www.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl
2477 volgers blijven op de hoogte!
PR: Zeekhoe Communicatie

Fortinet lanceert FortiOS 6.2, dit besturingssysteem bevat 300 innovaties

Ruim 300 innovaties in de nieuwe release van FortiOS bieden integrale bescherming voor netwerken, van IoT-apparatuur tot multi-cloudomgevingen

Utrecht, 10 april 2019 -  Fortinet® (NASDAQ: FTNT), wereldwijd leider in uitgebreide, geïntegreerde en geautomatiseerde oplossingen voor cyberbeveiliging, introduceert de nieuwe release van zijn besturingssysteem FortiOS 6.2. Deze release breidt de Security Fabric van Fortinet uit met 300 nieuwe innovaties. Bedrijven kunnen daarmee een door de beveiliging aangestuurd netwerk realiseren dat bescherming biedt voor de edge- en multi-cloudomgevingen die door digitale transformatie zijn ontstaan.

De Fortinet Security Fabric vertegenwoordigt de meest uitgebreide verzameling beveiligingsoplossingen binnen de branche. Deze oplossingen zijn beschikbaar in diverse vormfactoren en bieden ingebouwde ondersteuning voor een breed scala aan platforms. De verbeteringen in FortiOS 6.2 breiden de mogelijkheden van de Fortinet Security Fabric uit met nog krachtiger integrale bescherming tegen geavanceerde bedreigingen en zorgen voor een forse reductie van de complexiteit die inherent is aan het ontwerpen, implementeren, beheren en bijwerken van beveiligingsarchitecturen. Een uitgebreide bespreking van alle aspecten van FortisOS 6.2 met belangrijke aanbevelingen voor CISO’s is beschikbaar op het blog van Fortinet.

Vincent Zeebregts, country manager Fortinet Nederland: “Door de groei van de digitale transformatie is niet alleen de cloud belangrijk voor bedrijven, maar ook de beveiliging van de netwerkrand. De grootste uitdaging is de bescherming van het toenemend aantal apparaten aan de netwerkrand. Omdat een snel netwerk gelijk staat aan zakelijk succes, kunnen bedrijven zich niet permitteren om de netwerkprestaties aan de beveiliging op te offeren. In plaats daarvan zouden ze op alle locaties beveiliging moeten bieden, en dus ook aan de netwerkrand. Dit is alleen mogelijk met een beveiligingsarchitectuur die meer omvat dan losstaande beveiligingsvoorzieningen en -platforms. Deze ‘security fabric’ moet gelijktijdige bescherming bieden voor het hele netwerk, ook wanneer daar wijzigingen in optreden. Dit vraagt om uitgebreide, geïntegreerde en geautomatiseerde beveiliging.”

De belangrijkste verbeteringen in de nieuwe release van het FortisOS zijn:

