www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nl
2471 volgers blijven op de hoogte!
PR: LVTPR

Extreme Networks luidt nieuw tijdperk van digitalisering in

Miljardenbedrijf investeert in software, automatisering en artificial intelligence (AI) om autonomous enterprise te realiseren

Utrecht, 2 april 2019 – Volgens Deloitte is geavanceerd netwerken de onbezongen held van onze digitale toekomst. De connectiviteit van morgen moet nieuwe mogelijkheden bieden om gedifferentieerde, fit-for-purpose-netwerken voor apparaten en applicaties te ondersteunen.

Extreme Networks, Inc. (Nasdaq: EXTR) investeert daarom in software, automatisering en AI om klanten in staat te stellen ook daadwerkelijk de stap te maken naar de autonomous enterprise. Van telemedicine in de gezondheidszorg tot electronic shelf labeling in de detailhandel en digitaal leren op scholen; Extreme heeft als doel het netwerk te transformeren van een binair hulpprogramma tot een krachtige, intelligente toepassing die mensen automatisch verbindt met technologie. Hierdoor worden de IT-afdelingen in elke sector vrijgemaakt om hun bedrijf opnieuw vorm te geven en resultaten te creëren die de menselijke ervaring verbeteren.

Om de digitalisering volledig te realiseren, hebben organisaties een flexibel, adaptief en veilig netwerk nodig, een software-gedreven aanpak en menselijke intelligentie die het gehele bedrijf ondersteunen. Daarom investeert Extreme dit jaar 95 procent van zijn onderzoeks- en ontwikkelingsbudget in software en AI om de automatiseringsmogelijkheden van de Smart OmniEdge™-, Automated Campus™- en Agile Data Center™-oplossingen uit te breiden. Zo is een veilig, zelfherstellend, zelfsturend netwerk – van enterprise edge tot de cloud – te realiseren met onderstaande kenmerken:

Open en op standaarden gebaseerd ecosysteem – zodat klanten de architectuur en applicaties kunnen bouwen die ze nodig hebben om aan de specifieke eisen van hun onderneming te voldoen.

Cross-domain- en closed-loop-automatisering – zodat klanten de netwerkprestaties – van het end device tot de applicatieserver – kunnen optimaliseren.

Software driven infrastructuur, aangevuld met machine learning en AI – zodat klanten eenvoudig kunnen reageren op de sterk flucturerende vraag naar netwerk capaciteit en gebruikersgedrag, wat ervoor zorgt dat eindgebruikers de ervaring krijgen die ze nodig hebben, wanneer ze die nodig hebben.

Insights en analytics – zodat klanten realtime inzicht hebben in gebruikers, applicaties en IoT-apparaten op het netwerk, afwijkend gedrag kunnen identificeren en problemen automatisch kunnen oplossen zonder menselijke tussenkomst.

Elk kenmerk wordt ondersteund door intrinsieke beveiliging, zodat klanten hun bedrijf kunnen beschermen op het meest fundamentele niveau: het netwerk.

Extreme investeert ook in zijn engineering- en ontwikkelingsfaciliteiten wereldwijd en neemt een leidende rol in bij de ontwikkeling van open-sourcestandaarden voor SDN-implementaties, en werkt daarbij samen met organisaties zoals de Open Networking Foundation aan het Stratum-project.

Gecombineerd met de collaboratieve, klantgerichte aanpak, biedt Extreme IT-professionals in elke branche de vrijheid om de status quo uit te dagen, om op nieuwe manieren contact te leggen met patiënten, studenten, klanten en partners. Uiteindelijk bestaat die vrijheid uit de mogelijkheid om hun netwerk, apps en apparaten te gebruiken met het beoogde doel: de menselijke ervaring naar een hoger niveau tillen.

Wat experts zeggen
Ed Meyercord, President en CEO, Extreme Networks
“Bij Extreme is onze missie het bedienen en ondersteunen van klanten, maar we zien ook een verantwoordelijkheid om onszelf en de sector uit te dagen om netwerken naar een volgend niveau te tillen. Door een nieuwe bron van automatisering en intelligentie aan te bieden, geven we klanten de tools die ze nodig hebben om routinetaken te automatiseren en de vrijheid nieuwe ervaringen te ontwikkelen die de efficiëntie en het concurrentievoordeel verbeteren en – in sommige gevallen – levens veranderen. De bedrijven van de toekomst worden vandaag gebouwd – en zij zijn de klanten van Extreme Networks.”

