www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlContentbureau
2471 volgers blijven op de hoogte!
PR: En Serio

Colt en Cisco vereenvoudigen de ontwikkeling van backhaul-diensten voor 5G

Colt Technology Services, leverancier van high-bandwidth netwerkoplossingen, vergroot in samenwerking met Cisco de flexibiliteit van het Colt IQ Network voor mobile service providers (MSP’s), in aanloop naar de introductie van 5G. Colt biedt MSP’s hiermee wereldwijd mogelijkheden voor de ontwikkeling van backhaul-diensten voor grootschalige nieuwe 5G-toepassingen met hoge snelheden en lage latency. Dit zal bijdragen aan flexibelere en kostenefficiëntere netwerkoplossingen. Om zijn aanbod van 5G backhaul-mogelijkheden te onderscheiden en de ontwikkelingstijd voor klanten te verkorten zal Colt gebruikmaken van Cisco’s architectuur voor routering tussen netwerksegmenten en Ethernet VPN (eVPN)-architectuur. De inzet van 5G door MSP’s gaat momenteel gepaard met forse operationele kosten en kapitaaluitgaven. Deze zijn te wijten aan de hoge bandbreedtevereisten en noodzaak van investeringen in glasvezel. De samenwerking van Colt en Cisco biedt MSP’s de mogelijkheid om de connectiviteitskosten te delen, met behoud van afzonderlijke service level agreements (SLA’s) voor hun netwerktoepassingen. Dit zal hen helpen om 5G-diensten sneller en tegen lagere abonnementstarieven aan te bieden aan eindgebruikers.

“We richten onze focus op het leveren van de beste on-demand, high-bandwidth connectiviteitsoplossingen om te voorzien in de groeiende netwerkbehoeften van klanten. De komst van 5G vertegenwoordigt wat dat betreft interessante kansen”, zegt Peter Coppens, vice president Product Portfolio bij Colt. “We hebben nauw met Cisco samengewerkt om een netwerkarchitectuur te ontwerpen die eenvoudig te beheren is, in hoogwaardige beschikbaarheid voorziet en in staat is om de innovatieve netwerkservices te leveren waar 5G om vraagt.”

De combinatie van de programmeerbare routingarchitectuur van Cisco voor de ontwikkeling van geavanceerde 5G-services en het open en programmeerbare Colt IQ Network biedt klanten de mogelijkheid om direct gebruik te maken van API’s ontwikkeld op basis van standaarden. Dit betekent een doorbraak op het gebied van automatisering van geavanceerde backhaul-diensten voor 5G. MSP’s kunnen op deze manier de bandbreedte op basis van selfservice opschalen en diensten of network slices met gegarandeerde SLA-niveaus aanbieden, passend bij de vereisten ten aanzien van latency en bandbreedte.

“Elke nieuwe mobiele technologie brengt complexiteit met zich mee, en 5G is daar geen uitzondering op. We zijn er trots op om onze strategische partner Colt te ondersteunen in zijn missie om 5G-implementaties te vereenvoudigen”, zegt Sumeet Arora, senior vice president en directeur Service Provider Routing bij Cisco. “Cisco’s uiterst programmeerbare architectuur voor segmentroutering zal Colt in staat stellen om de instapdrempel voor MSP’s te verlagen, kostenbesparingen te realiseren en de ontwikkeling van 5G-diensten te versnellen.”

Het Colt IQ Network is een high-bandwidth, agile en flexibele backbone die voorziet in low-latency connectiviteit. Het netwerk verbindt alle belangrijke wereldwijde hubs en hyperscale datacenters. In combinatie met het On Demand-aanbod van Colt biedt dit organisaties de mogelijkheid om de bandbreedte in vrijwel real time te verhogen of te verlagen. Dit maakt het geavanceerde Colt IQ Network tot een ideale architectuur ter ondersteuning voor de komst van 5G.

De samenwerking met Cisco stelt Colt daarnaast in staat om ondersteuning te bieden voor moderne 5G-architecturen met behulp van het Cloud Radio Access Network (CloudRAN). CloudRAN reduceert de operationele kosten door efficiënter gebruik te maken van het frequentiespectrum, draadloze technologie en kostenefficiënte antennes die minder tussenkomst op locatie vereisen.

Het netwerk van Colt omspant wereldwijd meer dan 850 datacenters. Deze uitgebreide dekking sluit aan op de vraag naar glasvezelnetwerken voor 5G-diensten zoals edge computing-toepassingen op externe locaties.