Uitbreidingen van de Security Fabric
  • FortiOS 6.2 brengt verbeteringen naar de volgende onderdelen van de Security Fabric:
    • FortiADC — application delivery controller
    • FortiToken — een authenticatietool voor gebruikers en apparaten
    • FortiCASB-cloud — een cloud access security broker voor publieke clouds
    • FortiDDoS —bescherming tegen DDoS-aanvallen
    • FortiNAC — beheermechanismen voor de netwerktoegang
    • VDOM — een virtueel domein
Een veilig SD-WAN
  • De geavanceerde SD-WAN-mogelijkheden van de Fortinet Security Fabric omvatten nu een uitgebreide reeks van brancheleidende WAN-functies en -services. Organisaties kunnen daarmee krachtiger prestaties naar bedrijfskritische applicaties brengen met kostenefficiënte connectiviteit voor filialen. Voordelen zijn onder meer:
    • Herstel van WAN-verbindingen met behulp van Forward Error Correction voor het waarborgen van de uptime van unified communication-applicaties
    • On demand metingen van de bandbreedte van het WAN
    • Een overlay-controller voor effectiever beheer van verbindingsproblemen
    • Delen van de bandbreedte van overlay-netwerken tussen diverse verbindingen voor het verbeteren van de prestaties en elimineren van latency
    • Snelle herkenning van applicaties voor een versnelde aansturing van pakketten, zodat eindgebruikers kunnen rekenen op een optimale gebruikservaring en applicatieprestaties.
Beveiliging van multi-cloudomgevingen
  • De next-generation firewall FortiGate biedt nu de mogelijkheid van integratie met Kubernetes met behulp van FortiOS 6.2 Fabric Connectors. Organisaties kunnen zo bescherming bieden voor al het noord-zuidverkeer dat hun containerclusters binnenkomt en verlaat met behulp van beleidsregels op basis van labels en metadata van containers en bronnen in de cloud.
  • FortiMail biedt nu integratie met Office 365 Exchange Online, zodat bedrijven eenvoudig de laatste bedreigingsinformatie van FortiGuard kunnen inzetten voor een effectievere bescherming van hun e-mailverkeer. Dankzij rechtstreekse verbindingen tussen Fortimail en de API’s van O365 is het niet nodig om het netwerk of de e-mailstroom opnieuw te configureren.
  • De nieuwe virtual security processor (vSPU) van FortiGate VM zorgt voor snellere beveiligingsprestaties, zodat organisaties hun bedrijfskritische applicaties met vertrouwen in zowel publieke als private clouds kunnen onderbrengen. Dankzij deze architectuur is FortiGate VM de eerste oplossing op de markt die ondersteuning biedt voor virtualisatietechnologieën zoals AWS C5n Instance-types, Intel QAT en Oracle Native Acceleration.
Open ecosystemen
  • FortiOS 6.2 verbetert het centrale overzicht en beheer voor de groeiende reeks van beveiligingsproducten van Fortinet, oplossingen van Fortinet Fabric Ready-partners en connectors van andere leveranciers. De integratie van nieuwe beveiligingsmogelijkheden en automatiseringsfuncties met de Security Fabric biedt de mogelijkheid van:
    • automatisering van de evaluaties van cyberbedreigingen en bedrijfsbrede tegenmaatregelen
    • waarborging van de compliance door geavanceerde analyses op basis van risicoscores in aansluiting op branchestandaarden.
Automatisering en orchestration
  • FortiOS 6.2 zorgt voor een forse uitbreiding van de centrale mogelijkheden voor automatisering, orchestration en tegenmaatregelen binnen de Security Fabric met FortiManager en FortiAnalyzer. Deze oplossingen voorzien in:
    • Orchestration vanaf een centrale locatie: Het beheer van configuratie- en provisioning-processen wordt binnen de hele Security Fabric gestroomlijnd. Belangrijke verbeteringen zijn onder meer provisioning zonder menselijke tussenkomst voor FortiGate-firewalls, FortiSwitches en FortiAP’s en veilige SD-WAN’s en Fabric Connectors voor betere orchestration van beveiligingsservices en cloud-omgevingen.
    • Automatisering: Tijdrovende handmatige processen worden integraal geautomatiseerd om de complexiteit van het beveiligingsbeheer te reduceren. Dit omvat een scan van de historische bedreigingsdata van het IOC, incident-timelines en SOC-dashboards.
    • Incidentrespons: Data over IT-activa en identiteitsgegevens worden ingezet om bedreigingen effectiever te detecteren en met elkaar in verband te brengen en daar sneller van te herstellen. Integratie met Scripts, Webhooks, ServiceNow en diverse andere oplossingen dragen eveneens bij aan een sneller herstel van incidenten.
Door AI ondersteunde beveiliging
  • FortiGuard Labs heeft het detectie- en analysesysteem FortiGuard AI ontwikkeld. Dit maakt gebruik van een Artificial Neural Network dat uit ruim 9 miljard onderling verbonden nodes omspant. FortiGuard AI kan daarmee bedreigingen met ongekende snelheden detecteren en categoriseren en een uiterst accurate feed met bedreigingsinformatie genereren die actief wordt gebruikt door oplossingen van Fortinet.
  • FortiGuard AI staat aan de basis van nieuwe geavanceerde technologieën voor de detectie van hacks en datalekken en is geïntegreerd met FortiGate NGFW, FortiWeb , FortiMail, FortiClient, FortiSandbox en FortiSIEM voor snellere detectie en incidentrespons.
  • Geautomatiseerde orchestration-mogelijkheden maken gebruik van informatie uit diverse bronnen, waaronder FortiGuard AI, feeds van andere leveranciers en lokale beveiligingsdata die door de Security Fabric wordt aangeleverd. Deze technologie zorgt daarnaast voor de automatische toepassing van maatregelen op basis van input van de door AI ondersteunde User Entity Behavior Analytics (UEBA)-functionaliteit van FortiSIEM.
Fortinet biedt oplossingen voor belangrijke beveiligingsproblemen:

Uitgebreid overzicht op het volledige digitale aanvalsoppervlak: Fortinet zorgt voor verbeterd overzicht en een vereenvoudigd beheer van de Security Fabric met hechtere integratie tussen de oplossingen van Fortinet en die van meer dan 70 alliance partners. De next-generation firewall FortiGate, de oplossing FortiGate Secure SD-WAN en het uitgebreide aanbod van cloud-native beveiligingsplatforms van Fortinet zijn stuk voor stuk uitgebreid met nieuwe functionaliteit zoals intent-based segmentation. Gebruikers kunnen het overzicht nog verder verbeteren met de 360 Protection-dienstenbundels van Fortinet, die in een breed scala aan professionele diensten voorzien.

Geïntegreerde bescherming en detectie van geavanceerde bedreigingen: Fortinet biedt ondersteuning voor de laatste branchestandaarden, waaronder ingebouwde ondersteuning voor TLS 1.3 voor de beveiliging van het internetverkeer, nieuwe detectietechnologieën voor het identificeren van indringers en op vertrouwen gebaseerde segmentatie die naadloos binnen de hele Security Fabric kan worden toegepast. De FortiDeceptor-technologie van Fortinet biedt de beste bescherming in haar soort met digitale valstrikken die automatisch tegenmaatregelen in gang zetten tegen malware en onbevoegde gebruikers die toegang tot netwerkbronnen proberen te krijgen.

