www.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.marcommit.nlwww.EVENTIVE.nl
2473 volgers blijven op de hoogte!
PR: Yellow Communications

Bridgestone Europe rondt overname TomTom Telematics af

• Overname versnelt digitale transformatie Bridgestone en verbetert status als voorkeurspartner voor mobiliteitsoplossingen
  • Transactie bevestigt opnieuw TomTom Telematics’ positie als Europees koploper en lid wereldtop in vloot management
  • Afronding volgt op goedkeuringen van betrokken overheden en aandeelhouders TomTom en op positieve respons van TomTom ondernemingsraad
Brussel, 1 april 2019 -Bridgestone Europe NV/SA, een dochteronderneming van Bridgestone Corporation in EMEA, de grootste banden- en rubberonderneming ter wereld, maakte vandaag bekend dat de overname van TomTom Telematics is afgerond. TomTom Telematics is Europees leider in digitaal vloot management. Het bedrag van de overname bedraagt €910 miljoen.

De overname, die op 22 januari 2019 werd aangekondigd, heeft nu alle regelgevende fasen doorlopen, werd goedgekeurd door de aandeelhouders van TomTom en kon op een positieve respons rekenen bij ondernemingsraad van TomTom.

Met de overname bouwt Bridgestone voort op eerdere inspanningen om zijn digitale activiteiten uit te breiden. Telematics, de Europese nummer één in zijn sector met dubbele groeicijfers, past strategisch goed bij Bridgestone en versterkt zijn positie op het gebied van mobiliteitsoplossingen voor effectievere en efficiëntere vlootactiviteiten.

Telematics wordt binnen Bridgestone een zelfstandige onderneming die tegelijk zal profiteren van de krachtige merkwaarde, het grote klantenbestand, de mondiale reikwijdte en het retailnetwerk van Bridgestone. Het huidige managementteam wordt behouden. Telematics zal gebruik maken van deinvesteringen en troeven van Bridgestone om zijn huidige groeiplannen te versnellen, zowel in Europa als daarbuiten.

De ambitie om de onbetwiste nummer één te blijven in Europa en een wereldwijde toppositie in vloot management te versterken, blijft behouden. Het gecombineerde aanbod van beide bedrijven moet nieuwe, winstgevende mogelijkheden opleveren en klanten meer waarde bieden.

Paolo Ferrari, CEO en President van Bridgestone EMEA en Executive Vice President van Bridgestone Group, stelde: “Het afronden van deze transactie is een belangrijke mijlpaal in Bridgestone’s transformatie van bandenproducent tot leider in mobiliteitsoplossingen.”

“Doordat wagenparken meer en meer groeien, hebben fleetmanagers meer dan ooit een betrouwbare en innovatieve partner nodig die hen helpt om hun effectiviteit en efficiëntie te maximaliseren. Dit kan bijvoorbeeld door de productiviteit te verhogen en de totale eigendomskosten te verminderen. Bridgestone en TomTom Telematics beschikken nu samen over de middelen, de kennis en de ervaring om in deze vraag te voorzien. Dit is de geboorte van een topspeler in vlootoplossingen die onze sector de toekomst van mobiliteit in zal loodsen.”

Harold Goddijn, CEO van TomTom, merkte op: “We zijn verheugd dat Bridgestone het talent en de vaardigheden bij TomTom Telematics erkent en het potentieel van het bedrijf ten volle wil ontwikkelen. Ik wens al onze collega's van Telematics een succesvolle toekomst bij Bridgestone toe.”

Informatie voor media:
Bridgestone
Liesbeth Denys, Head of Communications, Bridgestone in EMEA: +32 478 78 26 22

Over Bridgestone in Europa, het Midden-Oosten en Afrika

Wij zijn de regionale tak in EMEA van de grootste banden- en rubberonderneming ter wereld. Al bijna 90 jaar bouwen we aan het vertrouwen dat we personen en goederen zo vlot mogelijk en zonder onderbreking op hun bestemming krijgen. Vandaag geldt dat meer dan ooit en betekent dit dat we vertrouwen genieten waar dat er het meest toe doet: waar het voertuig contact maakt met de weg. We zijn sterke chemici, ingenieurs en datawetenschappers met fabrieken die tot de geavanceerdste in Europa behoren, de beste technologie ter wereld en toonaangevende investeringen in R&D. We concentreren ons compromisloos op het leveren van oplossingen voor de echte problemen waar bestuurders dagelijks onderweg op stuiten. Wij helpen hen op weg, wat er ook gebeurt.

Meer informatie over Bridgestone in EMEA vindt u op www.bridgestone.eu en Bridgestone newsroom. Volg ons op Facebook, Instagram, YouTube, Twitter en LinkedIn.

Bridgestone Europe NV/SA
Kleine Kloosterstraat 10