Herken zakelijke websitebezoekerswww.marcommit.nlwww.LVTPR.comwww.lubbersdejong.nl
Datum: (2 jaar en 16 dagen geleden)
PR: Franssen Communicatie

Wibu-Systems CodeMeter Cloud:  ultieme oplossing voor licentieverstrekking in de cloud

Hannover, April 2019 – Op de Hannover Messe annonceerde Wibu-Systems het product CodeMeter Cloud, een omvangrijke oplossing voor licentiemanagement van cloud gebaseerde software. Deze nieuwe loot aan de CodeMeter stam kenmerkt zich door schaalbaarheid, prestaties en flexibiliteit, alsmede compleetheid in functies voor interoperabiliteit.

In de afgelopen decennia paste men softwarelicentiëring toe op hardware en software gebaseerde systemen door gebruik te maken van ofwel een externe dongle ofwel door binding met de interne, unieke kenmerken van de computer. Nu cloud applicaties steeds populairder worden onder invloed van de toenemende vraag naar mobiele, apparaat onafhankelijke toepassingen, zijn cloud gebaseerde licentievormen belangrijk voor ontwikkelaars en aanbieders van clouddiensten. Marktonderzoeksbureau Gartner voorspelt een groei van 17,5 procent wereldwijd voor de leveranciers van publieke cloudiensten tot een totale omzet van ruim 214 miljard dollar. De aanbieders van cloud gebaseerde systeeminfrastructuren (IaaS) laten de snelst groeistijging zien. De ramingen van het bureau gaan uit van een groei van 27,5 procent dit jaar naar een omzet van bijna 39 miljard dollar. Wibu-Systems verwacht dat CodeMeter Cloud gaat fungeren als ’game changer’ dankzij de geavanceerde architectuur waarmee het systeem zich laat integreren met de werkstroomprocessen van elke softwareaanbieder.

De cloud versie van CodeMeter omvat een hoogwaardig beveiligde, door Wibu-Systems beheerde server in de cloud met software, afgeschermd door CodeMeter Protection Suite met een reeks van encryptie- en authentificatiegereedschappen. De cloud server is verder voorzien van CodeMeter License Central, een cloud gebaseerde, database gedreven oplossing voor het aanmaken van licenties, en het distribueren en beheren daarvan. Alle beschikbare connectoren tussen ERP, CRM, en e-commerce systemen en CodeMeter License Central zijn dus ook beschikbaar in CodeMeter Cloud. Daarmee laten de administratieve taken rond het licentiebeheer zich stroomlijnen met de back-office processen. De licenties worden opgeslagen in CmCloudContainers, de beveiligde opslagvoorzieningen op de CodeMeter Cloud server. Gebruikers kunnen vanaf elke plek via een internetverbinding de licentiecontainers benaderen zonder de noodzaak van locale opslag. Het vaststellen van de geldigheid van licenties geschiedt door de lokaal beheerde en versleutelde accreditiatiedata te vergelijken met de cryptografische sleutels in de cloud. De authentificatie checks laten zich heel fijnmazig instellen op hoe vaak en op welk moment in het proces ze moeten plaatsvinden.

Operationeel gezien hebben softwareleveranciers de keuze om via een webapplicatie licenties te plaatsen in CmCloudContainers of dit process te integreren in hun eigen workflows en daarmee het proces van aanmaak en beheer van de accreditatiedatasets over te laten aan CodeMeter Cloud Manager. Softwareuitgevers kunnen op elk moment in de cloud licenties opwaarderen, vernieuwen of verwijderen. De eindgebruiker ervaart vanzelf vanuit de clouddienst of er wel dan geen licentierechten zijn toegekend.  Bij toepassing van een applicatie in netwerkverband zal elke gekochte, maar ongebruikte licentie onmiddellijk ter beschikking worden gesteld aan één van de andere gebruikers.

CodeMeter Cloud is vanaf de basis ontwikkeld voor het leveren van prestaties op hoog niveau. Daartoe is een in-memory database ingebouwd in de weboplossing die interacteert met een NoSQL database, een combinatie die in staat is om gelijktijdig heel veel licentiechecks af te werken in een zwaar beveiligde omgeving. Elke CodeMeter Cloud Server ’instance’ omvat drie afzonderlijke lagen: een ‘load balancer’ distribueert de licentieverzoeken betrouwbaar,efficiënt en flexibel en garandeert daarmee de schaalbaarheid;  de service laag houdt zich bezig met het actuele licentiebeheer en de creatie en toewijzing van de cryptografische sleutels; de persistentie laag  bewaakt de data-integriteit voor de meervoudige gebruikersgroepen.

