www.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.EVENTIVE.nl
2476 volgers blijven op de hoogte!
PR: Franssen Communicatie

Wibu-Systems CodeMeter Cloud:  ultieme oplossing voor licentieverstrekking in de cloud

Hannover, April 2019 – Op de Hannover Messe annonceerde Wibu-Systems het product CodeMeter Cloud, een omvangrijke oplossing voor licentiemanagement van cloud gebaseerde software. Deze nieuwe loot aan de CodeMeter stam kenmerkt zich door schaalbaarheid, prestaties en flexibiliteit, alsmede compleetheid in functies voor interoperabiliteit.

In de afgelopen decennia paste men softwarelicentiëring toe op hardware en software gebaseerde systemen door gebruik te maken van ofwel een externe dongle ofwel door binding met de interne, unieke kenmerken van de computer. Nu cloud applicaties steeds populairder worden onder invloed van de toenemende vraag naar mobiele, apparaat onafhankelijke toepassingen, zijn cloud gebaseerde licentievormen belangrijk voor ontwikkelaars en aanbieders van clouddiensten. Marktonderzoeksbureau Gartner voorspelt een groei van 17,5 procent wereldwijd voor de leveranciers van publieke cloudiensten tot een totale omzet van ruim 214 miljard dollar. De aanbieders van cloud gebaseerde systeeminfrastructuren (IaaS) laten de snelst groeistijging zien. De ramingen van het bureau gaan uit van een groei van 27,5 procent dit jaar naar een omzet van bijna 39 miljard dollar. Wibu-Systems verwacht dat CodeMeter Cloud gaat fungeren als ’game changer’ dankzij de geavanceerde architectuur waarmee het systeem zich laat integreren met de werkstroomprocessen van elke softwareaanbieder.

De cloud versie van CodeMeter omvat een hoogwaardig beveiligde, door Wibu-Systems beheerde server in de cloud met software, afgeschermd door CodeMeter Protection Suite met een reeks van encryptie- en authentificatiegereedschappen. De cloud server is verder voorzien van CodeMeter License Central, een cloud gebaseerde, database gedreven oplossing voor het aanmaken van licenties, en het distribueren en beheren daarvan. Alle beschikbare connectoren tussen ERP, CRM, en e-commerce systemen en CodeMeter License Central zijn dus ook beschikbaar in CodeMeter Cloud. Daarmee laten de administratieve taken rond het licentiebeheer zich stroomlijnen met de back-office processen. De licenties worden opgeslagen in CmCloudContainers, de beveiligde opslagvoorzieningen op de CodeMeter Cloud server. Gebruikers kunnen vanaf elke plek via een internetverbinding de licentiecontainers benaderen zonder de noodzaak van locale opslag. Het vaststellen van de geldigheid van licenties geschiedt door de lokaal beheerde en versleutelde accreditiatiedata te vergelijken met de cryptografische sleutels in de cloud. De authentificatie checks laten zich heel fijnmazig instellen op hoe vaak en op welk moment in het proces ze moeten plaatsvinden.

Operationeel gezien hebben softwareleveranciers de keuze om via een webapplicatie licenties te plaatsen in CmCloudContainers of dit process te integreren in hun eigen workflows en daarmee het proces van aanmaak en beheer van de accreditatiedatasets over te laten aan CodeMeter Cloud Manager. Softwareuitgevers kunnen op elk moment in de cloud licenties opwaarderen, vernieuwen of verwijderen. De eindgebruiker ervaart vanzelf vanuit de clouddienst of er wel dan geen licentierechten zijn toegekend.  Bij toepassing van een applicatie in netwerkverband zal elke gekochte, maar ongebruikte licentie onmiddellijk ter beschikking worden gesteld aan één van de andere gebruikers.

CodeMeter Cloud is vanaf de basis ontwikkeld voor het leveren van prestaties op hoog niveau. Daartoe is een in-memory database ingebouwd in de weboplossing die interacteert met een NoSQL database, een combinatie die in staat is om gelijktijdig heel veel licentiechecks af te werken in een zwaar beveiligde omgeving. Elke CodeMeter Cloud Server ’instance’ omvat drie afzonderlijke lagen: een ‘load balancer’ distribueert de licentieverzoeken betrouwbaar,efficiënt en flexibel en garandeert daarmee de schaalbaarheid;  de service laag houdt zich bezig met het actuele licentiebeheer en de creatie en toewijzing van de cryptografische sleutels; de persistentie laag  bewaakt de data-integriteit voor de meervoudige gebruikersgroepen.

