www.LVTPR.comHerken zakelijke websitebezoekerswww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nl

2513 volgers @ICTberichten
Deel dit nu via
Datum: (2 jaar en 171 dagen geleden)
PR: Franssen Communicatie

Wibu-Systems CodeMeter Cloud:  ultieme oplossing voor licentieverstrekking in de cloud

Hannover, April 2019 – Op de Hannover Messe annonceerde Wibu-Systems het product CodeMeter Cloud, een omvangrijke oplossing voor licentiemanagement van cloud gebaseerde software. Deze nieuwe loot aan de CodeMeter stam kenmerkt zich door schaalbaarheid, prestaties en flexibiliteit, alsmede compleetheid in functies voor interoperabiliteit.

In de afgelopen decennia paste men softwarelicentiëring toe op hardware en software gebaseerde systemen door gebruik te maken van ofwel een externe dongle ofwel door binding met de interne, unieke kenmerken van de computer. Nu cloud applicaties steeds populairder worden onder invloed van de toenemende vraag naar mobiele, apparaat onafhankelijke toepassingen, zijn cloud gebaseerde licentievormen belangrijk voor ontwikkelaars en aanbieders van clouddiensten. Marktonderzoeksbureau Gartner voorspelt een groei van 17,5 procent wereldwijd voor de leveranciers van publieke cloudiensten tot een totale omzet van ruim 214 miljard dollar. De aanbieders van cloud gebaseerde systeeminfrastructuren (IaaS) laten de snelst groeistijging zien. De ramingen van het bureau gaan uit van een groei van 27,5 procent dit jaar naar een omzet van bijna 39 miljard dollar. Wibu-Systems verwacht dat CodeMeter Cloud gaat fungeren als ’game changer’ dankzij de geavanceerde architectuur waarmee het systeem zich laat integreren met de werkstroomprocessen van elke softwareaanbieder.

De cloud versie van CodeMeter omvat een hoogwaardig beveiligde, door Wibu-Systems beheerde server in de cloud met software, afgeschermd door CodeMeter Protection Suite met een reeks van encryptie- en authentificatiegereedschappen. De cloud server is verder voorzien van CodeMeter License Central, een cloud gebaseerde, database gedreven oplossing voor het aanmaken van licenties, en het distribueren en beheren daarvan. Alle beschikbare connectoren tussen ERP, CRM, en e-commerce systemen en CodeMeter License Central zijn dus ook beschikbaar in CodeMeter Cloud. Daarmee laten de administratieve taken rond het licentiebeheer zich stroomlijnen met de back-office processen. De licenties worden opgeslagen in CmCloudContainers, de beveiligde opslagvoorzieningen op de CodeMeter Cloud server. Gebruikers kunnen vanaf elke plek via een internetverbinding de licentiecontainers benaderen zonder de noodzaak van locale opslag. Het vaststellen van de geldigheid van licenties geschiedt door de lokaal beheerde en versleutelde accreditiatiedata te vergelijken met de cryptografische sleutels in de cloud. De authentificatie checks laten zich heel fijnmazig instellen op hoe vaak en op welk moment in het proces ze moeten plaatsvinden.

Operationeel gezien hebben softwareleveranciers de keuze om via een webapplicatie licenties te plaatsen in CmCloudContainers of dit process te integreren in hun eigen workflows en daarmee het proces van aanmaak en beheer van de accreditatiedatasets over te laten aan CodeMeter Cloud Manager. Softwareuitgevers kunnen op elk moment in de cloud licenties opwaarderen, vernieuwen of verwijderen. De eindgebruiker ervaart vanzelf vanuit de clouddienst of er wel dan geen licentierechten zijn toegekend.  Bij toepassing van een applicatie in netwerkverband zal elke gekochte, maar ongebruikte licentie onmiddellijk ter beschikking worden gesteld aan één van de andere gebruikers.

CodeMeter Cloud is vanaf de basis ontwikkeld voor het leveren van prestaties op hoog niveau. Daartoe is een in-memory database ingebouwd in de weboplossing die interacteert met een NoSQL database, een combinatie die in staat is om gelijktijdig heel veel licentiechecks af te werken in een zwaar beveiligde omgeving. Elke CodeMeter Cloud Server ’instance’ omvat drie afzonderlijke lagen: een ‘load balancer’ distribueert de licentieverzoeken betrouwbaar,efficiënt en flexibel en garandeert daarmee de schaalbaarheid;  de service laag houdt zich bezig met het actuele licentiebeheer en de creatie en toewijzing van de cryptografische sleutels; de persistentie laag  bewaakt de data-integriteit voor de meervoudige gebruikersgroepen.

