www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nl
2474 volgers blijven op de hoogte!
PR: LVTPR

NetApp versnelt toegang tot kritieke bedrijfsdata door combinatie met Intel Optane DC persistent memory

Schiphol, 2 april 2019 — NetApp (Nasdaq: NTAP), de toonaangevende data-autoriteit op het gebied van de hybride cloud, introduceert NetApp® Memory Accelerated Data (MAX Data) 1.3. De nieuwe versie van de oplossing is te combineren met Intel® Optane™ DC persistent memory. De combinatie van MAX Data en Intel Optane DC persistent memory stelt bedrijven in staat de concurrentie vóór te blijven door meer uit hun data te halen, zodat ze meer kunnen betekenen voor klanten.

Organisaties staan voor de uitdaging om ongekend grote hoeveelheden data te gebruiken voor daadwerkelijke zakelijke impact. Maar de vruchten plukken van data klinkt eenvoudiger dan het is. Nieuwe toepassingen, zoals artificial intelligence (AI), machine learning (ML), deep learning, realtime analytics en Internet of Things (IoT), hebben allemaal veel geheugen en enorme datasets nodig, en dat maakt de uitdaging nog groter. Met een veelbelovende nieuwe geheugenlaag helpt NetApp klanten hun data in te zetten zonder dat ze hun kritieke applicaties opnieuw moeten inrichten. MAX Data geeft klanten de tools om waarde te halen uit enorme datasets en een Data Fabric-strategie uit te breiden tot de servers, met de applicaties en de data die belangrijk zijn voor hun bedrijfsvoering.

image

“Nu NetApp MAX Data ondersteuning biedt voor Intel Optane DC persistent memory, kan een bedrijf alle verbindingen binnen de organisatie versnellen ten behoeve van applicaties als Oracle en MongoDB. Dat kan met alle vereiste eenvoud, keuzevrijheid en schaalbaarheid voor grote, zakelijke impact”, zegt Joel Reich, Executive Vice-President Storage Systems and Software van NetApp. “Er worden enorme hoeveelheden data geproduceerd en beheerd in on-premise-datacenters, IoT-devices en -sensoren, en hybride-cloudomgevingen. Dat maakt een Data Fabric-strategie die edge, core en cloud omvat, essentieel voor zakelijk succes.”

“Klanten kunnen met de tweede generatie Intel® Xeon® Scalable-processors en Intel Optane DC persistent memory de waarde van hun opgeslagen data ontdekken”, zegt Jennifer Huffstetler, Vice-President en general manager Datacenter Product Management and Storage van Intel. “Door samen te werken met innovatieve bedrijven als NetApp, kunnen we meer data verplaatsen, opslaan en verwerken.”

MAX Data is de eerste enterprise storage-oplossing in de markt, die gebruikmaakt van Intel Optane DC persistent memory in zijn servers voor het opslaan van persistente data. Dit biedt betaalbare, flashachtige capaciteit met een lage latency, zonder de noodzaak van het herschrijven van applicatiecode. Zo kunnen bedrijven volop profiteren van realtime apps.

Extra informatie
Over NetApp
NetApp is toonaangevend op het gebied van de hybrid cloud. We bieden een volledig scala van dataservices voor de hybrid cloud; deze vereenvoudigen het beheer van applicaties en data, zowel in de cloud als in lokale omgevingen, om uw digitale transformatie te versnellen. Samen met onze partners stellen we wereldwijd opererende organisaties in staat om het volledige potentieel van hun data te benutten, zodat contactmomenten voor klanten kunnen worden uitgebreid, meer innovatie mogelijk is en hun operationele activiteiten worden geoptimaliseerd. Kijk voor meer informatie op  www.netapp.com/nl. #DataDriven

NETAPP, the NETAPP logo, and the marks listed at  http://www.netapp.com/TM are trademarks of NetApp, Inc. Other company and product names may be trademarks of their respective owners.