Oliver Winzenried, CEO en oprichter van Wibu-Systems is van mening dat cloud gebaseerde diensten binnen de de industriële sector momenteel prioriteit hebben op ieders agenda. ”Daar mogen we niet alleen hoge prestaties van verwachten en beschikbaarheid op elk apparaat, maar moeten we ook eisen aan stellen als het gaat om veiligheid, schaalbaarheid en de mogelijkheid om met bestaande infrastructuren te kunnen opereren. CodeMeter Cloud beschikt over de juiste eigenschappen om betrouwbare cloud licentiediensten te leveren aan de fabrikanten van intelligente apparaten die zich aansluiten bij de uitgangspunten van Industrie 4.0.”

Over Wibu-Systems
WIBU-SYSTEMS AG (WIBU®) met het hoofdkantoor in het Duitse Karlsruhe, is in 1989 opgericht door Oliver Winzenried en Marcellus Buchheit. De onderneming is een innovatieve marktleider op het gebied van beveiligingstechnologie voor mondiaal softwarelicentiebeheer. De brede reeks oplossingen van Wibu-Systems bieden een oplossing voor het afschermen van alle vormen van digitale content, inclusief intellectueel eigendom en software applicaties voor computer systemen, mobiele toepassingen, industriële automatiseringsoplossingen en cloud-diensten.  Wibu-Systems BV is een zelfstandige onderneming, gevestigd aan de Welbergweg 19, 7556 PE in Hengelo en staat onder leiding van Marcel Hartgerink. Via zijn bedrijf Identi-Holding BV is hij tevens eigenaar van Wibu-Systems Ltd en de overige bedrijven, verantwoordelijk voor de activiteiten in België, Frankrijk, het Verenigd Koninkrijk, Ierland, Portugal en Spanje,

Voor meer informatie: www.wibu-systems.nl, tel.: 074 7501495
Laatste van WIBU-SYSTEMS
CodeMeter voegt ’native’ ondersteuning toe aan Python code

CmCloudContainer: softwarelicenties direct online beschikbaar door koppeling aan ERP of e-commerce systeem

CodeMeter en Apple M1 chip: topprestaties en bewezen betrouwbaarheid
Klantcontact.nl lanceert de Klantcontact Partnership Studie (KPS)

Resultaten Unit4 Q1 opgestuwd na groei-investering door TA Associates van meer dan 2 miljard dollar

Vattenfall Foundation start kennisgedreven vrijwilligerswerk door samenwerking met Impact Matters

Nieuw onderzoek biedt inzicht in belangrijkste oorzaken burn-outs onder zorgpersoneel

Werkomgeving, bedrijfscultuur en persoonlijke ontwikkeling belangrijker voor softwareontwikkelaars dan salaris

Pega Process AI biedt zelfoptimaliserende procesautomatisering

Arrow Electronics breidt ArrowSphere uit met Bitdefender MSP-portfolio voor cyberbeveiliging

VMware ondersteunt de huidige Anywhere Workforce met nieuwe propositie

Zscaler verbetert Zero Trust-security voor de digitale organisatie en ontwricht daarmee decennia aan verouderde IT-security- en netwerkmodellen

Dell Technologies: Betere prestaties en meer automatisering voor Dell EMC PowerStore-gamma

Gezichtsverificatie iProov geselecteerd door itsme om wereldwijde groei te ondersteunen

Maandalert Woningmarkt | april 2021, Blijvende prijsstijgingen op de woningmarkt

TIE Kinetix helpt Nederlands Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties de volgende stap te maken met e-procurement
BIM4Production wil de bouwsector blijvend veranderen, project bij Spaansen is antwoord op de vraag: ‘hoe dan?’

Ivanti introduceert Neurons voor ITSM en ITAM om Everywhere Workplace mogelijk te maken

Zoom stelt $100 miljoen beschikbaar voor ontwikkelaars Zoom Apps

Updates voor Jamf Parent en Jamf Teacher ondersteunen online, hybride en fysiek onderwijs

Rick Schouten wordt Head of Finance BPSOLUTIONS

PayIBAN innoveert met aanbieden van iDEAL en Incassomachtigen zonder transactiekosten

Startupbootcamp Lanceert Digitale Accelerator Voor One Single Hub

Earth Day: duurzaamheid begint bij de fabrikant volgens Lexmark

KnowBe4-rapport laat zien dat we slimmer worden in het herkennen van corona-gerelateerde phishing-mails

JOGO haalt €2 miljoen op voor innovatief ontwikkelingsplatform voor voetbaltalent
Verstreken tijd: 2 jaar en 16 dagen

Logo Franssen Communicatie
WIBU-SYSTEMS contact

Logo WIBU-SYSTEMS

info@wibu-systems.nl
  www.wibu-systems.nl
WIBU-SYSTEMS sociaal

WIBU-SYSTEMS tweets

Logo BIM4Production
Logo 123zakelijk
Logo Music in Brands
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Priemo
Logo Alcadis