Herken zakelijke websitebezoekerswww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.com
Datum: (2 jaar en 51 dagen geleden)

Artificiële intelligentie hoofdthema Symposium ICT In Practice donderdag 21 maart 2019 Natlab Eindhoven

Fontys Hogeschool ICT organiseert tweede editie van onderzoekssymposium waarbij het actuele thema Demystifying AI centraal staat.

Donderdag 21 maart 2019 organiseert Fontys Hogeschool ICT (FHICT) de tweede editie van het onderzoekssymposium ICT In Practice (IIP) in het Natlab Eindhoven.Het symposium biedt een platform voor o.a. docenten, lectoren, studenten en Partners in Education van FHICT om kennis en ervaringen te delen. Daarnaast is er ook ruimte om diverse projecten en producten te demonstreren. Dit alles in het teken van Demystifying AI.

Demystifying AI
Artificiële Intelligentie (AI) is vandaag de dag niet meer weg te denken bij grote technologische ontwikkelingen, zoals intelligente chatbots, spraakgestuurde assistentie, zelfrijdende auto’s, medische (zelf)diagnose, behandelingen etc. AI stuurt de digitale transformatie bij de ontwikkeling van betekenisvolle diensten voor de consument en gebruiker.U kunt kennis maken met actuele ontwikkelingen en toepassingen van AI tijdens de tweede editie van het ICT In Practice onderzoekssymposium. Daarbij staan projecten van FHICT studenten, docenten en de partnerbedrijven centraal.

Het aanbod van meer dan twintig sprekers, ruim twintig productdemonstraties en projectpresentaties en drie discussies biedt de bezoeker een unieke gelegenheid om zich te verdiepen in de actuele ontwikkelingen en vooral praktische toepassingen van AI.

Programma
Vanaf 14.30 uur gaan de deuren open van het Natlab. Gerard Schouten (lector Big Data en lector van het jaar 2018) opent om 15.00 uur het symposium. Daarna starten vanaf 15.30 uur drie tracks waarin de ruim twintig sprekers verschillende thema’s binnen AI zullen aansnijden zoals “Value creation with AI”, “Embodied AI”, “Deep learning applications”, “AI for Good” en “Engineering Humanity”. Daarnaast worden drie discussies georganiseerd met als onderwerp: techniekfilosofie, de FHICT #2023 OPEN UP ambitie en uitdagingen en controversies rondom de AI-hype. Verder is er een doorlopende markt met ruim twintig interessante ICT-projecten en -producten van studenten, docenten, onderzoekers en partnerbedrijven. Hierbij wordt onder de deelnemendestudenten de High Tech Award 2019 uitgereiktdoorFontys Centre of ExpertiseHighTechSystems and Materials (HTSM).Het symposium wordt om 19.00 uur feestelijk afgesloten met een (netwerk)-borrel. Het gehele programma ishierte bekijken.

Van onderwijs- naar kennisinstelling
IIP richt zich op toegepast ofwel praktijkgericht onderzoek. Het doel hierbij is om dit type onderzoek binnen het domein van ICT te stimuleren. Het symposium neemt hierbij een belangrijke stap om FHICT als kennisinstelling te profileren en kansen te bieden in zowel de Brainport-regio rondom Eindhoven als de Midpoint-omgeving rondom Tilburg.

Aanmelden
Nieuwsgierig geworden? Meld je dan nu aan als bezoeker. Iedereen is van harte welkom, mits een (gratis) ticket. En, wees er snel bij want vol = vol. Aanmelden kun je hier.

De aftermovie van 2018 kun je hier bekijken.
Contact organisatie: ictinpractice@fontys.nl
Laatste van Fontys Hogeschool ICT
Fontys Hogeschool ICT deelnemer 4de editie Hack The Waste

SPARC - aanjager van de toekomst in ICT

Tilburgse onderwijsinstellingen slaan handen ineen voor ICT
Verstreken tijd: 2 jaar en 51 dagen
Fontys Hogesch.. contact

Logo Fontys Hogeschool ICT

info@fontys.nl
  fontys.nl
Fontys Hogesch.. sociaal

Fontys Hogesch.. tweets

Logo ESTG
Logo Adwise
Logo Webton
Logo Mulder-Hardenberg
Logo ValidSign
Logo eV-ict
Logo Klantcontact Partnership Studie (KPS)
Logo BIM4Production
Logo 123zakelijk
Logo Music in Brands
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Priemo
Logo We Love Communities
Logo Red Hat
Logo Thales