www.LVTPR.comwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlHerken zakelijke websitebezoekers
Datum: (2 jaar en 76 dagen geleden)
PR: LEWIS

Siemens sluit partnerovereenkomst met SAS

Samenwerking voor levering van AI geïntegreerde IoT-analyses voor edge en cloud

Den Bosch, 3 april 2019 – Siemens Digital Industries Software gaat een samenwerking aan met SAS om bedrijven te helpen om nieuwe IoT edge en cloud-gebaseerde oplossingen te creëren. Dit doen ze door SAS en open source streaming-analyses toe te passen via Siemens’ MindSphere. Gebruikers krijgen toegang tot geavanceerde en voorspellende SAS-analyses in MindSphere. Dit kan de invoering van machine learning (ML) en kunstmatige intelligentie (AI) in omgevingen met het IoT versnellen. Toenemende productiviteit en vermindering van operationele risico’s met behulp van een geoptimaliseerd asset performance management en een krachtig voorspellend en normatief onderhoud zijn slechts enkele voorbeelden waarop deze nieuwe oplossingen voordeel bieden aan klanten die werkzaam zijn in verschillende industrieën.

Siemens en SAS gaan samenwerken om nieuwe en bestaande klanten te betrekken en, te beginnen met streaming-analyses, bijna real-time geïntegreerde AI voor IoT-randapparatuur mogelijk te maken. De partners verwachten dat de oplossingen later dit jaar verkrijgbaar zullen zijn.

"De reputatie van Siemens op het gebied van innovatieve operationele activa, software en processen is ongeëvenaard. Hun toewijding om industrieën wereldwijd te digitaliseren biedt een uniek platform om het volledige potentieel van IoT via AI te realiseren", aldus Jason Mann, vicepresident van de IoT-afdeling bij SAS. "Onze samenwerking kan de transformatie van IoT voor onze klanten versnellen."

Lees hier het volledige Engelstalige persbericht.

Siemens Digital Industries Software is een wereldwijde aanbieder van softwareoplossingen om digitale transformatie binnen de industrie te stimuleren. Hiermee creëert de organisatie nieuwe mogelijkheden voor fabrikanten om te innoveren. Met het hoofdkantoor in Plano, Texas, en ruim 140.000 klanten wereldwijd, werkt Siemens Digital Industries Software met bedrijven van alle groottes samen om de manier waarop ideeën worden vormgegeven te transformeren. Denk hierbij aan de manier waarop producten worden gemaakt en de manier waarop producten en middelen worden ingezet. Meer informatie over de producten en diensten van Siemens Digital Industries Software staat op: http://www.siemens.nl/plm.Volg ons ook op Twitter via: @SiemensPLM_BNL

Siemens Digital Industries (DI) is een innovatieleider op het gebied van automatisering en digitalisering. In nauwe samenwerking met partners en klanten stuurt DI digitale transformatie in de proces- en afzonderlijke industrieën aan. Met het Digital Enterprise-portfolio biedt DI bedrijven van elke omvang een compleet pakket van producten, oplossingen en diensten om de volledige waardeketen te integreren en digitaliseren. Geoptimaliseerd voor de specifieke behoeften van elke industrie, ondersteunt het unieke portfolio van DI klanten om meer productiviteit en flexibiliteit te bereiken. DI voegt voortdurend innovaties toe aan zijn portfolio om de meest geavanceerde technologieën van de toekomst te integreren. Wereldwijd heeft Siemens Digital Industries zo’n 75.000 medewerkers en het wereldwijde hoofdkantoor is gevestigd in Neurenberg, Duitsland.

Siemens AG(Berlijn en München) is een wereldwijd technologiebedrijf dat al ruim 170 jaar staat voor uitmuntende techniek, innovatie, kwaliteit, betrouwbaarheid en internationaliteit. De organisatie is wereldwijd actief en richt zich op elektrificatie, automatisering en digitalisering. Siemens is, naast één van 's werelds grootste producenten van energie-efficiënte en zuinige technologieën, ook een toonaangevende leverancier van efficiënte energie-oplossingen en transmissies. Daarnaast is het bedrijf pionier op het gebied van infrastructuur-oplossingen en automatiserings-, aandrijf- en softwareoplossingen voor de industriële sector. Met de beursgenoteerde dochteronderneming Siemens Healthineers AG is het bedrijf ook een vooraanstaande leverancier van apparatuur voor de medische sector, zoals systemen voor tomografie en magnetic resonance imaging (MRI), en leider qua laboratoriumdiagnostiek- en klinische IT. In het fiscale jaar 2018, welke eindigde op 30 september 2018, behaalde Siemens een omzet van 83 miljard euro en een nettowinst van 6,1 miljard euro. Eind september 2018 bestond het personeelsbestand uit ongeveer 379.000 werknemers wereldwijd. Meer informatie is te vinden op http://www.siemens.com.

Voor verdere persinformatie en fotomateriaal kunt u contact opnemen met:
LEWIS
Tel: + 31 (0) 40 235 4600
E-mail: siemensbenelux@teamlewis.com
Laatste van Siemens Nederland N.V.
Siemens levert planningsmodule aan Batenburg Techniek

De vier belangrijkste IoT-pijlers voor fabrikanten om kansen van Industry 4.0 te benutten

MindSphere (Siemens) benoemd tot leider industriële IoT-softwareplatforms
Verstreken tijd: 2 jaar en 76 dagen
Siemens Nederl.. contact

Logo Siemens Nederland N.V.

info@siemens.nl
  www.siemens.nl