Automatisering van het beheer, orchestration en tegenmaatregelen: Mogelijkheden voor hechte integratie en geavanceerde automatisering van de Security Fabric helpen organisaties met het terugdringen van de overhead, onder meer door beheer vanaf een centrale locatie te bieden voor alle oplossingen die met de Security Fabric zijn geïntegreerd. Het gebruik van automatiserings- en machine learning-functionaliteit reduceert de complexiteit en biedt organisaties meer grip op cruciale beveiligingstaken. Op deze manier kan er met de snelheid van het netwerk op cyberbedreigingen worden gereageerd. Door AI ondersteunde feeds die voortdurend actuele bedreigingsinformatie aanleveren vergroten de snelheid en nauwkeurigheid van de detectiefunctionaliteit en maken het mogelijk om de incidentrespons te automatiseren.

Over Fortinet
Fortinet (NASDAQ: FTNT) beschermt ’s werelds grootste ondernemingen, internetproviders en overheidsorganisaties. Het biedt organisaties intelligente, naadloze bescherming van hun groeiende aanvalsoppervlak en stelt hen in staat om tegemoet te komen aan de steeds hogere eisen die aan hun grenzeloze netwerk worden gesteld, nu en in de toekomst. Alleen de Fortinet Security Fabric-architectuur is in staat om compromisloze beveiliging te bieden als oplossing voor de meest prangende uitdagingen op beveiligingsgebied, of het nu gaat om mobiele, netwerk-, applicatie- of cloudomgevingen. Fortinet heeft wereldwijd de meeste beveiligingsappliances verkocht. Meer dan 385,000  klanten vertrouwen op Fortinet voor effectieve bescherming van hun organisatie. Kom meer te weten op http://www.fortinet.com, het blog van Fortinet en FortiGuard Labs.

Noot voor de redactie [niet voor publicatie]
Meer informatie over dit bericht of over Fortinet kunt u opvragen bij:
Karianne Hoekstra
Zeekhoe Communicatie
M. +31 (0)6-460 80656
E. karianne@zeekhoe.nl
Tags bij dit bericht
Eerder van Fortinet
27 nov 2019 Fortinet’s voorspellingen voor 2020: beveiliging draait om artificial intelligence en contraspionage

21 nov 2019 Fortinet en Siemens bundelen krachten om OT-netwerken optimaal te beveiligen

19 nov 2019 Orange Business Services breidt SD-WAN-portfolio uit met Fortinet Secure SD-WAN
Hipex wint zilveren FD Gazellen Award 2019

Cegeka neemt Dynamics 365-activiteiten over van CTB

Schneider Electric bevestigt duurzaamheidsambities tijdens COP25

Uniserver stelt Deirdre van der Burg aan als strategisch marketing manager

Frontline past zowel koers als naam aan en wordt Frontline Solutions

Sterke internationale groei Barracuda in de MSP-markt

Versleutelen van WAN-verbinding gebeurt te vaak niet volgens IT-beslissers

Bechtle en Ictivity tillen dienstverlening naar hoger niveau

Nuance versnelt toepassing van spraakherkenning in de gezondheidszorg met Dragon Medical One

2020 cybersecurity voorspellingen

Supply chain reorganisatie verbetert klantenservice en flexibiliteit Panasonic Toughbook

Western Digital's nieuwe WD Blue SSD met NVMe-protocol tot 4x sneller dan SATA SSD

FintechOS haalt € 12,7 miljoen op in Serie A voor wereldwijde expansie

AFAS Foundation en Missing Chapter Foundation ontwikkelen lesprogramma om kinderarmoede in Nederland bespreekbaar te maken

Cyberveiligvoor de financiëlesector in 2020
Conscia breidt aanbod uit met managed security services

NFIR zet cyberalarm van SecureMe2 in als forensisch instrument

Schneider Electric brengt het eerste serverrek met geïntegreerde vloeistofkoeling in de datacenterindustrie

Helft kantoormedewerkers heeft lichamelijke klachten door werk

IRIS Nederland optimaliseert klantervaring met Freshworks

Logo Google
Logo ICT-Partners
Logo NEG-ITSolutions
Logo SecureLink Nederland B.V.
Logo Levelfour
Logo Botz4U
Logo SecureLink Nederland B.V.
Logo True B.V.
Logo Curvature
Logo HPS Connectivity Solutions
Logo Dataplace
Logo Global Knowledge
Logo Global Knowledge
Logo Cegeka
Logo Schneider Electric
Logo Uniserver
Logo Barracuda Networks
Logo Telindus
Logo Ictivity
Logo Nuance
Logo Palo Alto Networks
Logo Conscia Nederland B.V.
Logo SecureMe2
Logo Schneider Electric
Logo Fellowes Benelux
Logo I.R.I.S.
Logo Klarna
Logo Totaalbesparen.com

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.LVTPR.comwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl