www.LVTPR.comwww.marcommit.nlwww.EVENTIVE.nlwww.lubbersdejong.nl
Datum: (1 jaar en 94 dagen geleden)

Kaspersky Lab lanceert twee nieuwe varianten van Endpoint Security Cloud

Utrecht, 3 april 2019 – Kaspersky Lab lanceert een nieuwe editie van Kaspersky Endpoint Security Cloud. Dit betreft een cyberbeveiligingsproduct voor kleine en middelgrote organisaties voor eenvoudig beveiligingsbeheer in de cloud. De software biedt diverse nieuwe functies op het vlak assessment van zwakke plekken en patch- en encryptiebeheer. En dankzij het nieuwe licentiemodel hoeven Windows, Mac, Android of iOS gebruikers niet langer meerdere licenties aan te schaffen voor optimale bescherming tegen cyberdreigingen. Daarmee beschermt Kaspersky Endpoint Security Cloud alle zakelijke data van iedere werknemer, ook dat wat afkomstig is vanaf de mobiel vanuit elk willekeurig platform.

Kaspersky Endpoint Security Cloud is uitgerust met traditionele cyberbeveiligingstechnologieën als bestands-, web- en mailbeveiliging, een firewall, een network-attack-blocker, gedragsdetectie en misbruikpreventie. Naast internetdreigingen richt de cloudoplossing zijn pijlen nu ook op schadelijke programma's die misbruik maken van zwakke plekken in verouderde software. Zo controleert de assessmentfunctie applicaties op bestaande bedrijfssystemen en informeert deze nieuwe functie IT-beheerders over beschikbare patches. De tweede variant is Kaspersky Endpoint Security Cloud Plus. Deze uitgebreidere versie voegt web- en devicebesturingselementen toe, evenals patch- en encryptiebeheer. Met de patchbeheerfunctionaliteit wordt updatebeheer voor kwetsbare applicaties geautomatiseerd. Het encryptiebeheer zorgt voor het versleutelen van computers op afstand. Daarmee is mobiele apparatuur niet toegankelijk zonder de juiste machtigingen. Zo wordt verlies of diefstal van gegevens voorkomen.

Twee oplossingen voor uiteenlopende behoeften
Naarmate bedrijfsactiviteiten toenemen, groeit ook de behoefte aan meer controle en bescherming. Vanuit de cloud kan cyberbeveiliging makkelijk op- en afgeschaald worden als dat nodig is. Dankzij de flexibiliteit in capaciteit van dit nieuwe software-as-a-service product beschikken organisaties snel en eenvoudig over elk gewenst beveiligingsniveau.

Eenvoudig en mobiel cybersecuritybeheer
Inmiddels werkt 40 procent van de professionals bij kleine en middelgrote bedrijven regelmatig op afstand[1]. Daarbij doen ze ook steeds vaker een beroep op diensten vanaf verschillende type apparatuur waar ook data opgeslagen wordt. Kaspersky Endpoint Security Cloud wordt daarom aangeboden in een licentie die geschikt is voor één pc of server en twee mobiele devices. Dus Windows, Mac, Android of iOS gebruikers hoeven niet langer meerdere licenties aan te schaffen voor optimale bescherming tegen cyberdreigingen.

Het gebruiksvriendelijke Kaspersky Endpoint Security Cloud vereist geen tijdrovende implementatie- en onderhoudsactiviteiten. De eenvoudige en intuïtieve beheerconsole werkt via een webbrowser op een laptop of tablet. Onmiddellijk na de implementatie start de beveiliging. Dat komt omdat vooraf geconfigureerde beveiligingsprofielen automatisch worden toegepast op elk nieuw toegevoegd toestel. Dat bespaart veel tijd van IT-beheerders. Indien nodig kunnen zij handmatig heel eenvoudig extra profielen aanmaken of bestaande profielen wijzigen.

Bedrijven en instellingen met meerdere vestigingen zijn gebaat bij de zogeheten multitenancy van de beheerconsole. Zo is beveiligingsbeheer van meerdere organisaties of externe kantoren mogelijk met één account. Bovendien kunnen meerdere medewerkers met de juiste rechten het beheer doen.

"Steeds meer kleine en middelgrote bedrijven krijgen ook te maken met beveiligingsincidenten. Voor dergelijke organisaties veelal met beperkte resources en kennis is een beproefde makkelijk te implementeren beveiligingsoplossing nodig. Kaspersky Endpoint Security Cloud is een software-as-a-service product dat zowel heel betaalbaar is als eenvoudig in beheer. Bedrijven hoeven bovendien niet te investeren in extra hardware en kunnen dankzij de cloudoplossing heel makkelijk op afstand op- en afschalen in capaciteit en eenvoudig samenwerken”, zegt Martijn van Lom, General Manager Northern Europe bij Kaspersky Lab.

Meer informatie is beschikbaar op de zakelijke website van Kaspersky Lab. Op deze website is ook een proefversie te downloaden.

[1] Volgens het rapport ‘Growing businesses safely: cloud adoption vs security concerns’ van Kaspersky Lab uit 2018
Laatste van Kaspersky
Hack EasyJet: dit kunnen slachtoffers doen

Bijna helft wil ook na Coronacrisis vaker thuiswerken

Kaspersky steunt zorginstellingen tijdens COVID-19 pandemie met gratis productlicenties
Verstreken tijd: 1 jaar en 94 dagen
Kaspersky contact

Logo Kaspersky

info@kaspersky.nl
  www.kaspersky.nl
Kaspersky sociaal

Kaspersky tweets

Logo Relined Fiber Network
Logo Avinty (GGZ)
Logo QuandaGo
Logo iQibt B.V.
Logo Heliview Conferences & Training
Logo Solmate
Logo Distology Nederland B.V.
Logo TRADUS
Logo Coastr
Logo ID Control
Logo QuandaGo
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Moneezy
Logo evisit
Logo Quinyx
Logo Boys with Brains
Logo PayIBAN BV
Logo iQibt B.V.
Logo Orange Cyberdefense Netherlands B.V.
Logo PlanMen
Logo Dataplace
Logo Postex Nederland B.V.
Logo RoSecure
Logo Postex Nederland B.V.
Logo Guardian360 bv
Logo PEAK-IT
Logo devolo
Logo Thinkwise