www.EVENTIVE.nlContentbureauwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl
2476 volgers blijven op de hoogte!

Tools4ever laat leerlingen snel en eenvoudig inloggen met QR-badge

Tools4ever ontwikkelde een nieuwe oplossing om scholieren snel een veilig te laten inloggen op computers en tablets. Dankzij een pasje met QRcode hebben ze eenvoudig toegang tot al hun school applicaties, zonder ingewikkelde gebruikersnamen en passwords. Stichting SPOM – een samenwerkingsverband van basisscholen in de gemeenten West Maas en Waal en Druten – nam als eerste onderwijsinstelling deze nieuwe en innovatieve Single-Sign-On service in gebruik.

De oplossing is onderdeel van HelloID, de cloudbased Single Sign-On oplossing van Tools4ever. De leerling houdt zijn of haar pasje voor de camera van de computer of tablet. De HelloID software scant de QR-code op het pasje en identificeert de leerling. Die krijgt daarna een eenvoudig persoonlijk portal te zien met alle voor die leerling toegankelijke school applicaties. Met één muisklik of tap kiest de leerling vervolgens de gewenste toepassing. In enkele seconden zijn de leerlingen aan de slag. Zonder hulp van de leerkracht.

Dit is belangrijk bij gepersonaliseerd onderwijs dat is toegesneden op de behoeftes en mogelijkheden van individuele leerlingen. Digitale leermiddelen spelen daarin een belangrijke rol maar de toegankelijkheid van computers blijkt vaak nog een belemmering. Met name in de lagere groepen kost het de leerkrachten en onderwijsassistenten vaak te veel tijd om leerlingen op gang te helpen. Dankzij de nieuwe HelloID oplossing met QR-badges is dat probleem nu opgelost.

Dankzij HelloID met QR codes kunnen leerlingen nu eenvoudig, zelfstandig en snel inloggen op hun Chromebook. We zagen na de introductie van de pasjes het gebruik ook onmiddellijk toenemen. Inmiddels worden de computers dagelijks gebruikt en vormen ze een natuurlijk onderdeel van ons onderwijs. Zowel leerlingen als docenten zijn enthousiast.”

Tom van de Geijn
Staflid ICT en Innovatie bij SPOM

De mogelijkheid om eenvoudig en snel in te loggen via de QR-badge is onderdeel van de complete HelloID ‘Identity-as-a-Service’ voor scholen. HelloID zorgt dat leerlingen met de QRbadge toegang hebben tot leerapplicaties, terwijl de toegang voor het personeel naar de andere administratieve en onderwijssystemen regulier is beveiligd met gebruikersnamen, wachtwoorden en desgewenst 2-Factor Authenticatie. Tezamen met de uitgebreide beheer- en auditmogelijkheden zijn scholen optimaal voorbereid op de AVG en verdere beveiligingseisen. Bovendien minimaliseert HelloID de backoffice werkzaamheden.

Maikel Baars, Accountmanager bij Tools4ever: “In het onderwijs stroomt vrijwel iedere leerling jaarlijks door naar een volgend leerjaar en zijn er ieder schooljaar natuurlijk ook veel in- en uitstromers. Bij HelloID is dat proces volledig geautomatiseerd. De specifieke onderwijs proces-flows en de integratie met leerling administratie- en volgsystemen worden volledig ondersteund. Het toegangsprofiel van een leerling wordt bij de overgang naar een volgend leerjaar vanzelf aangepast.”

Door de pasjes met QR-code hebben inmiddels 2400 leerlingen op 15 basisscholen van SPOM dagelijks met één eenvoudige handeling toegang tot hun schoolwerk. Het blijkt een cruciale innovatie om gepersonaliseerd, digitaal ondersteund onderwijs ook écht toegankelijk te maken.
Eerder van Tools4ever BV
19 jun 2019 Tools4ever introduceert Puzzle Challenge!

20 mrt 2019 Opnieuw Succesvolle HelloID Security scan

Logo Telindus

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.marcommit.nlContentbureauwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl