www.marcommit.nlwww.marcommit.nlwww.LVTPR.comwww.lubbersdejong.nl
2470 volgers blijven op de hoogte!
PR: Yellow Communications

Instagram marketing: less is more

Dit zijn de marketingtrends voor 2019

• Bij gebruik van meer dan vijf hashtags daalt engagement ratio
  • Twee keer zoveel engagement met een video dan met elke andere post
  • Taggen: vanaf vijf personen keldert het engagement
  • Micro-influencers zijn het meest kostenefficiënt en ook het meest invloedrijk
Hoofddorp, 25 maart 2019– Instagram marketing laat een opvallende trend zien, namelijk: less is more. Eén video genereert hetzelfde bereik als twee statische foto’s, te veel hashtags en tags doen eerder kwaad dan goed en ook micro-influencers creëren meer engagement dan de bekende influencers. Engagement wint het al langer van volgers en likes, en die trend zet sterk door in 2019. Dat blijkt uit een rapport dat HubSpot en Mention opstelden na wereldwijde analyse van 48 miljoen posts en het Instagramgedrag van meer dan 300.000 topgebruikers.

Aangezien er 95 miljoen foto’s en video’s per dag gepost worden op Instagram en het algoritme steeds complexer wordt, is het een steeds grotere uitdaging voor bedrijven om hun doelgroep te bereiken. Een video ontvangt gemiddeld 150 comments per post, terwijl een foto er nog geen 70 krijgt. Hierbij zijn de grootste influencers en virals ook meegenomen. De gemiddelde Instagrammer ontvangt nog geen vier reacties op een video.

Andere tactieken voor meer traffic en engagement zijn het gebruik van hashtags en het taggen van volgers en key members. Waar eerder gold dat zoveel mogelijk hashtags (Instagram biedt optie tot 30) en tags het bereik zo groot mogelijk maakte, blijkt nu dat het engagement na 4 of 5 hashtags en tags razendsnel stagneert. Kwaliteit gaat boven kwantiteit. Dat geldt ook voor het inzetten van influencers. Marketingmanagers zijn bereid om 20 tot 80 duizend euro aan een influencers campagne uit te geven. Toch blijkt dat de micro-influencers - die zo’n 50.000 tot 100.000 volgers hebben - het meeste impact hebben op hun volgers en ook nog eens het best betaalbaar zijn.

De juiste content voor de juiste doelgroep
“In 2019 zou iedere social media marketingstrategie zich erop moeten richten om betrokken te zijn bij en waarde toe te voegen aan de doelgroep en community. Dit rapport laat zien dat merken die video goed inzetten, niet te veel hashtags gebruiken en de influencers waarmee ze samenwerken zorgvuldig uitzoeken, zich in een goede positie bevinden om op te vallen in de zeer drukke wereld van Instagram. Merken die willen leren hoe ze het meest uit hun Instagram-marketingstrategie kunnen halen, kunnen de gratis Academy cursus “Developing an End-to-End Instagram Marketing Strategy For Your Business” van Hubspot volgen”, zegt Mark Whelan, Senior Marketing Manager bij Hubspot.

Over het onderzoek
Het online onderzoek is uitgevoerd door Hubspot door middel van databaseanalyse en online monitoring van ruim 48 miljoen posts en meer dan 300.000 van Instagrams topgebruikers. Het volledige rapport is hier in te zien.

Over HubSpot
HubSpot is een toonaangevend CRM, marketing, sales en supportplatform. Sinds 2006 probeert HubSpot de wereld meer inbound te maken. Vandaag de dag gebruiken meer dan 48.000 klanten in meer dan 100 landen de prijswinnende software, diensten en support van HubSpot voor een transformatie van de manier waarop ze klanten aantrekken, behouden en verwonderen. HubSpot biedt bedrijven met Marketing Hub, Sales Hub, Service Hub en een krachtig gratis CRM de tools die ze nodig hebben om van klanten fans maken.

HubSpot is door Glassdoor, Fortune, The Boston Globe en The Boston Business Journal aangemerkt als topwerkgever. Het bedrijf heeft zijn hoofdkantoor in Cambridge en heeft verder kantoren in Dublin (EMEA hoofdkantoor), Singapore, Sydney, Tokyo, Berlijn en Portsmouth.

Meer informatie over HubSpot is te vinden op www.hubspot.com.

Voor meer persinformatie:
Yellow Communications