www.LVTPR.nlwww.LVTPR.comwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl
2471 volgers blijven op de hoogte!
PR: Pride PR

NETGEAR introduceert nieuwe nighthawk pro gaming router, geoptimaliseerd om lag te minimaliseren voor gamers

Zoetermeer, 19 maart 2019NETGEAR®, Inc.(NASDAQ:NTGR), de toonaangevende leverancier van netwerkproducten voor online gamen, heeft de Nighthawk® Pro Gaming XR300 WiFi Router geïntroduceerd tijdens de SXSW Gaming Expo. Dit nieuwste model in de Nighthawk® Pro Gaming productreeks is ontworpen om ping en latency op Xbox®, PlayStation®, Nintendo® Switch, pc's en mobiele apparaten te minimaliseren voor een breed publiek. De XR300 maakt gebruik van een speciaal gebouwd gaming-dashboard, mogelijk gemaakt door DumaOS, essentieel voor een betere online game-ervaring. Met de enorm toenemende populariteit van online games zoals Fortnite, Apex Legends en PubG, geeft het Nighthawk Pro Gaming Dashboard, dat gebruikt wordt in onze gehele Nighthawk Pro Gaming-lijn, prioriteit aan internetsnelheden voor sneller online gamen en soepeler streamen, het minimaliseren van lag met ultra-lage pings en geeft het gamers een volledig gepersonaliseerde ervaring op het aanpasbare dashboard.

De rijke set aan functies maakt een game-ervaring mogelijk die ongeëvenaard is voor een wifi-router, terwijl hij tegelijkertijd hoge prestaties voor het hele huis levert.

“Met meer dan 2,3 miljard actieve gamers in de wereld, wordt online gaming echt het favoriete tijdverdrijf wereldwijd. Multiplayer online games nemen in populariteit toe, maar dit gaat ten koste van de latency. Onze bekroonde productlijn Pro Gaming-routers, waaronder de XR500 en de XR700, kwam naar voren als antwoord op de behoeften van de gaming-gemeenschap, die toch al een voorkeur had voor onze Nighthawk-routers,” zegt David Henry, senior vice-president van Connected Home Products bij NETGEAR. “De XR300 is de nieuwste toevoeging aan onze NPG-reeks en zorgt ervoor dat elke gamer een competitief voordeel krijgt om het spel te domineren op zijn favoriete platform.”

Eigenschappen van de XR300 Router:
  • Geoptimaliseerde gamingprestaties - Verlaagt lag drastisch door prioriteit te geven aan online gaming. Gebruik Geo Filtering om de lag te beperken door de afstand tot gameservers of andere spelers te beperken. Gebruik Quality of Service (QoS) om gamingapparaten te prioriteren en bandbreedte toe te wijzen per apparaat. Beheer de maximale upload- en downloadsnelheden per apparaat op het netwerk om plotselinge lag-pieken tijdens het gamen te minimaliseren. Mogelijk gemaakt door DumaOS-gamesoftware.
  • Gaming Dashboard - Eenvoudig elk aspect van de verbinding tweaken om de ping te stabiliseren, lag te verminderen en zelfs lokale verbindingen van hoge kwaliteit te garanderen. Controleer op apparaten die de bandbreedte beperken en identificeer de toepassingen die lag zouden kunnen veroorzaken.
  • Bekabelde en draadloze connectiviteit - Vier (4) Gigabit Ethernet LAN-poorten voor maximale bekabelde snelheden, ideaal voor snel gamen en streamen van hoge kwaliteit, plus een (1) WAN-poort. Supersnelle 802.11ac draadloze snelheden.
  • Compatibel met gamesystemen - werkt met pc, Xbox®, PlayStation®, Nintendo® Switch, mobiele apparaten en meer.
Prijs en beschikbaarheid:

De Nighthawk Pro Gaming XR300 WiFi-router van NETGEAR zal in april 2019 wereldwijd beschikbaar zijn via geautoriseerde NETGEAR-partners en andere reseller-kanalen, e-commercesites en grote retailers, tegen een adviesprijs van €199,99 (EUR).

