www.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekersContentbureau
Datum: (2 jaar en 65 dagen geleden)

De Nederlandsche Bank vergroot flexibiliteit en slagkracht van ICT door samenwerking met Centric

Gouda, 2 april 2019 - Op 26 maart is De Nederlandsche bank (DNB) een samenwerking aangegaan met Centric. De ICT-dienstverlener gaat werkplekdiensten, de servicedesk en kantoorautomatisering leveren aan de medewerkers en neemt ook de datacentra in beheer.

DNB zocht een partner voor een langdurige relatie om zodoende de flexibiliteit en slagkracht van haar ICT-organisatie te vergroten en de digitale transformatie vorm te geven. Na een voorselectie werd Centric in september geselecteerd om een volledige aanbieding te doen. De overeenkomst kent een looptijd van vier jaar.

Servicedesk
Behalve dat Centric voor alle DNB-medewerkers de werkplekdiensten en kantoorautomatisering gaat verzorgen, komt er een volledig uitgeruste servicedesk– op locatie, op de werkplek, telefonisch en online. Daarbij wordt alle hard- en software up-to-date gehouden. Op die manier kunnen de medewerkers altijd en overal veilig werken.

Datacenter
DNB hanteert hoge standaarden ten aanzien van gebruikers, maar ook ten aanzien van data die veilig en goed moeten worden beheerd. DNB heeft daarom niet alleen de servicedesk, maar ook het datacenter bij Centric in beheer gegeven.

Werkplek- en kantoorautomatiseringsdiensten
De digitale werkplekken met Windows 10 worden in fases getransformeerd naar de standaard werkplekoplossing van Centric. Hierbij krijgen alle medewerkers onder andere Office 365. Centric zorgt voor de uitrol en voor het beheer van werkplekconfiguraties en licenties. Op alle werkplekken komen gebruiksvriendelijkheid, veiligheid, snelheid en innovatie centraal te staan.

Jan van der Vliet, CIO bij DNB: “Voor ons als centrale bank en toezichthouder staan veiligheid, robuustheid en betrouwbaarheid voorop. Centric heeft ons laten zien een solide partij te zijn met een bewezen track record op het gebied van compliance en security. Ook gaan ze ons datacentrum transformeren met hybride cloud technologie. De samenwerking met Centric biedt ons de schaalgrootte ons onverminderd in te zetten voor een stabiel financieel stelsel.“

Hans Schrijver, CCO bij Centric: “In de financiële sector is Centric vooral bekend vanwege de mogelijkheden die we bieden voor outsourcing van IT-beheer en processen als betalingsverkeer en pensioenadministratie. De keuze van DNB stelt ons in staat te werken aan onze speerpunten: het optimaliseren van processen, het uitwisselen en borgen van kennis op het gebied van onder meer compliance en security en het vergroten van innovatiekracht.”

Achtergrondinformatie

DNB
DNB is een onafhankelijke centrale bank, toezichthouder en resolutieautoriteit. Samen met Europese partners werken zij aan stabiele prijzen, solide financiële instellingen en een goed werkend betalingsverkeer. De kerntaken zijn monetair beleid, betalingsverkeer, toezicht en resolutie. Daarnaast vervaardigt DNB statistieken, doet zij economisch onderzoek en geeft zij economisch advies. www.dnb.nl

Centric
Centric biedt Software Solutions, IT Outsourcing, Business Process Outsourcing en Staffing Services. Met gekwalificeerde professionals, technologische oplossingen en IT- en administratieve dienstverlening, zorgt Centric ervoor dat klanten zich op hun kerntaken kunnen richten. Door diepgaande kennis van IT te koppelen aan jarenlange ervaring met specifieke brancheprocessen, onderscheidt Centric zich van traditionele IT-leveranciers en administratieve dienstverleners. www.centric.eu
Laatste van Centric
Centric ziet af van overname pensioenuitvoerder AGH

Centric wil pensioenuitvoerder AGH overnemen

Logo CONTACTCENTER4ALL
Logo Techone B.V.
Logo Unexus B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo MCS B.V.
Logo DNA Services B.V.
Logo Techone B.V.
Logo Orange Cyberdefense