Contentbureauwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlContentbureau
Datum: (1 jaar en 91 dagen geleden)
PR: Lubbers De Jong

Ivanti Cloud brengt IT-operations en beveiligingsprocessen samen zodat organisaties snel hun omgeving in kaart kunnen brengen, inzicht kunnen verkrijgen en actie kunnen ondernemen

Het nieuwe cloudgebaseerde platform biedt realtime analyse van IT-systemen en geeft IT-operations en beveiligingsteams relevante inzichten en aanbevelingen

Den Bosch, 8 april 2019 — Ivanti, het bedrijf dat IT samenbrengt om de digitale werkplek beter te beheren en beveiligen, heeft de release van Ivanti® Cloud aangekondigd. Het nieuwe cloudgebaseerde platform verenigt IT-activiteiten en beveiligingsdata en -processen, zodat organisaties vlot hun omgeving kunnen beoordelen en inzichten kunnen verwerven. De nieuwe cloudgebaseerde oplossing geeft realtime zicht op device analytics en biedt relevante aanbevelingen via Ivanti Smart Advisors, die op prioriteit gebaseerde, datagestuurde richtlijnen bieden voor wat er moet gebeuren, zodat analisten effectiever kunnen werken.

“Complexiteit en risico's staan IT in de weg om strategisch te zijn,” zegt Duane Newman, Vice President Product Management bij Ivanti. “We willen organisaties helpen om hun omgeving in kaart te brengen, inzichten op te doen en actie te ondernemen. De nieuwe Ivanti Cloud vormt een solide basis waarop we zullen doorontwikkelen om IT-teams die in silo’s werken te helpen bij het verbeteren van hun processen, hun onderlinge communicatie en hun reactietijden, waardoor ze uiteindelijk geprioriteerd actie kunnen ondernemen om de beveiliging en productiviteit van gebruikers te verbeteren.”

Ivanti Cloud is een in de cloud gehoste oplossing die gegevens op de servers en endpoints van een onderneming verzamelt en beheert. Het fungeert als centrale hub voor beveiligings- en operations- teams. Belangrijke componenten zijn onder meer:

Real-Time Intelligence. IT heeft nu een snelle, enkelvoudige kijk op de realtime status van de omgeving, inclusief contextuele gebruikersactiviteit, beveiliging en de gezondheid van apparaten. Door het verzamelen van diverse gegevens, zoals de realtime beveiligingsstatus, het gebruik van softwarelicenties, de hardware-garanties en nog veel meer, biedt het snel inzicht in systemen die aandacht of beveiligingssanering vereisen. Een van onze Ivanti Cloud bètaklanten heeft bijvoorbeeld al echte waarde en kostenvermindering bereikt door defecte batterijen op laptops te identificeren, waardoor deze konden worden vervangen voordat de garantieperiode was verstreken. Met Ivanti Real-Time hoeven gebruikers niet langer te wachten tot scans zijn voltooid en hoeven ze geen gegevens te gebruiken die misschien al weken oud zijn. Met natural language search, is het ook eenvoudig om problematische systemen of kwetsbaarheden, zoals inactieve Windows-firewalls of uitgeschakelde encryptie, te identificeren en snel met één klik actie te ondernemen.

Smart Advisors. Ivanti Smart Advisors helpen bij het verwijderen van de barrières tussen IT-teams die in silo’s werken door gerichte aanbevelingen te geven om de zakelijke gezondheid te verbeteren en de complexiteit te verminderen. Met Smart Advisors worden best practices aanbevolen en wordt prioriteit gegeven aan de noodzakelijke acties die IT-operations en beveiligingsteams kunnen uitvoeren om het risico te minimaliseren en de beschikbaarheid en prestaties te verbeteren. Apparaat-identificatie is een goed voorbeeld van de intelligentie die Smart Advisors kunnen bieden. Grote organisaties hebben vaak moeite om in kaart te brengen of de apparaten die ze aanschaffen daadwerkelijk worden gebruikt en door wie. Een van onze Ivanti Cloud bètaklanten kon deze mogelijkheid gebruiken om meer dan 30.000 apparaten te identificeren die ze uit het oog waren verloren. Ivanti normaliseert de gegevens en combineert deze met Active Directory, aankoopgegevens en endpoint-beheersystemen om een accuraat beeld te geven van de status en de betrouwbaarheid van de hardware.

Data Services en Connectors. Om een breed scala aan datadiensten en systeemidentificatie te ondersteunen, biedt Ivanti Cloud systeemconnectoren voor zowel Ivanti als verscheidene oplossingen van derden. Data Services maakt gebruik van connectoren en cloudagents om gegevens te verzamelen en te normaliseren. De geconsolideerde data kan gebruikt worden door meerdere systemen, waaronder Smart Advisors, dashboards en andere cloud en on-premises oplossingen.

Automation Fabric. Ivanti Cloud biedt geautomatiseerde acties vanuit de cloud. Automatisering wordt gebruikt voor het activeren van processen of het aanwijzen van acties in de cloud of on-premises en vormt een flexibel raamwerk waarop aanvullende automatiseringsacties en -processen kunnen worden gebouwd.