Giles Hug, Head of Corporate IT Infrastructure, ArcelorMittal
“ArcelorMittal is wereldwijd marktleider op het gebied van stalen producten en het lijkt er niet op dat onze activiteiten snel zullen afnemen. Ons hoofdkantoor in Luxemburg en twee strategische knooppunten in Brussel en Londen zijn absoluut cruciaal voor ons aanhoudende succes in Europa en daarbuiten. Om aan de vraag te blijven voldoen en de operationele efficiëntie te verbeteren, ondergaat ArcelorMittal een digitale transformatie met de steun van Extreme Networks. Dit heeft ons in staat gesteld de automatisering in ons netwerk in veel sterkere mate te benutten. Daardoor worden middelen vrijgemaakt om nieuwe inkomstengenererende projecten na te streven, die voldoen aan de behoeften van onze klanten in de Europese auto-, productie- en bouwsector.”

Martin Reidy, Operations Manager, Waterman
“In een werkomgeving met flexibele werkplekken is service uiteraard altijd belangrijk, dus is er meer nodig om echt op te vallen. In onze vijf coworking-faciliteit in Melbourne werkten we samen met Extreme om bijna elk aspect van ons netwerk te automatiseren. Zo zorgen we ervoor dat onze leden alles wat ze nodig hebben snel en betrouwbaar krijgen, dat we onze concurrentiepositie verbeteren en dat we kunnen focussen op het ontwikkelen van nieuwe services. Dit heeft geholpen het aantal leden te verhogen en een zorgeloze, zero-touch IT-ervaring te creëren voor bestaande leden.”

Mike Lloyd, Chief Information Officer, University of Central Arkansas
“Aan de University of Central Arkansas streven we ernaar om studenten een moderne onderwijservaring te bieden die hen na hun afstuderen een succesvolle start geeft. Daarom startten we de Arkansas Coding Academy, om studenten de kritische vaardigheden te leren die nodig zijn om uit te blinken in IT-sectoren. Het zijn Extreme’s leading-edge-achitectuur en automation-mogelijkheden die onze Academy de mogelijkheid geven onze studenten die inspirerende en hands-on opleiding te bieden waar we naar op zoek zijn, zodat we ze de best mogelijke opleiding kunnen bieden, geheel volgens onze missie.”

Rohit Mehra, Vice President Network Infrastructure, IDC
“Het netwerk wordt van oudsher gezien als een ondersteuning van IT die connectiviteit biedt met gebruikers, apparaten en IT-infrastructuur – door velen gezien als ‘leidingwerk’. Dat idee is zowel verouderd als incorrect, gezien de complexe vereisten van moderne cloud- en IoT-applicaties. De huidige visie op het netwerk is die van een beveiligd platform voor toepassingsservices en connectiviteit dat kan helpen de gebruikers- en applicatie-ervaring te optimaliseren in de gezondheidszorg, het onderwijs, de horeca, de productie en andere sectoren. De focus van Extreme op automatisering is relevant en actueel, omdat organisaties kijken naar netwerktransformatie als een basis om op voort te bouwen voor hun digitale transformatie-reis.”

Webinar autonomous enterprise
Op dinsdag 16 april om 18.00 uur geven Maribel Lopez, Principal and Founder van Lopez Research, en Abby Strong, Vice President Product Management bij Extreme Networks, een webinar over Unlocking Network Control with Automation and Intelligence. Meld je hier aan.

Extreme Connect
De autonomous enterprise is te zien op de Extreme Connect User Conference, die plaatsvindt van 13 tot en met 16 mei 2019 in Nashville (Verenigde Staten). Meer informatie en de mogelijkheid tot registreren zijn te vinden op de website van Extreme Connect.

Over Extreme Networks

Extreme Networks, Inc. (EXTR) levert software gedreven netwerkoplossingen die flexibel, adaptief en veilig zijn om digitale transformatie mogelijk te maken. De honderd procent in-sourced services en ondersteuning van het bedrijf zijn toonaangevend in de branche. Met 30.000 klanten wereldwijd, waaronder de helft van de Fortune 50-bedrijven en enkele van ’s werelds meest toonaangevende namen op het gebied van business, horeca, detailhandel, transport en logistiek, educatie, overheid, gezondheidszorg en industrie, blijft het bedrijf alert om succes voor klanten en partners te garanderen. Extreme Networks noemt dit Customer-Driven Networking™. Extreme werd opgericht in 1996, het hoofdkantoor staat in San Jose, Californië. Meer informatie is te vinden op www.extremenetworks.com.

Extreme Networks en de logo’s van Extreme Networks zijn handelsmerken of geregistreerde handelsmerken van Extreme Networks, Inc. in de Verenigde Staten en/of andere landen. Andere handelsmerken in dit persbericht zijn eigendom van derden.