Oliver Winzenried, CEO en oprichter van Wibu-Systems is van mening dat cloud gebaseerde diensten binnen de de industriële sector momenteel prioriteit hebben op ieders agenda. ”Daar mogen we niet alleen hoge prestaties van verwachten en beschikbaarheid op elk apparaat, maar moeten we ook eisen aan stellen als het gaat om veiligheid, schaalbaarheid en de mogelijkheid om met bestaande infrastructuren te kunnen opereren. CodeMeter Cloud beschikt over de juiste eigenschappen om betrouwbare cloud licentiediensten te leveren aan de fabrikanten van intelligente apparaten die zich aansluiten bij de uitgangspunten van Industrie 4.0.”

Over Wibu-Systems
WIBU-SYSTEMS AG (WIBU®) met het hoofdkantoor in het Duitse Karlsruhe, is in 1989 opgericht door Oliver Winzenried en Marcellus Buchheit. De onderneming is een innovatieve marktleider op het gebied van beveiligingstechnologie voor mondiaal softwarelicentiebeheer. De brede reeks oplossingen van Wibu-Systems bieden een oplossing voor het afschermen van alle vormen van digitale content, inclusief intellectueel eigendom en software applicaties voor computer systemen, mobiele toepassingen, industriële automatiseringsoplossingen en cloud-diensten.  Wibu-Systems BV is een zelfstandige onderneming, gevestigd aan de Welbergweg 19, 7556 PE in Hengelo en staat onder leiding van Marcel Hartgerink. Via zijn bedrijf Identi-Holding BV is hij tevens eigenaar van Wibu-Systems Ltd en de overige bedrijven, verantwoordelijk voor de activiteiten in België, Frankrijk, het Verenigd Koninkrijk, Ierland, Portugal en Spanje,

Voor meer informatie: www.wibu-systems.nl, tel.: 074 7501495
Laatste van WIBU-SYSTEMS
ProCloud3D: Additive productie op industriële schaal

Licentieadapter verbindt CodeMeter met oudere licentiëringssystemen

PROCENTEC stuwt beveiliging van industriële netwerken naar een hoger niveau
DDA verwelkomt Maunt als partner

Startup Last Mile eMobility verbindt mobiliteitsinnovaties met bestaand automotive dealernetwerk

VELUX Groep en Schneider Electric verlengen partnerschap om levenslange CO2-neutraal belofte te versnellen

Scholieren innoveren om de wereld te redden in de vierde Raspberry Pi-competitie

Ivanti voor het tweede jaar op rij leider in het 2021 Gartner® Magic Quadrant™ voor IT Service Management Tools

Thinkwise organiseert eerste Low-Code Summit

Kaspersky benoemt nieuwe Managing Director voor Noord-Europa om regionale propositie en partnerships te versterken

Infor lanceert interoperabiliteitsoplossing voor de gezondheidszorg

Vertiv treedt toe tot de Sustainable Digital Infrastructure Alliance om bij te dragen aan een klimaatneutrale digitale economie

Demissionair kabinet doet mooie beloften, maar juiste randvoorwaarden ontbreken

Europa’s grootste Apple Premium Reseller Amac boekt recordjaar

Snakeware nieuwe hoofdsponsor Berneiepenloftspul

Rockwell Automation en Ansys gaan samenwerken om industriële processen te optimaliseren

‘s Werelds eerste Wi-Fi 6 USB-adapter nu ook in Europa verkrijgbaar

Qualys introduceert zero-touch patching voor proactief herstel van kwetsbaarheden

Fortinet en Linksys lanceren gezamenlijk ontwikkelde oplossing voor veilig thuiswerken en hybride werken

Digitale dienstverlener Incentro is verkozen tot één van de Best Medium Workplaces van Europa 2021

Daily Logistics Group (DLG) selecteert Oracle Fusion Cloud Applications om services op te schalen en bedrijfsgroei te ondersteunen
Online een huis zoeken en kopen: van 6 weken naar een paar minuten

Rapportageportaal BInqcs en meer inzicht in uw bedrijf
Verstreken tijd: 2 jaar en 171 dagen

Logo E-mergo
Logo Boys with Brains
Logo MCS B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Schneider Electric
Logo PA Consulting