www.EVENTIVE.nlwww.lubbersdejong.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.marcommit.nl
Datum: (2 jaar en 137 dagen geleden)
PR: Progress Communications

Digitale tachograaf van Verizon Connect biedt beter inzicht in chauffeursstatus

Nieuwe applicatie helpt bedrijven te voldoen aan wetgeving, tijd te besparen en processen te verbeteren

Utrecht, 18 maart 2019 – Met de introductie van de nieuwe digitale tachograaf van Verizon Connect kunnen transport- en andere bedrijven overal digitale-tachograafbestanden en chauffeursgegevens downloaden. Dit helpt ze te voldoen aan Europese tachograafwetgeving, uitval van voertuigen te beperken en dagelijkse processen te stroomlijnen.

image

De digitale tachograaf van Verizon Connect monitort en analyseert belangrijke gegevens van chauffeurs, zoals rijtijden, pauzes en rusttijden. Deze informatie is afkomstig uit de digitale tachograaf in het voertuig: het apparaat dat gegevens over de chauffeur, het voertuig en de motor digitaal vastlegt. Het apparaat vertaalt deze gegevens vervolgens naar bruikbare informatie die terug te vinden is in Verizon Connects fleetmanagementplatform REVEAL. Zo kunnen bedrijven tijd besparen, processen verbeteren en voldoen aan wetgeving.

Enkele belangrijke functies van de digitale tachograaf van Verizon Connect
  • Status van de chauffeur: bekijk de locatie en status van chauffeurs op de livekaarten in REVEAL en wijs opdrachten toe aan chauffeurs die nog binnen hun wettelijk toegestane aantal uren zitten;
  • Downloaden op afstand: plan en automatiseer downloads van chauffeurs- en voertuigbestanden om te voldoen aan EU-wetgeving;
  • Tracking-device: het tracking-device van REVEAL is gekoppeld aan de tachograaf in een voertuig en stuurt near-realtime gegevens over de chauffeur, het voertuig en de motor rechtstreeks naar het online REVEAL-platform.
Deze functies helpen bedrijven om hun voertuigen optimaal te beheren. Daarnaast kunnen ze voor wagenparkbeheerders handig zijn bij de uitdagingen die aan het licht kwamen in het Verizon Connect-onderzoek dat in 2018 in het Verenigd Koninkrijk werd uitgevoerd. Daaruit bleek dat een op de vier chauffeurs niet de benodigde rusttijden in acht neemt. Wagenparkbeheerders vinden het ook lastig ervoor te zorgen dat chauffeurs dit doen, zo gaven de resultaten van het onderzoek aan.

Daarnaast hebben bedrijven moeite om relevante, nauwkeurige tachograafdata uit hun voertuigen te halen. De meerderheid ziet het naleven van tachograafwetgeving als werkonderbreking en als tijdrovend. Wagenparkbeheerders besteden gemiddeld meer dan drie uur per week aan het herstellen van fouten in tachograafdata.

Jan Willem Doornbos, Senior Marketing Manager Central Europe bij Verizon Connect: “Een van de grootste uitdagingen voor wagenparkbeheerders is om chauffeurs te helpen inzicht te krijgen in hun tachostatus, zodat het bedrijf geen tijd en geld verliest wanneer chauffeurs van de weg gehaald moeten worden om tachograafbestanden handmatig te downloaden. Digital Tacho Live View biedt het benodigde inzicht om tachograafgegevens snel en eenvoudig in te zien. Zo kunnen wagenparkbeheerders snel weloverwogen beslissingen nemen, nauwkeuriger plannen en waarschuwingen bij fraude ontvangen.”

Meer informatie over de digitale tachograaf van Verizon Connect is hier te vinden.

Over Verizon Connect
Verizon Connect is de gids in een wereld waarin alles met elkaar verbonden is. Wij werken aan de automatisering, optimalisatie en revolutie van de manier waarop mensen, voertuigen en andere apparaten zich door de wereld bewegen. Onze toonaangevende oplossingen zetten innovatie, automatisering en connected data voor onze klanten aan het werk, zodat zij zelf slimmer, efficiënter en meer compliant kunnen opereren. Verizon Connect heeft meer dan 3.500 betrokken werknemers in vijftien landen, die zich inzetten om ’s werelds meest toonaangevende mobiele-technologieplatform te ontwikkelen. Ga voor meer informatie naar www.verizonconnect.com/nl.
Laatste van Verizon Connect Netherlands B.V.
Immobilization voor Verizon Connect Reveal beveiligt waardevolle voertuigen

Verizon Connect bouwt telematica- en workforcemanagementoplossingen al in fabriek in

Digitale tachograaf van Verizon Connect biedt beter inzicht in chauffeursstatus
Verstreken tijd: 2 jaar en 137 dagen

Logo Progress Communications
Verizon Connec.. contact

Logo Verizon Connect Netherlands B.V.

www.verizonconnect.com/nl
Verizon Connec.. sociaal

Verizon Connec.. tweets

Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Techtenna
Logo Priemo