www.marcommit.nlwww.marcommit.nlwww.LVTPR.comwww.lubbersdejong.nl
2474 volgers blijven op de hoogte!
PR: En Serio

Juniper Networks ‘SD-WAN as a service’ geeft een nieuwe kijk op de enterprise

Juniper’s Contrail Service Orchestration verbindt en beheert nu de volledige SD-WAN vanuit de cloud

Juniper Networks, leverancier van geautomatiseerde, schaalbare en veilige netwerken, introduceert een cloud-versie van Contrail Service Orchestration, zijn SD-WAN-oplossing. Juniper’s oplossing biedt bedrijven een schaalbare en eenvoudige manier om hun netwerkinfrastructuur te beheren en beveiligen, inclusief het WAN, de LANs en de draadloze netwerken die ze gebruiken.

De (kosten)efficiëntie van de cloud zijn inmiddels welbekend. Bedrijven nemen applicaties en diensten hoofdzakelijk via de cloud af om kostenbesparingen te realiseren en de flexibiliteit te vergroten. Een cloud-oplossing helpt snelgroeiende, geografisch verspreide ondernemingen aan sterk vereenvoudigde bedrijfsprocessen door hen de hosting en het beheer van hun toepassingen uit handen te nemen.

Die eenvoud mag echter niet ten koste gaan van het aanpassingsvermogen van organisaties aan de complexiteit die groei en schaalvergroting met zich meebrengen. De schaalbare, in de cloud gehoste SD-WAN-oplossing van Juniper combineert de eenvoud van de cloud met de functionaliteit van Contrail voor centrale orchestratie van de netwerkinfrastructuur. Bedrijven kunnen daarmee profiteren van alle voordelen die netwerkautomatisering, beveiliging, analysemogelijkheden en artificial intelligence (AI voor IT™) hen te bieden hebben.

“Juniper’s SD-WAN as a service kan op eenvoudige wijze worden verbonden met alle campus- en WAN-oplossingen van Juniper om die integraal te beheren. De oplossing maakt daarmee de voordelen van SDN toegankelijk voor elke onderneming”, zegt Manoj Leelanivas, chief product officer bij Juniper Networks. “Voor klanten is dit een belangrijke stap op weg naar een door AI (AI voor IT) gestuurde onderneming. De transformatie waarvoor SDN-technologie momenteel in de cloud en datacenters zorgt, kan daarmee worden uitgebreid naar campusnetwerken en het WAN. Met deze nieuwe oplossing en de technologie, gecombineerd met recente acquisitie van Mist Systems gaan we aan kop in de netwerkmarkt en brengen we de realiteit om SDN en AI voor IT dichterbij voor bedrijven van elke omvang.”

Deze oplossing biedt klanten een nieuw gebruiksmodel voor de functierijke WAN-oplossing van Juniper, aangevuld met diverse nieuwe mogelijkheden voor veilige automatisering tijdens de complete levenscyclus van netwerkservices voor filialen:
  • Ongekend flexibele SD-WAN-functionaliteit: Juniper’s SD-WAN biedt nu ondersteuning voor een breder scala aan passieve redundante hybride WAN-verbindingen, internet-breakouts bij de CPE aan de rand van het WAN of centrale WAN-hubs en topologieën zoals hub & spoke, partial mesh en dynamic full mesh. De oplossing is door het internationaal erkende EANTC getest op een schaal van meer dan 10.000 spoke-locaties en biedt optimale ondersteuning voor multi-tenantomgevingen.
  • Centraal LAN- en WAN-beheer voor campusnetwerken: Organisaties die de Ethernet-switches uit de EX-reeks van Juniper aansluiten op een enkelvoudige of dubbele WAN-gateway of netwerkapparatuur uit de NFX- of SRX-reeks van Juniper kunnen de toepassing van beleidsregels voor het LAN en WAN en provisioning-processen vanaf een centrale locatie automatiseren om veilige verbindingen met filialen te realiseren.
  • Managed security:Organisaties krijgen meer keuzevrijheid en grip bij het voorzien in hun beveiligingsbehoeften dankzij integratie met cloud securityprovider ZScaler en mogelijkheden voor het beheer van next generation firewalls uit de SRX- en NFX-reeks, waaronder Juniper Sky ATP.
  • Integratie met technologie van Mist Systems:De technologie van Mist Systems, de leverancier van AI-oplossingen voor IT-organisaties, waaronder het eerste door AI aangestuurde WLAN, is nu geïntegreerd met de nieuwe beheerinterface van SD-WAN. Bedrijven kunnen daarmee operationele gegevens over hun draadloze netwerk, WAN, LAN en de beveiliging raadplegen en analyseren.
  • Een open en aanpasbare oplossing: Juniper’s SD-WAN is een flexibele oplossing die bedrijven in staat stelt om zich snel aan nieuwe omstandigheden aan te passen en hun netwerk verder te ontwikkelen. Zij kunnen hiermee een veilig SD-WAN uitbreiden naar hubs en spokes in de cloud door simpelweg een vSRX toe te voegen aan elke gewenste IaaS-oplossing in de publieke cloud. De op open standaarden gebaseerde architectuur en open API’s van Juniper bieden daarnaast ondersteuning voor naadloze integratie van systemen en automatisering van de NetOps-workflow.
  • Juniper Financial Services:Bedrijven kunnen de oplossingen van Juniper voor de door AI gestuurde onderneming nu eenvoudiger inkopen dankzij de beschikbaarheid van diverse betalingsregelingen die tegen aantrekkelijke voorwaarden worden aangeboden door Juniper Financial Services (JFS). JFS zorgt voor eenvoud met een enkelvoudige betalingsregeling voor gebundelde oplossingen, Contrail Service Orchestration en hardware en software voor campusomgevingen en filialen, zoals de WLAN-oplossing van Mist Systems.
“De stad van Portsmouth heeft een holistische benadering gekozen om ons netwerk te exploiteren op een niveau dat de smart city en de smart regio-connectiviteit gaan stimuleren. Juniper Networks is van onschatbare waarde geweest. De nieuwe SD-WAN-oplossing van Juniper biedt de eenvoud, flexibiliteit en beveiliging die nodig is om verder te gaan dan onze aanvankelijke smart city- doelstellingen. Daarnaast is het hiermee mogelijk om uit te groeien tot een technologiecentrum voor de beste en slimste digitale bedrijven,” zegt Daniel Jones, chief information officier van de stad van Portsmouth, Virginia.

Met Juniper’s SD-WANas a service zet het bedrijf een nieuwe stap in de ontwikkeling van multi-cloudomgevingen door klanten de mogelijkheid te bieden om hun gedistribueerde infrastructuur te verbinden en voor centrale orchestratie van netwerkprocessen te zorgen. Deze schaalbare, open en toekomstbestendige oplossing biedt hen de eenvoud van de cloud in combinatie met de kracht van SDN en netwerkbeveiliging.
Tags bij dit bericht