www.marcommit.nlContentbureauwww.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.com
2502 volgers blijven op de hoogte!
PR: Franssen Communicatie

Wibu-Systems CodeMeter Cloud:  ultieme oplossing voor licentieverstrekking in de cloud

Hannover, April 2019 – Op de Hannover Messe annonceerde Wibu-Systems het product CodeMeter Cloud, een omvangrijke oplossing voor licentiemanagement van cloud gebaseerde software. Deze nieuwe loot aan de CodeMeter stam kenmerkt zich door schaalbaarheid, prestaties en flexibiliteit, alsmede compleetheid in functies voor interoperabiliteit.

In de afgelopen decennia paste men softwarelicentiëring toe op hardware en software gebaseerde systemen door gebruik te maken van ofwel een externe dongle ofwel door binding met de interne, unieke kenmerken van de computer. Nu cloud applicaties steeds populairder worden onder invloed van de toenemende vraag naar mobiele, apparaat onafhankelijke toepassingen, zijn cloud gebaseerde licentievormen belangrijk voor ontwikkelaars en aanbieders van clouddiensten. Marktonderzoeksbureau Gartner voorspelt een groei van 17,5 procent wereldwijd voor de leveranciers van publieke cloudiensten tot een totale omzet van ruim 214 miljard dollar. De aanbieders van cloud gebaseerde systeeminfrastructuren (IaaS) laten de snelst groeistijging zien. De ramingen van het bureau gaan uit van een groei van 27,5 procent dit jaar naar een omzet van bijna 39 miljard dollar. Wibu-Systems verwacht dat CodeMeter Cloud gaat fungeren als ’game changer’ dankzij de geavanceerde architectuur waarmee het systeem zich laat integreren met de werkstroomprocessen van elke softwareaanbieder.

De cloud versie van CodeMeter omvat een hoogwaardig beveiligde, door Wibu-Systems beheerde server in de cloud met software, afgeschermd door CodeMeter Protection Suite met een reeks van encryptie- en authentificatiegereedschappen. De cloud server is verder voorzien van CodeMeter License Central, een cloud gebaseerde, database gedreven oplossing voor het aanmaken van licenties, en het distribueren en beheren daarvan. Alle beschikbare connectoren tussen ERP, CRM, en e-commerce systemen en CodeMeter License Central zijn dus ook beschikbaar in CodeMeter Cloud. Daarmee laten de administratieve taken rond het licentiebeheer zich stroomlijnen met de back-office processen. De licenties worden opgeslagen in CmCloudContainers, de beveiligde opslagvoorzieningen op de CodeMeter Cloud server. Gebruikers kunnen vanaf elke plek via een internetverbinding de licentiecontainers benaderen zonder de noodzaak van locale opslag. Het vaststellen van de geldigheid van licenties geschiedt door de lokaal beheerde en versleutelde accreditiatiedata te vergelijken met de cryptografische sleutels in de cloud. De authentificatie checks laten zich heel fijnmazig instellen op hoe vaak en op welk moment in het proces ze moeten plaatsvinden.

Operationeel gezien hebben softwareleveranciers de keuze om via een webapplicatie licenties te plaatsen in CmCloudContainers of dit process te integreren in hun eigen workflows en daarmee het proces van aanmaak en beheer van de accreditatiedatasets over te laten aan CodeMeter Cloud Manager. Softwareuitgevers kunnen op elk moment in de cloud licenties opwaarderen, vernieuwen of verwijderen. De eindgebruiker ervaart vanzelf vanuit de clouddienst of er wel dan geen licentierechten zijn toegekend.  Bij toepassing van een applicatie in netwerkverband zal elke gekochte, maar ongebruikte licentie onmiddellijk ter beschikking worden gesteld aan één van de andere gebruikers.

CodeMeter Cloud is vanaf de basis ontwikkeld voor het leveren van prestaties op hoog niveau. Daartoe is een in-memory database ingebouwd in de weboplossing die interacteert met een NoSQL database, een combinatie die in staat is om gelijktijdig heel veel licentiechecks af te werken in een zwaar beveiligde omgeving. Elke CodeMeter Cloud Server ’instance’ omvat drie afzonderlijke lagen: een ‘load balancer’ distribueert de licentieverzoeken betrouwbaar,efficiënt en flexibel en garandeert daarmee de schaalbaarheid;  de service laag houdt zich bezig met het actuele licentiebeheer en de creatie en toewijzing van de cryptografische sleutels; de persistentie laag  bewaakt de data-integriteit voor de meervoudige gebruikersgroepen.

Oliver Winzenried, CEO en oprichter van Wibu-Systems is van mening dat cloud gebaseerde diensten binnen de de industriële sector momenteel prioriteit hebben op ieders agenda. ”Daar mogen we niet alleen hoge prestaties van verwachten en beschikbaarheid op elk apparaat, maar moeten we ook eisen aan stellen als het gaat om veiligheid, schaalbaarheid en de mogelijkheid om met bestaande infrastructuren te kunnen opereren. CodeMeter Cloud beschikt over de juiste eigenschappen om betrouwbare cloud licentiediensten te leveren aan de fabrikanten van intelligente apparaten die zich aansluiten bij de uitgangspunten van Industrie 4.0.”

