www.lubbersdejong.nlwww.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nlwww.marcommit.nl
PR: Marcommit

Atlassian voor de derde keer uitgeroepen tot nummer 1 Great Place to Work

Amsterdam, 27 maart 2019 – Atlassian, ontwikkelaar van samenwerkingstools, werd gisteravond voor de derde keer gekroond als nummer één Great Place to Work® in de categorie Multinationals. Hiermee laat de Australische softwareontwikkelaar Novo Nordisk en Salesforce achter zich. Atlassian deed in 2016 en 2018 ook al mee in deze categorie en eindigde beide jaren eveneens op de eerste plek. De lijst is tot stand gekomen door een uitgebreid werknemersonderzoek.

Open company, no bullshit
Een Best Workplace is een organisatie waarin medewerkers vertrouwen hebben in elkaar, trots zijn op hun baan en plezier hebben met elkaar. Atlassian kenmerkt zich door de vijf kernwaarden Don’t F*CK the customer, Be the change you seek, Play as a team, Build with heart and balance en Open company, no bullshit. Deze komen overal, fysiek en niet fysiek, terug in het bedrijf. Zo worden kandidaten tijdens sollicitatiegesprekken niet alleen gevraagd naar hun vaardigheden, maar ook naar hun waarden en hoe deze binnen Atlassian passen. Door daarnaast genderneutrale vacatureteksten te gebruiken, voelt iedereen zich vrij om te solliciteren. Ondanks dat de softwareontwikkelaar een sterke groei doormaakt en de cultuur een beetje anders wordt met ieder persoon die binnenkomt, blijven deze vijf waarden centraal staan.

Atlassian Foundation
De Atlassian Foundation fungeert als verlengde van Atlassians waarden. Deze stichting maakt zich namelijk hard voor maatschappelijke impact en zingeving. Zo mogen werknemers van het bedrijf vijf dagen per jaar besteden aan vrijwilligerswerk bij een goed doel naar keuze. Daarnaast is Atlassian medeoprichter van het Pledge 1% initiatief, waarin 1 procent van hun winst, eigen vermogen, uren en producten naar goede doelen gaan.

Jan Kaan, Europese lead van de Atlassian Foundation: “We zijn enorm vereerd en trots op dit resultaat. We doen er alles aan om ervoor te zorgen dat onze medewerkers zich thuis voelen. Geloofwaardigheid, respect, trots, openheid en kameraadschap staan daarbij centraal. Dat niet alleen wij onszelf hierin herkennen, maar ook de organisatie van Great Place to Work® het verschil ziet dat wij maken, is voor ons de kers op de taart.”

Over het onderzoek
De lijst van Best Workplaces wordt samengesteld door onafhankelijk onderzoeks- en adviesbureau Great Place to Work®. Het onderzoek wordt uitgevoerd door middel van de Trust Index©, die het perspectief van medewerkers op het werkgeverschap toetst, en de Culture Audit©, die het werkgeversbeleid onder de loep neemt. Bekijk de volledige lijst hier: https://www.bestworkplaces.nl/.

Over Atlassian
Achter elke grote prestatie, zit een team. Van medicijnen tot ruimtevaart tot rampenbestrijding en pizzabezorging: Atlassians producten helpen teams waar ook ter wereld om de mensheid vooruit te helpen met behulp van software. De missie is dan ook om het potentieel van elk team te ontketenen door open met elkaar te werken. Wereldwijd gebruiken meer dan 125.000 grote en kleine organisaties de software van Atlassian om hun teams beter samen te laten werken, waaronder NASA, BMW, TomTom en Visa. Atlassian werd in 2002 door twee studievrienden, Scott Farquhar en Mike Cannon-Brookes, opgericht. Gewapend met een droom en een creditcard van 10.000 Australische dollar, begonnen zij aan hun avontuur. In 2015 vond de beursgang plaats en anno 2019 is het team van Atlassian uitgegroeid tot 3000 Atlassians.
Laatste van Atlassian
Atlassian organiseert Atlassian Open om teamwerk beter te organiseren

Atlassian voor de derde keer uitgeroepen tot nummer 1 Great Place to Work

Logo Marcommit
Atlassian contact

Logo Atlassian

www.atlassian.com
Atlassian sociaal

Atlassian tweets

Logo Maunt
Logo Siemens Mobility B.V.
Logo Synobsys
Logo PA Consulting
Logo Zoom
Logo Red Hat, Inc.