www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.comHerken zakelijke websitebezoekers

2513 volgers @ICTberichten
Deel dit nu via
Datum: (2 jaar en 175 dagen geleden)
PR: En Serio

Visual analytics-technologie van Tableau helpt het Europees Investeringsfonds (EIF) om inzicht te bieden in zijn investeringen in het bedrijfsleven

Dataproject zet een nieuwe norm voor de manier waarop overheidsorganisaties inzage bieden in hun data om hun investeringen in de publieke sector te rechtvaardigen

Tableau, vooraanstaand leverancier van visual analytics-oplossingen, heeft zijn krachten gebundeld met het Europees Investeringsfonds (EIF) bij een datagestuurd initiatief om data over investeringen in zakelijke innovatie, ondernemerschap, economische groei en werkgelegenheid in EU-lidstaten toegankelijk en visueel te maken.

Het in Luxemburg gevestigde EIF heeft met de hulp van Tableau een interactieve kaart, gebouwd op AWS. Deze kaart biedt burgers en andere geïnteresseerden directe toegang tot investeringsdata. Op deze manier kunnen ze snel en eenvoudig zien hoe het EIF de afgelopen 25 jaar meer dan 136 miljard euro in kleine en middelgrote Europese bedrijven heeft geïnvesteerd. De data laat onder meer zien dat minstens 1,2 miljoen bedrijven baat hebben gehad bij de schuldfinanciering en inzet van andere financiële instrumenten door het EIF.

“De interactieve kaart zet een nieuwe norm voor de manier waarop internationale organisaties zoals het EIF relevante data delen om het rendement op investeringen inzichtelijk te maken voor hun aandeelhouders. Onze kaart maakt gebruik van real-time data om te laten zien hoe onze investeringen een positieve bijdrage aan de samenleving leveren. We maakten gebruik van de technologie van Tableau voor de ontwikkeling en realisatie van deze kaart. Dit stelt ons in staat om ons verhaal te vertellen op een manier die mensen de praktische waarde van onze tussenkomst in het veld laat zien”, zegt José Grincho, directeur Middle, Information & Back Office bij het EIF.

De interactieve kaart, die werd ontwikkeld in samenwerking met Tableau-partner The Information Lab uit Luxemburg, toont geïnteresseerden het aantal bedrijven dat financiële steun ontving en het verwachte aantal banen dat op het moment van de investering werd gecreëerd. Er kan hierbij doorgeklikt worden naar specifieke landen, Europese NUTS-regio’s en geogecodeerde adressen van bedrijven.

De vraag naar de interactieve kaart was afkomstig van de Europese Commissie, een van de grootaandeelhouders van het EIF. Het doel was om te laten zien hoe de Europese overheid zijn financiële middelen aanwent en de voordelen daarvan aan te tonen door ze te koppelen aan belangrijke aanjagers van economische groei. Het gebruik van visual analytics maakt het mogelijk om het publieke beleid transparanter te maken in een tijd waarin veel burgers vraagtekens zetten bij de relevantie van publieke instellingen voor hun dagelijks leven.

James Eiloart, senior vice president EMEA bij Tableau: “Publieke instellingen zijn op zoek naar nieuwe manieren om met burgers te communiceren. Het bieden van eenvoudige toegang tot visualisaties van overheidsdata biedt burgers de mogelijkheid om antwoorden op vragen te vinden en relevante inzichten op te doen. Het visualiseren van en verkennen van data biedt hen een effectieve manier om inzicht te verwerven in de manier waarop hun belastinggeld wordt aangewend voor het verbeteren van de samenleving. Ons werk met het EIF is daar een fantastisch voorbeeld van. Dit initiatief laat zien hoe overheidsorganisaties hun data kunnen openstellen aan het publiek op een manier die bijdraagt aan transparantie en die tastbare voordelen biedt.”

De interactieve kaart trok in het eerste jaar van zijn gebruik reeds 1.000 bezoekers per maand. Tot dusver is er sprake geweest van rond de 13.000 gebruikssessies.
Laatste van Tableau Software
Tableau breidt Data Management functionaliteit uit met Tableau Catalog en introduceert nieuwe add-on voor serverbeheer

Tableau breidt door AI aangedreven analytics uit met Explain Data

Tableau 2019.2 introduceert nieuwe mapping-mogelijkheden voor een soepeler en slimmer gebruik van locatiegegevens
Colruyt Group optimaliseert bedrijfsvoering en klantervaring met nieuwe in de cloud beheerde netwerkoplossing van Extreme Networks

DNA Services groeit door met clouddiensten op infrastructuur Uniserver

Gratis, krachtig en privacyvriendelijk alternatief voor Google Analytics nu beschikbaar voor iedereen

Schneider Electric introduceert de nieuwe generatie TeSys Deca motorstarters

Schneider Electric breidt portfolio uit met Easy Micro Data Centers

BT gaat sneller klimaatneutraal en lanceert nieuwe klimaatcampagne

Relatie tussen security, IT en development moet beter voor meer innovatie en betere klantervaringen

Prinsjesdag 2021: de belangrijkste veranderingen voor HR- en salarisprofessionals

Nutanix Cloud Platform levert verbeterde dataservices voor ongestructureerde en gestructureerde data

Siemens en Zscaler werken samen aan geïntegreerde Zero Trust-beveiligingsoplossingen voor OT/IT

Nutanix Cloud Platform doorbreekt silo's in hybride multicloud-operations
DDA verwelkomt Maunt als partner

Startup Last Mile eMobility verbindt mobiliteitsinnovaties met bestaand automotive dealernetwerk

VELUX Groep en Schneider Electric verlengen partnerschap om levenslange CO2-neutraal belofte te versnellen

Scholieren innoveren om de wereld te redden in de vierde Raspberry Pi-competitie

Ivanti voor het tweede jaar op rij leider in het 2021 Gartner® Magic Quadrant™ voor IT Service Management Tools

Thinkwise organiseert eerste Low-Code Summit

Kaspersky benoemt nieuwe Managing Director voor Noord-Europa om regionale propositie en partnerships te versterken

Infor lanceert interoperabiliteitsoplossing voor de gezondheidszorg

Vertiv treedt toe tot de Sustainable Digital Infrastructure Alliance om bij te dragen aan een klimaatneutrale digitale economie
Verstreken tijd: 2 jaar en 175 dagen

Logo Nice to Meat
Logo Fullstaq B.V.
Logo Stichting ITdonations
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Orange Cyberdefense
Logo VPNdiensten.nl
Logo PlanMen
Logo Facilitor
Logo VPNdiensten.nl
Logo Techone B.V.
Logo E-mergo
Logo Orange Cyberdefense
Logo Boys with Brains
Logo MCS B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Piwik PRO
Logo Schneider Electric