Oliver Winzenried, CEO en oprichter van Wibu-Systems is van mening dat cloud gebaseerde diensten binnen de de industriële sector momenteel prioriteit hebben op ieders agenda. ”Daar mogen we niet alleen hoge prestaties van verwachten en beschikbaarheid op elk apparaat, maar moeten we ook eisen aan stellen als het gaat om veiligheid, schaalbaarheid en de mogelijkheid om met bestaande infrastructuren te kunnen opereren. CodeMeter Cloud beschikt over de juiste eigenschappen om betrouwbare cloud licentiediensten te leveren aan de fabrikanten van intelligente apparaten die zich aansluiten bij de uitgangspunten van Industrie 4.0.”

Over Wibu-Systems
WIBU-SYSTEMS AG (WIBU®) met het hoofdkantoor in het Duitse Karlsruhe, is in 1989 opgericht door Oliver Winzenried en Marcellus Buchheit. De onderneming is een innovatieve marktleider op het gebied van beveiligingstechnologie voor mondiaal softwarelicentiebeheer. De brede reeks oplossingen van Wibu-Systems bieden een oplossing voor het afschermen van alle vormen van digitale content, inclusief intellectueel eigendom en software applicaties voor computer systemen, mobiele toepassingen, industriële automatiseringsoplossingen en cloud-diensten.  Wibu-Systems BV is een zelfstandige onderneming, gevestigd aan de Welbergweg 19, 7556 PE in Hengelo en staat onder leiding van Marcel Hartgerink. Via zijn bedrijf Identi-Holding BV is hij tevens eigenaar van Wibu-Systems Ltd en de overige bedrijven, verantwoordelijk voor de activiteiten in België, Frankrijk, het Verenigd Koninkrijk, Ierland, Portugal en Spanje,

Voor meer informatie: www.wibu-systems.nl, tel.: 074 7501495
Eerder van WIBU-SYSTEMS
26 nov 2019 Wibu-Systems en EOS nemen "last mile" in communicatie naar 3D-printers

20 sep 2019 Desoutter stroomlijnt de digitale transformatie met CodeMeter beveiliging en licentiemanagement technologie

22 aug 2019 CodeMeter drivende kracht achter leveringsproces van Vector automotive software
Uniserver neemt datacenterinfrastructuur van Detron over

Collibra, the data intelligence company, stelt Madan Gadde aan als Chief Customer Officer

OKI breidt distributie uit met M.K. Computer Electronic voor OKI onderdelen

Helft gemeenteambtenaren: gemeente voldoet niet aan digitale behoeften burger

Schuldgevoel consument het grootst bij bestelling pakket uit ander werelddeel

SMS versturen: ook in de winter een uitkomst!

Cegeka versterkt internationale positie door overname KPN Consulting

Cybersecurity visie op 2020

Panasonic Toughbook verstevigt positie als Europees leider van robuuste notebooks en tablets

Nieuw research-team SentinelOne vindt link tussen crimeware-organisatie TrickBot en Noord-Koreaanse Lazarus-aanvallers

Let op: 'Handige' zoekmachine blijkt vaak wolf in schaapskleren

Experts: richt nationaal informatiepunt quantumtechnologie op

TIE Kinetix: Publication of Annual Report 2019
Cisco presenteert plan voor het internet voor het volgende decennium digitale innovatie

Valid benoemd tot Veeam Accredited Services Provider (VASP)

Google’s Year in Search: Ajax en Duncan trending in 2019

Gina van der Werf steps down as Supervisory Board member ICT Group

KPN Ventures investeert opnieuw in Sensara

Selligent en Cisco bundelen krachten voor een datagestuurde omnichannelklantervaring

Pepperminds kiest Pink Elephant als ICT-partner

Uitwisseling tussen patiënt en zorgverlener vergemakkelijkt door Zorgplatform en BeterDichtbij

Europees Bureau voor Visserijcontrole gunt contract aan Unisys voor IT-diensten en ondersteuning om visbestanden in stand te helpen houden

Een op de drie Nederlandse werknemers niet op de hoogte van AVG-beleid

Eerste Media Hack Day geslaagd voor alle partijen

Healthcare startup Kermit ontwikkelt analyseplatform met Mendix

Adobe voorspelt de visuele trends voor 2020

Dutch Analytics haalt investering van 2 miljoen euro op bij Global Founders Capital en BAM

Cybersecurity in 2020: vier voorspellingen

Onderzoek Ericsson: De 10 consumententrends voor 2030 – ‘Het internet van zintuigen’

Hoe meet je de werkelijke economische impact van cyberaanvallen?

Logo Franssen Communicatie

Logo Palo Alto Networks

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

Contentbureauwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.nl