www.marcommit.nlwww.EVENTIVE.nlContentbureauwww.lubbersdejong.nl
2481 volgers blijven op de hoogte!

Kaspersky Lab opent nieuw Transparency Center in Madrid

Utrecht, 2 april 2019 – Kaspersky Lab opent een tweede Transparency center in Europa waar relaties inzage kunnen krijgen in de broncode van de cybersecuritysoftware van het bedrijf. Naast Zürich kunnen organisaties nu ook terecht in Madrid. In mei opent Kaspersky Lab de deuren voor de eerste bezoekers. In de Europese Transparency centers geeft het cybersecuritysoftwarebedrijf eveneens inzage in engineeringprocessen en het verwerken van gebruikersgegevens. Opening van dit nieuwe center is onderdeel van het in 2017 aangekondigde Global Transparency Initiative.

Bezoekers van het Spaanse transparency center kunnen zelf bepalen welke type informatie zij willen verschaffen. Zo kunnen ze een algemeen overzicht krijgen van de Kaspersky Lab processen voor de ontwikkeling van software of informatie over het verwerken van gegevens tot aan een grondige beoordeling van kritieke broncodes van het bedrijf, al dan niet onder begeleiding van onafhankelijke accountancy-adviseurs. Naar verwachting zal Kaspersky Lab rondom 2020 ook transparency centers openen in Azië en Noord-Amerika.

Als onderdeel van het Global Transparency beleid geeft Kaspersky Lab op verschillende manieren openheid van zaken. Met het doel de integriteit en betrouwbaarheid van het bedrijf en zijn cybersecuritysoftware-oplossingen op een onafhankelijke manier te laten beoordelen. Zo heeft Kaspersky Lab onlangs eveneens de Russische wetgeving op het gebied van gegevensverwerking- en opslag laten toetsen door een vooraanstaand onafhankelijke expert op het gebied van Russische en internationale wetgeving. Het onderzoeksrapport van Dr. Kaj Hober, hoogleraar investerings- en handelsrecht aan de Universiteit van Uppsala in Zweden, meldt dat Rusland drie wetten kent op het gebied van gegevensverwerking en -opslag*. Volgens Hober hoeft Kaspersky Lab niet te voldoen aan deze wetgeving omdat het bedrijf niet onder de telecommunicatiewetgeving valt van bijvoorbeeld Internet Service Providers. De aard van de bedrijfsactiviteiten van Kaspersky Lab zorgt ervoor, dat de producent van cybersecuritysoftwareproducten geen gebruikers- of productgegevens hoeft te delen met de Russische overheid. Dat is de belangrijkste conclusie uit het rapport van Dr. Kaj Hober dat opvraagbaar is bij Kaspersky Lab.

‘’Kaspersky blijft investeren in vertrouwen. Zo lopen we voorop met het volledig inzage geven in onze softwarebroncodes en gegevensverwerkingsprocessen in onze transparency centers. In het huidige klimaat waarin digitaal vertrouwen steeds meer onder druk komt te staan, biedt dit grote meerwaarde voor onze klanten, overheidsinstanties en toezichthouders’’, zegt Martijn van Lom, General Manager Noord-Europa bij Kaspersky Lab.

*Federal Law No 40-FZ of 3 April 1995 On the Federal Security Service, as amended; Federal Law No 149-FZ of 27 July 2006 On Information, Information Technologies and Protection of Information, as amended; Federal Law No 144-FZ of 12 August 1995 On Operational-Investigative Activity, as amended.

Meer informatie over de activiteiten van het nieuwe Spaanse transparency center is te vinden op deze website.

Informatie over Kaspersky Lab’s Global Transparency Initiative is beschikbaar op http://www.kaspersky.com/about/transparency.
Laatste van Kaspersky

Logo Belcentrale.nl
Logo tradeinterop
Logo Nalanda Technology
Logo SecureLink Nederland B.V.
Logo SecureLink Nederland B.V.
Logo Levelfour
Logo Botz4U
Logo Puur Data
Logo Descartes
Logo Extreme Networks
Logo Dutchitchannel.nl
Logo TJIP
Logo Cisco
Logo CRM Partners
Logo Thinkwise
Logo Eaton
Logo Pro Contact
Logo PA Consulting
Logo Newion
Logo Red Hat, Inc.
Logo Genesys
Logo Qualys

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.marcommit.nlwww.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nl