“Met de release van Ivanti Cloud transformeert Ivanti IT-operations en beveiliging. Het is een geweldige add-on voor bestaande klanten met de extra snelheid en efficiëntie die het oplevert dankzij realtime-intelligence in combinatie met het verenigen van data en acties,” stelt Bryan Boam, CEO van het Amerikaanse Network Consulting Services, Inc. (NCSI). “Het werkt echter ook prima in omgevingen zonder Ivanti's traditionele producten, of voor bedrijven die gebruikmaken van een mix van IT-technologieën van verschillende leveranciers. Ivanti Cloud levert het uitgebreide platform dat organisaties nodig hebben om te innoveren binnen IT, zodat ze een betere ervaring, extra veiligheid en een sterke betrouwbaarheid kunnen bieden.”

Ivanti Cloud is opgenomen in de Ivanti enterprise-licentieovereenkomsten (ELA) en is beschikbaar als een per-node abonnement. Kijk voor meer informatie op https://www.ivanti.com/products/ivanti-cloud.

Ivanti: The Power of Unified IT
Ivanti brengt IT en Security samen, voor het beter beheren en beveiligen van de digitale werkplek. Van pc’s tot mobiele apparatuur, virtuele machines en datacentra, Ivanti inventariseert IT-assets on-premises en in de cloud, verbetert de IT-dienstverlening en vermindert risico’s door inzicht te bieden in de IT-omgeving en deze te automatiseren. Het uitgebreide portfolio van Ivanti omvat oplossingen voor IT Security, IT Service Management (ITSM), IT Asset Management (ITAM), Unified Endpoint Management (UEM) en Data & Analytics. Ivanti heeft zijn hoofdkantoor in Salt Lake City, Amerika, en heeft kantoren over de hele wereld. Ga voor meer informatie naar www.ivanti.com en volg ons op @IvantiBenelux.

Voor meer informatie (niet voor publicatie):
Pride PR
Andrea Wigman
andrea@pridepr.nl
t: 06 24 11 48 74
Laatste van Ivanti
Massale overstap op videobellen vaak zonder controle op veiligheid en privacy

Cloud ontvangt grootste deel technologiebudget Limburgse bedrijven

Connected Conservation-programma nu ook van start in Kenia om bedreigde diersoorten te beschermen

Interxion en VHTO lanceren datacenter-game voor jongeren

Papierloos transport en geavanceerde pallet scanning via Shippeo’s real-time visibility platform

Plus500 benoemt David Zruia als nieuwe CEO en meldt een recordaantal Actieve Klanten

Lexmark gecertificeerd volgens de ISO 20243-norm

Simac Masic implementeert PC’s van HPS Industrial in farma-industrie

Fujitsu stimuleert datagestuurde transformatie om nieuwe digitale business mogelijk te maken

Canalys noemt Trend Micro als wereldleider in Global Cybersecurity Channel
Bastiaan Topper opvolger van Peter Altevogt als CEO van Korton Group

80% werkenden ziet digitaal werken als ‘nieuwe manier van werken’

QuandaGo lanceert collaborative case management toepassing voor Microsoft Teams

Valid en KPN IoT sluiten partnerovereenkomst

Unexus Connect integreert met Microsoft Teams

DHL Aviation standaardiseert elektronische communicatie voor luchtvrachtvervoer met Descartes Global Air Messaging Gateway

Zyxel introduceert eerste cloud-netwerkoplossing met DPPSK WiFi-authenticatie en -versleuteling voor het mkb

BCT en Aareon bundelen krachten voor innovatieve factuurverwerking in de cloud

Workday maakt de werkomgeving persoonlijker met oplossingen die gericht zijn op verandering

Workday People Analytics geeft automatisch inzicht in het personeelsbestand voor optimaal personeelsbeleid in een veranderende wereld

Toshiba Global Commerce Solutions (Benelux) gaat als grootste ESL-implementator van Europa een samenwerking aan met Hanshow Technology

De werkende wereld verandert: Citrix-onderzoek laat zien hoe Nederlanders naar hun toekomst op kantoor kijken

Netwerktoegang op afstand veiliger dankzij authenticatie via alle mobiele apparatuur

Onvergetelijk: diploma-uitreiking in de Galgenwaard

Bedrijfseconomisch ontslag: wat nu?

Siemens voegt met Teamcenter X cloud-gebaseerde PLM-oplossing toe aan Xcelerator Portfolio
Verstreken tijd: 1 jaar en 91 dagen

Logo Lubbers De Jong
Ivanti contact

Logo Ivanti

Ivanti sociaal

Ivanti tweets

Logo ID Control
Logo Korton Group
Logo Relined Fiber Network
Logo Avinty (GGZ)
Logo iQibt B.V.
Logo Heliview Conferences & Training
Logo Solmate
Logo Distology Nederland B.V.
Logo TRADUS
Logo Coastr
Logo ID Control
Logo QuandaGo
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Unexus B.V.
Logo Boys with Brains
Logo PayIBAN BV
Logo iQibt B.V.
Logo Orange Cyberdefense Netherlands B.V.
Logo PlanMen
Logo Dataplace
Logo Postex Nederland B.V.
Logo RoSecure
Logo Postex Nederland B.V.
Logo Conclusion Zuyd
Logo NTT Ltd.
Logo Interxion
Logo Shippeo