Over Wibu-Systems
WIBU-SYSTEMS AG (WIBU®) met het hoofdkantoor in het Duitse Karlsruhe, is in 1989 opgericht door Oliver Winzenried en Marcellus Buchheit. De onderneming is een innovatieve marktleider op het gebied van beveiligingstechnologie voor mondiaal softwarelicentiebeheer. De brede reeks oplossingen van Wibu-Systems bieden een oplossing voor het afschermen van alle vormen van digitale content, inclusief intellectueel eigendom en software applicaties voor computer systemen, mobiele toepassingen, industriële automatiseringsoplossingen en cloud-diensten.  Wibu-Systems BV is een zelfstandige onderneming, gevestigd aan de Welbergweg 19, 7556 PE in Hengelo en staat onder leiding van Marcel Hartgerink. Via zijn bedrijf Identi-Holding BV is hij tevens eigenaar van Wibu-Systems Ltd en de overige bedrijven, verantwoordelijk voor de activiteiten in België, Frankrijk, het Verenigd Koninkrijk, Ierland, Portugal en Spanje,

Voor meer informatie: www.wibu-systems.nl, tel.: 074 7501495
Laatste van WIBU-SYSTEMS
Embedded World 2020 – Wibu-Systems op kruispunt van industriële transformatie

Veilige software afscherming en licentiemanagement voor MVTec machine vision applicaties

ArtiMinds versterkt robotprogrammeringsoplossingen om te profiteren van IIoT-belofte
NewChannel bouwt aan gecertificeerd Clavister reseller kanaal in Benelux

Contactloos visitekaartje extra in belangstelling door coronacrisis

Veeam Cloud & Service Provider-programma viert 10 jaar succes met 33% jaarlijkse groei en release van Veeam Service Provider Console v4

Extreme Networks zet snelle uitbreiding cloud-footprint voort

commercetools introduceert Accelerator voor het uitrollen van commerce-initiatieven binnen twee weken

Eén op de vijf Nederlandse bedrijven heeft zwaar te lijden onder huidige coronacrisis

DP World verbetert productiviteit en klantenservice met Panasonic Toughbooks

Xebia. One of the best companies in e-business 2020.

Fast forward: ALSO’s online event Channel Trends + Visions wordt internationaal uitgerold

Eerste Expertwebinar Het Houtblad zeer goed bekeken

Uitbreiding naar acht vreemde talen corona-persconferentie Rijksoverheid

Onderzoek: Gesloten Efteling en Rijksmuseum gaan we het meest missen met Pasen
Datacenter.com kondigt het komende vertrek aan van CEO

Nieuwe aanwinst voor Yellow Communications

NTT Ltd. geeft in Monthly Threat Report toelichting op toename cyberaanvallen door COVID-19

Software Improvement Group (SIG) launches complimentary “Boosting Business Resilience” webinar series to help organizations emerge from COVID-19 pandemic in stronger growth position

Poly introduceert partnerprogramma

IBM en Cisco ondersteunen onderwijs op afstand met 'Webex for our Kids'

HubSpot maakt met lancering CMS Hub een einde aan moeizaam website management

HubSpot lanceert CMS Hub voor veiligere, stabielere en schaalbaardere website-ontwikkeling

Dit zijn de winnaars van de Nederlandse coronahackathon Hack the Crisis

Remote Assistance van IFS zet merged reality in om de service-efficiency te verhogen

Ctac voegt Digital Asset Management van Bynder toe aan Customer Experience-portfolio

SF6-vrije schakelinstallaties Eaton verduurzamen netbeheerders

g-company wint Google Cloud Expansion Partner of the Year Award, EMEA

Plus500 verhoogt de omzet met 487% in het eerste kwartaal van 2020

Dataiku 7 verbetert integratie met Microsoft 365 voor realtime samenwerking AI-projecten

Veiligheid klantgegevens gaat boven compliancy: maar niet in Nederland aldus nCipher Global Encryption Trends Study 2020

Zorginstelling de Posten maakt zich geen zorgen om endpoint-bescherming

Gecoördineerde aanpak van digitale apparaten voor kwetsbare groepen in de coronatijd

Len Rinaldi in RvA van Amac

Onderzoek van BlackBerry onthult decenniumlang gebruik van Linux-servers door Chinese APT's

Logo Franssen Communicatie

Logo CloudSuite B.V.
Logo PlanMen
Logo True B.V.
Logo Mansystems Nederland B.V.
Logo Dynatos
Logo Vcare connect
Logo Botz4U
Logo PQR B.V.
Logo Veeam Software
Logo Extreme Networks
Logo commercetools
Logo Yellow Communications
Logo NTT Ltd.
Logo Poly
Logo Cisco
Logo HubSpot
Logo Lubbers De Jong
Logo IFS
Logo Ctac N.V.
Logo Eaton
Logo g-company
Logo Genesys

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.marcommit.nlContentbureauwww.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.com