www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlContentbureauHerken zakelijke websitebezoekers
Datum: (2 jaar en 90 dagen geleden)

NETGEAR introduceert tri-band Wi-Fi 6 router met de hoogste Wi-Fi snelheden voor huizen met veel verbonden apparaten

Zoetermeer, 25 maart 2019 —NETGEAR®, Inc.(NASDAQ: NTGR), de toonaangevende leverancier van netwerkapparatuur voor het moderne slimme huis en kleine bedrijven, introduceert een nieuwe tri-band Wi-Fi 6 router: de NETGEAR NighthawkTri-band AX12 12-Stream Wi-Fi 6 Router (RAX200).

De Nighthawk Tri-band AX12 (RAX200) is een krachtige Wi-Fi 6-router die drie banden gebruikt met een gecombineerde Wi-Fi-snelheid van 10,8 Gbps3. Het is de ideale oplossing voor huishoudens met een groeiend aantal verbonden apparaten die gelijktijdig om internetbandbreedte wedijveren. Tri-Band Wi-Fi biedt een extra Wi-Fi-band om netwerkopstoppingen te verminderen en tegelijkertijd een betere verbinding op meerdere apparaten te bieden. De nieuwste Wi-Fi 6-technologie biedt vier keer* de gegevenscapaciteit ten opzichte van de vorige generatie Wi-Fi-routers (802.11ac), ook bekend als Wi-Fi 5.

Experts voorspellen dat het totale aantal aangesloten apparaten wereldwijd zal groeien tot 50 miljard in 2020[1], omdat mensen thuis steeds meer slimme apparaten gebruiken, van stemassistenten tot verbonden luidsprekers, beveiligingscamera's, thermostaten en nog veel meer. Er wordt ook verwacht dat bijna 45 miljoen mensen in de VS uitsluitend zullen gaan vertrouwen op internetvideostreaming om hun kabeltelevisie te vervangen[2], waardoor er nog meer zal worden gevraagd van het toch al zwaarbelaste wifi-netwerk in huis.

Met de Nighthawk AX12 Tri-band Wi-Fi 6-router kunnen huishoudens een gecombineerde bandbreedte van 10,8 Gbps[3] verwachten voor al hun netwerkbehoeften: van gelijktijdige 4K/8K UHD-videostreaming tot gaming en andere activiteiten met een hoge bandbreedte. Met één Wi-Fi-naam voor alle drie de banden, dirigeert de Nighthawk RAX200 met behulp van Smart Connect-technologie alle aangesloten apparaten op intelligente wijze naar de juiste Wi-Fi-band op basis van de snelheid van het apparaat, zodat de beschikbare bandbreedte optimaal wordt benut.

Verhoogde capaciteit voor het Slimme Huis
Met zijn krachtige 1,8-GHz quad-core processor en ondersteuning voor multi-gig internetverbindingen, faciliteert de Nighthawk Tri-band AX12-router de toenemende internetsnelheden die nodig zijn in onze huishoudens.

De Nighthawk Tri-band AX12 zorgt voor hogere snelheden en is voorbereid op de nieuwste Wi-Fi-technologie van de nabije toekomst, Wi-Fi 6, die door computers, mobiele apparaten en IoT-apparaten gebruikt zal gaan worden. Tegelijkertijd blijven al je bestaande wifi-apparaten ondersteund. De Nighthawk Tri-band AX12 kan meer dan één gigabit aan doorvoer leveren naar mobiele apparaten die 160 MHz bandbreedte ondersteunen.

Bekroond industrieel ontwerp
Het next-gen Nighthawk Tri-band AX12 Wi-Fi 6 routerontwerp heeft acht (8) krachtige antennes onder de 'motorkap'. De antennes zijn optimaal gepositioneerd voor de beste Wi-Fi-prestaties en bieden een sterke en betrouwbare Wi-Fi-dekking in een gestroomlijnd en functioneel ontwerp.

