Contentbureauwww.lubbersdejong.nlContentbureauwww.marcommit.nl
2476 volgers blijven op de hoogte!
PR: Whizpr

PQR benoemt Erik Wiechers tot nieuwe Chief Executive Officer

De Meern – De Raad van Commissarissen van ICT-dienstverlener PQR heeft Erik Wiechers (54) aangesteld als nieuwe Chief Executive Officer (CEO) van het bedrijf. Wiechers is vanaf 1 april 2019 actief in zijn nieuwe rol. Hij is daarin verantwoordelijk voor de strategie van de organisatie en het welzijn van zowel de klanten als alle collega’s die werkzaam zijn vanuit kantoren in De Meern en Amsterdam. Wiechers neemt de rol van CEO over van Ronald Schaap.

image

Voordat Wiechers de rol van CEO van PQR accepteerde, vervulde hij diverse C-level rollen bij een aantal organisaties. Zo was hij van de afgelopen twee jaar CEO van DTG, een bedrijf dat mkb-bedrijven helpt succesvol te zijn in hun digitale strategie. Daarvoor was hij onder meer Senior Vice President en boardmember bij Ziggo, Country Director Netherlands Enterprise (a.i.) van Alcatel, General Manager Benelux BT Global Services en bekleedde hij managementfuncties bij GE, CSC en EDS. Erik heeft diverse studies afgerond aan IMD, International Coaching Federation en aan Nyenrode Universiteit hij is gecertificeerd commissaris en executive coach.

“Ik zie erg uit naar de uitdagende taak die ik op me ga nemen”, zegt Erik Wiechers over zijn nieuwe rol als CEO van PQR. “PQR is een prachtig bedrijf dat zijn sporen ruimschoots heeft verdiend als innovatieve en betrouwbare IT-partner voor organisaties in een groot aantal sectoren. Het is mijn taak om enerzijds het bedrijf dat er nu staat verder uit te bouwen in nieuwe markten en met nieuwe proposities zoals SpaceHub*, ons nieuwe hybrid cloud-aanbod dat we binnenkort lanceren. Anderzijds wil ik een actieve bijdrage leveren aan de digitale transformatie die onze klanten doormaken. Daarbij kan ik vertrouwen op de enorme dosis kennis, ervaring, kwaliteit en loyaliteit van al mijn PQR-collega’s.”

Robert Pijselman, voorzitter van de Raad van Commissarissen van PQR: “Een goede samenstelling van het managementteam is essentieel voor succes. We hebben de afgelopen periode dan ook optimaal gebruikt om de ideale kandidaat te vinden voor de rol van CEO van PQR. We zijn erg blij dat Erik Wiechers heeft besloten deze uitdaging met ons aan te gaan. Hij is een zeer ervaren manager in voor ons zeer relevante sectoren. Hij heeft een duidelijke langetermijnvisie voor de onderneming en is iemand die ook aandacht besteedt aan de softe factoren binnen een organisatie en daarmee altijd de balans zoekt tussen tevreden klanten en tevreden medewerkers. We hebben er alle vertrouwen in dat Erik een positieve impact heeft op PQR als geheel en alle klanten die wij helpen bij hun digitale transformatie.”

####

* PQR heeft de ambitie marktleider te zijn in hybrid cloud-omgevingen en zal haar nieuwste hybrid cloud innovatie SpaceHub, op 4 april 2019 vanaf 15.00 uur in Fort Voordorp, lanceren. Aanmelden voor dit evenement is nog steeds mogelijk via deze link.

Erik Wiechers.jpg
813.64 KB

Over PQR
Als cloud integrator adviseert, levert én beheert PQR hybride cloud-omgevingen voor een groot aantal klanten in heel Nederland. Dankzij jarenlange kennis op het gebied van veilig en beheersbaar beschikbaar stellen van data, applicaties en werkplekken, inclusief bijbehorende managed services, transformeert PQR infrastructuren tot stabiele en dynamische werkomgevingen. PQR heeft diepgaande kennis van de verticale markten educatie, overheid, profit en zorg.

PQR gelooft dat IT hét middel is om voorop te lopen en ambities waar te maken. De IT-professionals van PQR streven op een plezierige en verrassende manier, elke dag naar de hoogste kwaliteit producten, diensten en service voor hun klanten én hun eindgebruikers. PQR is opgericht in 1990 en heeft kantoren in De Meern en Amsterdam. Kijk voor meer informatie op www.pqr.com.

PQR

Logo Remain Software
Logo Levelfour
Logo Botz4U
Logo SecureLink Nederland B.V.
Logo True B.V.
Logo Curvature
Logo HPS Connectivity Solutions
Logo Dataplace
Logo Global Knowledge
Logo Global Knowledge
Logo PQR B.V.
Logo Belcentrale.nl
Logo Totaalbesparen.com
Logo Veeam Software
Logo Flanderijn
Logo Solar Nederland B.V.
Logo devolo
Logo Citrix
Logo BCT
Logo Onguard
Logo Palo Alto Networks
Logo maincubes B.V.
Logo QA Consulting
Logo Pegasystems
Logo Shippeo
Logo Protime BV
Logo Intermax

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlContentbureauwww.marcommit.nl