Contentbureauwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlContentbureau
PR: Whizpr

PQR benoemt Erik Wiechers tot nieuwe Chief Executive Officer

De Meern – De Raad van Commissarissen van ICT-dienstverlener PQR heeft Erik Wiechers (54) aangesteld als nieuwe Chief Executive Officer (CEO) van het bedrijf. Wiechers is vanaf 1 april 2019 actief in zijn nieuwe rol. Hij is daarin verantwoordelijk voor de strategie van de organisatie en het welzijn van zowel de klanten als alle collega’s die werkzaam zijn vanuit kantoren in De Meern en Amsterdam. Wiechers neemt de rol van CEO over van Ronald Schaap.

image

Voordat Wiechers de rol van CEO van PQR accepteerde, vervulde hij diverse C-level rollen bij een aantal organisaties. Zo was hij van de afgelopen twee jaar CEO van DTG, een bedrijf dat mkb-bedrijven helpt succesvol te zijn in hun digitale strategie. Daarvoor was hij onder meer Senior Vice President en boardmember bij Ziggo, Country Director Netherlands Enterprise (a.i.) van Alcatel, General Manager Benelux BT Global Services en bekleedde hij managementfuncties bij GE, CSC en EDS. Erik heeft diverse studies afgerond aan IMD, International Coaching Federation en aan Nyenrode Universiteit hij is gecertificeerd commissaris en executive coach.

“Ik zie erg uit naar de uitdagende taak die ik op me ga nemen”, zegt Erik Wiechers over zijn nieuwe rol als CEO van PQR. “PQR is een prachtig bedrijf dat zijn sporen ruimschoots heeft verdiend als innovatieve en betrouwbare IT-partner voor organisaties in een groot aantal sectoren. Het is mijn taak om enerzijds het bedrijf dat er nu staat verder uit te bouwen in nieuwe markten en met nieuwe proposities zoals SpaceHub*, ons nieuwe hybrid cloud-aanbod dat we binnenkort lanceren. Anderzijds wil ik een actieve bijdrage leveren aan de digitale transformatie die onze klanten doormaken. Daarbij kan ik vertrouwen op de enorme dosis kennis, ervaring, kwaliteit en loyaliteit van al mijn PQR-collega’s.”

Robert Pijselman, voorzitter van de Raad van Commissarissen van PQR: “Een goede samenstelling van het managementteam is essentieel voor succes. We hebben de afgelopen periode dan ook optimaal gebruikt om de ideale kandidaat te vinden voor de rol van CEO van PQR. We zijn erg blij dat Erik Wiechers heeft besloten deze uitdaging met ons aan te gaan. Hij is een zeer ervaren manager in voor ons zeer relevante sectoren. Hij heeft een duidelijke langetermijnvisie voor de onderneming en is iemand die ook aandacht besteedt aan de softe factoren binnen een organisatie en daarmee altijd de balans zoekt tussen tevreden klanten en tevreden medewerkers. We hebben er alle vertrouwen in dat Erik een positieve impact heeft op PQR als geheel en alle klanten die wij helpen bij hun digitale transformatie.”

####

* PQR heeft de ambitie marktleider te zijn in hybrid cloud-omgevingen en zal haar nieuwste hybrid cloud innovatie SpaceHub, op 4 april 2019 vanaf 15.00 uur in Fort Voordorp, lanceren. Aanmelden voor dit evenement is nog steeds mogelijk via deze link.

Erik Wiechers.jpg
813.64 KB

Over PQR
Als cloud integrator adviseert, levert én beheert PQR hybride cloud-omgevingen voor een groot aantal klanten in heel Nederland. Dankzij jarenlange kennis op het gebied van veilig en beheersbaar beschikbaar stellen van data, applicaties en werkplekken, inclusief bijbehorende managed services, transformeert PQR infrastructuren tot stabiele en dynamische werkomgevingen. PQR heeft diepgaande kennis van de verticale markten educatie, overheid, profit en zorg.

PQR gelooft dat IT hét middel is om voorop te lopen en ambities waar te maken. De IT-professionals van PQR streven op een plezierige en verrassende manier, elke dag naar de hoogste kwaliteit producten, diensten en service voor hun klanten én hun eindgebruikers. PQR is opgericht in 1990 en heeft kantoren in De Meern en Amsterdam. Kijk voor meer informatie op www.pqr.com.

PQR
Lotte Spaan
Tel: 06 - 23647999
E-mail: lsp@pqr.nl

Whizpr
Milan Vaassen / Paul Maris
Tel: 0317 - 410 483
E-mail: pqr@whizpr.nl
Laatste van PQR B.V.
PQR en Northwave introduceren gezamenlijk nieuw Cyber Security-aanbod

Pantar selecteert PQR voor inrichting en beheer van ruim 350 ‘digital workspaces’

PQR realiseert flexibele capaciteit bij gemeente Barneveld
Takebishi integreert Wibu-System licentiebeheer en beveiliging met OPC-Server communicatie middleware voor fabrieksautomatiseringtechnologie van Mitsubishi

Nextens behaalt 40 procent marktaandeel in fiscale aangifte

Twee op de drie Europese online retailers waren in de afgelopen twee jaar genoodzaakt te lenen

Centraal Invorderingsbureau (CIB) overgenomen door coeo Inkasso, onderdeel van de beleggingsportefeuille van Waterland

Partners VIVES en Infolearn gaan e-learning voor ruim 75.000 zorgkundigen verzorgen omwille van nieuwe wetgeving

Nederlandse startup introduceert 's werelds slimste mondkapje

Bluetooth buttons helpen met anderhalve meter afstand houden
Maunt lanceert glasvezel webshop

Raspberry Pi competitie 2020 succesvol afgesloten met digitale finale

Razer brengt Blade 15 Studio Edition uit voor ontwerpers

Automatische personenteller Stoplichtzuil maakt handhaving coronamaatregelen eenvoudig

Dataiku introduceert gratis online tool voor ontwikkelen AI-vaardigheden

Kunstenaars maken persoonlijke geheugensteuntjes om goede gewoontes vol te houden

Online Payment Platform geselecteerd voor nieuw Techleap.nl Rise programma voor veelbelovende Nederlandse scale-ups

Nieuwe startup Coach Circle biedt hét online platform om coaching toegankelijk en transparant te maken

Topondernemers helpen de meest veelbelovende scale-ups van Nederland met ambitieus programma Techleap.nl Rise

Webinar: “De rol van platformen in de digitalisering van retail”

Primeur: Corona veilige intercom voor gebruiker en installateur
PQR B.V. contact

Logo PQR B.V.

info@pqr.nl
  www.pqr.com
PQR B.V. sociaal

PQR B.V. tweets

Logo Maunt
Logo Siemens Mobility B.V.
Logo Synobsys
Logo CRM Partners
Logo Shippeo
Logo Pure Storage