De Nighthawk Tri-band AX12 heeft onder meer de volgende specificaties en functionaliteiten:
  • Snelste Wi-Fi met tot 10.8Gbps aan gecombineerde draadloze snelheid – 12-Stream Tri-band Wi-Fi met gecombineerde draadloze snelheden tot 10.8Gbps (1.2 + 4.8 + 4.8Gbps).
  • 12-Streams Tri-band Wi-Fi– Acht streams van 5GHz en vier streams van 2.4GHz zorgen voor meer beschikbare bandbreedte en minder opstoppingen voor alle apparaten op het wifinetwerk.
  • Smart Connect – Selecteert op een intelligente manier de snelste Wi-Fi-band voor elke apparaatverbinding. Eén Wi-Fi-naam voor het hele huis.
  • Nighthawk App – Stel eenvoudig je router in en haal meer uit je wifinetwerk. Inclusief externe toegang om het netwerk van buiten het huis te beheren.
  • Een krachtige, voor Wi-Fi6 geoptimaliseerde processor – De 64bit 1.8GHz quad-core processor zorgt voor soepele 4K UHD-streaming & gaming – ideaal voor Gigabit-internetsnelheden.
  • Multi-Gig Ethernetpoort 2.5G – 2,5 keer de bekabelde snelheid van een typische Gigabit-poort, te gebruiken voor LAN- of internetconnectiviteit
  • Vijf (5) Gigabit-Ethernetpoorten – Verbind meer bekabelde apparaten voor snellere bestandsoverdracht en ononderbroken verbindingen. Met de mogelijkheid om gelijktijdig twee Gigabit LAN-poorten en twee Gigabit WAN-poorten (configureerbaar) samen te voegen.
  • Automatische firmware-updates – De laatste beveiligingspatches worden automatisch geleverd aan de router.
  • – Ontvouw en plaats de antennes op de router, geen verdere aanpassingen vereist. De AX12-antennes zijn vooraf geoptimaliseerd voor de beste Wi-Fi-prestaties.
  • Dynamische QoS – Prioriteert netwerkverkeer voor ononderbroken videostreaming voor toepassingen zoals YouTube®, Netflix® en meer.
† Maximale draadloze signaalsnelheid afgeleid van IEEE-standaard 802.11ax-specificaties. De werkelijke gegevensdoorvoer en de draadloze dekking variëren.

* In vergelijking met een Wi-Fi5 (802.11ac) router

** Om Gigabit draadloze snelheden te bereiken, heeft het netwerk compatibele apparaten nodig die 160MHz-kanalen ondersteunen. Intel Gigabit Wi-Fi-compatibele apparaten worden ondersteund. Clients moeten ook 11ax-standaarden ondersteunen.

Prijs en beschikbaarheid:
De NETGEAR NighthawkÒTri-Band AX12 12-Stream AX11000 Wi-Fi Router (RAX200) is momenteel beschikbaar voor pre-order via geautoriseerde NETGEAR-partners en andere resellerkanalen, e-commercesites en grote retailers voor een adviesprijs van $599,99. Consumentenadviesprijzen voor de Benelux zullen later bekend worden gemaakt.

[1] https://www.statista.com/statistics/678739/forecast-on-connected-devices-per-person/
[2] https://www.emarketer.com/Chart/US-Cord-Cutters-2017-2022-millions-change-of-population/220822
[3] Tot 10.8Gbp† snelheid behaald met tri-band (1.2 + 4.8 + 4.8 Gbps)

155 KB png RAX200 AX12.png

Voor meer informatie (niet voor publicatie):
Pride PR
Robbert Minderhoud
(t) +31 71 568 00 28
netgear@pridepr.nl

Over NETGEAR, Inc.
NETGEAR (Nasdaq: NTGR) is een wereldwijd netwerkbedrijf dat innovatieve producten levert aan consumenten, bedrijven en service providers. NETGEAR-producten zijn gebouwd op een verscheidenheid van bewezen technologieën zoals draadloos, Ethernet en powerline. De producten hebben focus op betrouwbaarheid en gemak. De productlijn bestaat uit bedrade en draadloze apparaten die netwerken, breedband toegang en netwerkconnectiviteit toestaan. Deze producten zijn beschikbaar in meerdere opstellingen om aan te sluiten op de behoefte van eindgebruikers in elke regio waar de producten van NETGEAR worden verkocht. NETGEAR-producten worden verkocht in meer dan 38.000 winkellocaties over de hele wereld, en door zowel 30.000 value-added resellers, als vele grote service providers van kabel en mobiele netwerken. Het bedrijf heeft het hoofdkwartier in San Jose, Californië en kantoren in 25 landen. Meer informatie is beschikbaar op www.netgear.nl of op www.netgear.be. Volg NETGEAR op http://twitter.com/NETGEAR en op Facebook: http://www.facebook.com/NETGEAR.