om online te shoppen is het assortiment. 35 procent van de Nederlanders heeft het idee dat dit groter is in webshops. Dat de prijs online soms lager uitvalt speelt ook mee in de keuze voor het winkelen op het internet (30%), net als het feit dat producten gemakkelijker vergeleken kunnen worden via verschillende websites (29%).

Prijs belangrijk voor aankoop
Naar verwachting shopt 84 procent van de bevolking dit jaar online. Maar wat zorgt er nu voor dat een klant een aankoop doet? Voor meer dan de helft van de Nederlanders (58%) is de prijs van belang. Als online retailer is het dus raadzaam om een goede prijs te bieden. Anders zijn shoppers zo verdwenen naar een concurrent. Ook het bieden van speciale kortingen zorgt ervoor dat een kwart van de bevolking (25%) over de aankoopstreep gaat. Een laatste aandachtspunt voor de webwinkeliers zijn de verzendkosten. Voor 48 procent van de online shoppers is het namelijk van belang dat pakketten kosteloos worden bezorgd.

Mark de Bruijn, VP & Head of Marketing EMEA & MEE bij SAP Customer Experience: “We zien al jaren dat prijs belangrijk is voor de Nederlandse consument. Een te hoge prijs of onverwachte verzendkosten zorgen er namelijk voor dat shoppers hun online winkelwagen verlaten. Maar hoe belangrijk de prijs ook is, de online ervaring speelt ook een grote rol. Een manier om je als webwinkelier te onderscheiden is door de shopervaring persoonlijk, uniek en gemakkelijk te maken. Uit de resultaten van het Ecommerce rapport blijkt daarnaast dat het geven van korting het ook goed doet. Zorg dat dit een persoonlijke korting is, die past bij de wensen van de klant. Zo sla je twee vliegen in één klap: een persoonlijke ervaring en een aantrekkelijke prijs.”

Over SAP
Als marktleider in bedrijfssoftware helpt SAP kleine, middelgrote en grote bedrijven met de stroomlijning van hun bedrijfsvoering. De oplossingen van SAP stellen organisaties in staat aanzienlijke efficiencyverbeteringen te bereiken binnen hun toeleveringsketens en bedrijfsprocessen, waardoor ze de concurrentie voor kunnen blijven. Op dit moment gebruiken meer dan 263.000 klanten software van SAP om winstgevend te opereren en duurzaam te groeien. Voor meer informatie kunt u terecht op www.sap.com.

Marcommit
Arlieke Tammer
sapcustomerexperience@marcommit.nl
Laatste van SAP
Enexis bereidt zich voor op energietransitie met SAP S/4HANA

NS vervangt ERP-systemen door SAP S/4HANA

Bob Stutz neemt het roer over bij SAP Customer Experience als President Product Engineering & Operations
Verstreken tijd: 2 jaar en 29 dagen

Logo Marcommit
SAP contact

Logo SAP

SAP sociaal

SAP tweets

Logo ESTG
Logo Adwise
Logo Webton
Logo Mulder-Hardenberg
Logo ValidSign
Logo eV-ict
Logo Klantcontact Partnership Studie (KPS)
Logo BIM4Production
Logo 123zakelijk
Logo Music in Brands
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Priemo
Logo Alcadis