Vind, bevriend en volg ~ Nighthawk Pro Gaming:

Facebook: @NighthawkProGaming

Twitter: @NETGEARgaming

Reddit:/r/nighthawkprogaming

Instagram: @nighthawkprogaming

Twitch.TV:NighthawkProGaming

543 KB png  XR300_3-4Lft_Transparent.png
418 KB png  XR300_Back_Transparent (1).png
334 KB png  XR300_Front_Transparent (1).png
526 KB png  XR300_3-4Rt_Transparent (1).png
726 KB jpg  SXSW-XR300_FB post (1).jpg

Voor meer informatie (niet voor publicatie):
Pride PR
Robbert Minderhoud
(t) +31 71 568 00 28
netgear@pridepr.nl

Over NETGEAR, Inc.
NETGEAR (Nasdaq: NTGR) is een wereldwijd netwerkbedrijf dat innovatieve producten levert aan consumenten, bedrijven en service providers. NETGEAR-producten zijn gebouwd op een verscheidenheid van bewezen technologieën zoals draadloos, Ethernet en powerline. De producten hebben focus op betrouwbaarheid en gemak. De productlijn bestaat uit bedrade en draadloze apparaten die netwerken, breedband toegang en netwerkconnectiviteit toestaan. Deze producten zijn beschikbaar in meerdere opstellingen om aan te sluiten op de behoefte van eindgebruikers in elke regio waar de producten van NETGEAR worden verkocht. NETGEAR-producten worden verkocht in meer dan 38.000 winkellocaties over de hele wereld, en door zowel 30.000 value-added resellers, als vele grote service providers van kabel en mobiele netwerken. Het bedrijf heeft het hoofdkwartier in San Jose, Californië en kantoren in 25 landen. Meer informatie is beschikbaar op www.netgear.nl of op www.netgear.be. Volg NETGEAR op http://twitter.com/NETGEAR en op Facebook: http://www.facebook.com/NETGEAR.

©2019 NETGEAR, Inc. NETGEAR, the NETGEAR logo, and ProSAFE are trademarks and/or registered trademarks of NETGEAR, Inc. and/or its affiliates in the United States and/or other countries. Other brand and product names are for identification purposes only and may be trademarks or registered trademarks of their respective holder(s). The information contained herein is subject to change without notice. NETGEAR shall not be liable for technical or editorial errors or omissions contained herein. All rights reserved.

Safe Harbor Statement under the Private Securities Litigation Reform Act of 1995 for NETGEAR, Inc.: This press release contains forward-looking statements within the meaning of the U.S. Private Securities Litigation Reform Act of 1995. Specifically, statements concerning NETGEAR's business and the expected performance characteristics, specifications, reliability, market acceptance, market growth, specific uses, user feedback and market position of NETGEAR's products and technology are forward-looking statements within the meaning of the Safe Harbor. These statements are based on management's current expectations and are subject to certain risks and uncertainties, including, without limitation, the following: the actual price, performance and ease-of-use of NETGEAR's products may not meet the price, performance and ease-of-use requirements of customers; product performance may be adversely affected by real world operating conditions; failure of products may under certain circumstances cause permanent loss of end user data; new viruses or Internet threats may develop that challenge the effectiveness of security features in NETGEAR's products; the ability of NETGEAR to market and sell its products and technology; the impact and pricing of competing products; and the introduction of alternative technological solutions. Further information on potential risk factors that could affect NETGEAR and its business are detailed in the Company's periodic filings with the Securities and Exchange Commission. NETGEAR undertakes no obligation to release publicly any revisions to any forward-looking statements contained herein to reflect events or circumstances after the date hereof or to reflect the occurrence of unanticipated events.