Start-up Deliverect haalt 3 miljoen euro binnen

Om online restaurant platforms wereldwijd te verbinden voor maximale winstgevendheid

GENT/AMSTERDAM/LONDEN, 2 april 2019 - Deliverect, de snelgroeiende start-up die het online bezorgproces voor restaurants vereenvoudigt, kondigde vandaag aan dat het een financiering van 3 miljoen euro heeft ontvangen van Newion Investments en Smartfin.

Deliverect is een SaaS-bedrijf dat online bezorgplatformen van derden, zoals Ubereats, Takeaway.com en Foodora, verbindt met de POS van restaurants. De software is een game changer voor restaurants die tevens online maaltijden aanbieden.

Met Deliverect worden online bestellingen direct verwerkt in de POS en wordt alles vanaf één plek beheerd. Het handmatig intikken van bestellingen is niet langer nodig om een kassabon te verkrijgen voor de klant, waardoor werkdruk en foutkans vermindert. Het toevoegen van extra bezorgplatformen kost geen inspanning, en helpt het verhogen van de zichtbaarheid van het restaurant alsook de verkoopresultaten. Restaurants die Deliverect gebruiken, kunnen hun verschillende online menu’s wijzigen vanuit één interface. De software helpt restauranteigenaren met het managen van online bestellingen, met het beheren van voorraden en het rapporteren van online verkoopresultaten. Met als resultaat: hogere efficiëntie en stijging in de omzet.

In november 2018 won Deliverect met support van het imec.istart accelerator-programma de innovatieprijs bij Horeca Expo (België). In januari 2019 was het bedrijf overall winnaar bij Horecava (Nederland). Beide prijzen werden toegekend omdat Deliverect een oplossing heeft ontwikkeld voor een probleem dat zich frequenter voordoet in de horeca wereld vanwege de groeiende online bezorgmarkt. Oprichters van Deliverect Zhong Xu en Jan Hollez erkenden dit, omdat zij jarenlang software voor de horeca ontwikkelden. "We zagen restauranteigenaren worstelen met het beheer van hun online bestellingen en wilden hen hierbij helpen", zegt Jan Hollez, CTO en medeoprichter Deliverect.

Klanten als Goiko Grill (Spanje), Lucy Chang (België), Absurd Bird (VK) en Keatz (dark kitchens in Europa), geven aan dat hun bedrijfsactiviteit en winst aanzienlijk zijn verbeterd sinds de implementatie van Deliverect. Ze zijn fan van het gebruiksgemak en de snelheid van de software.

Zhong Xu, CEO en medeoprichter van Deliverect: "We zullen een substantieel deel van de nieuwe financiering inzetten om ons internationaal team verder te laten groeien. Wij hopen ambitieuze, ondernemende ontwikkelaars en de beste marketing & sales mensen aan ons te binden, zodat we tegemoet kunnen komen aan de wereldwijde vraag naar onze oplossing."

Deliverect heeft zijn integratiepartnerships met API opgezet met zowel bestelplatformen als POS-systemen. Deliverect-zakenpartners zijn onder meer: UberEats, Takeaway.com, Foodora, DeliveryHero, Deliveroo, Glovo en JustEat. De Deliverect-oplossing werkt met de POS-systemen Lightspeed en Gastrofix, met meer kassasystemen in de pipeline.

"Voor het centraal managen van online restaurant bezorgplatformen is wereldwijd veel vraag en Deliverect is het bedrijf om dit te realiseren", zegt Mathijs de Wit, Partner bij Newion Investments.

Thomas Depuydt, Managing Director van SmartFin: "Bovendien zien we dat delivery-only restaurants, de zogenaamde ‘dark kitchens’ die nu in opkomst zijn, niet concurrerend kunnen zijn zonder de Deliverect-oplossing."

Over Deliverect
Deliverect is een SaaS-bedrijf dat het management van online restaurantbestellingen vereenvoudigt. De software integreert alle online bezorgkanalen van een restaurant, zoals UberEats, Glovo en Deliveroo, op één platform. Dit resulteert in kostenbesparingen want er wordt geen tijd verspild aan het opnieuw invoeren van orders. Omdat alle bestellingen in één systeem zijn geregistreerd, is real-time rapportage en voorraadbeheer eenvoudig. Uiteindelijk levert Deliverect betere operationele resultaten en tevreden klanten.

Deliverect werd in 2018 opgericht door ondernemers Zhong Xu en Jan Hollez. Het bedrijf is gevestigd in Gent, België. Deliverect heeft als klanten onder andere de restaurantketens Absurd Bird, Goiko Grill, Lucy chang en Yoobi.

Ga naar www.deliverect.com voor meer informatie.

Over Newion Investments
Newion Investments richt zich op Europese business-to-business software start-ups en scale-ups met een wereldwijde ambitie en behoort sinds haar oprichting in 2000 tot de best presterende fondsmanagers in haar sector. Newion investeerde in onder meer Collibra, iWelcome, Reasult, 24iMedia, Nallian, Foleon, CustomerGauge, L1NDA, The Next Ad, Oxynade, Swipeguide, Roadmap, RexAI, DataStories, Playpass en TaxModel, en heeft onder andere Oxxio, Mirror42 en Q-go geexit.

Newion III wordt ondersteund door InnovFin Equity, met de financiële steun van de Europese Unie onder Horizon 2020 Financiële Instrumenten en het Europees Fonds voor strategische investeringen (EFSI), opgezet in het kader van het investeringsplan voor Europa. Het EFSI heeft als doel de financiering en de uitvoering van productieve investeringen in de Europese Unie te ondersteunen en ervoor te zorgen dat de toegang tot financiering wordt verbeterd.

Ga naar www.newion.com voor meer informatie.

Over SmartFin
SmartFin is gericht op early stage en growth stage investeringen in technologiebedrijven met hoofdkantoor in Europa en Verenigd Koninkrijk. SmartFin heeft een anticyclische en langetermijn beleggingsfilosofie en wordt beheerd door een sterk team dat financiële, operationele en ondernemerservaring combineert bij het ondersteunen van haar portefeuillebedrijven in hun groeiambities. SmartFin biedt replacement- en expansion kapitaal aan Europese groeibedrijven die een potentieel voor aanzienlijke waarde creatie in snelgroeiende marktsegmenten laten zien.

Ga naar www.smartfinvc.com voor meer informatie.

Beeld

Carolijn Peelen, +31 653280936, carolijn@peelen.nu