Juniper Networks brengt meer eenvoud naar netwerken met native ondersteuning voor SONiC

Netwerkleverancier zet toewijding aan open programmeerbaarheid kracht bij met ondersteuning voor Software for Open Networking in the Cloud (SONiC)

Juniper Networks, leverancier van geautomatiseerde, schaalbare en veilige netwerken, maakt vandaag bekend dat zijn netwerkproducten native integratie bieden met Software for Open Networking in the Cloud (SONiC). Deze oplossing is ontwikkeld door de Open Compute Project (OCP) Foundation, die door Microsoft werd opgericht. Cloud providers kunnen dankzij deze ingebouwde integratie een beroep doen op een vereenvoudigd en geautomatiseerd platform voor het beheer van switches, aangevuld met uitgebreide routeringsfunctionaliteit en innovaties op het gebied van telemetrie.

Het in 2016 door Microsoft geïntroduceerde SONiC is een baanbrekende oplossing voor het gebruik en beheer van netwerkswitches. Dit unieke uitbreidbare platform wordt ondersteund door een omvangrijk ecosysteem van hardware- en softwarepartners en maakt het mogelijk om switches en diverse softwarecomponenten vanaf een centrale locatie te beheren.

De native integratie met SONiC toont de enorme toewijding van Juniper aan de open programmeerbaarheid, volledige disaggregatie en het uitbreiden van zijn netwerkoplossingen met functionaliteit die voorziet in de behoeften van ‘cloud first’-bedrijven. Deze integratie biedt cloud providers en operators onder meer:
  • Open programmeerbaarheid: dit zorgt voor de snelle integratie, flexibiliteit en veerkracht die bedrijven nodig hebben om hun netwerk in een mum van tijd aan te passen aan de veranderende marktomstandigheden.
  • Desaggregatie: een uiterst modulaire architectuur die geïntegreerde netwerkcomponenten en software loskoppelt om klanten de ultieme keuzevrijheid en flexibiliteit te bieden.
  • Automatisering: netwerkoperaties zijn altijd een complex en monotoon proces geweest. Juniper combineert de kracht van open programmeerbaarheid en desaggregatie voor het stroomlijnen van de netwerkdiagnostiek, automatisering van complexe workflows en optimalisatie van het netwerkbeheer.
  • Een uitgebreid ecosysteem: de ingebouwde integratie met SONiC biedt operators en cloud providers de mogelijkheid om van de laatste functionaliteit van Juniper voor routering, switching en netwerkanalyses gebruik te maken.
De integratie met SONiC laat de onophoudelijke innovatiedrang van Juniper in cloud-gebaseerde datacenternetwerken zien. De netwerkleverancier verbetert zijn productontwikkelingsproces voortdurend om de beste oplossingen aan zijn klanten te kunnen aanbieden

Ondersteunende citaten
“Bij Juniper Networks begrijpen we hoe belangrijk open programmeerbaarheid voor onze klanten is. Dit valt reeds terug te zien in de ondersteuning die we bieden voor OpenConfig, Open/R en P4. Het is ons een genoegen om bekend te maken dat we deze ondersteuning nu hebben uitgebreid met native integratie van de netwerkoplossingen van Juniper met SONiC. Dit biedt bedrijven met hyperscale datacenters een alternatieve datacenterarchitectuur.”
– Manoj Leelanivas, chief product officer bij Juniper Networks

“De integratie van de netwerkoplossingen van Juniper met SONiC geeft blijk van de toewijding van het bedrijf aan open netwerken. Dit is een belangrijke stap in onze missie om de netwerken van vandaag en morgen te transformeren. Klanten kunnen volop profiteren van dit vereenvoudigde en geautomatiseerde platform voor het beheer van switches, dat wordt aangevuld met een rijke routeringsfunctionaliteit en innovaties op het gebied van telemetrie.”
– Yousef Khalidi, corporate vice president Azure Networking bij Microsoft

Aanvullende informatie