www.LVTPR.comwww.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nl
Datum: (2 jaar en 4 dagen geleden)
PR: ItsaRep

Mendix is leider in low-code ontwikkelplatformen

Mendix erkend voor innovatie en ontwikkelingssnelheid

Rotterdam, 14 maart 2019 - Mendix, onderdeel van Siemens en de wereldwijde leider in low-code, is benoemd tot leider in de Forrester Wave: Low-Code Development Platforms for AD&D (Application Development & Delivery) Professionals.

Volgens het rapport wijst wereldwijd onderzoek onder ontwikkelaars uit dat 23 procent in 2018 gebruik maakte van low-code platformen, en nog eens 22 procent gaf aan dat binnen een jaar te gaan doen. “De drijfveer achter de adoptie van low-code is stijgende vraag van organisaties naar software die snel beschikbaar is.

In het Forrester-rapport wordt Mendix erkend als voorloper. Het rapport geeft aan: "Mendix blijft low-code technologie voor AD&D verbeteren. Ook gebruikers geven het Mendix-platform hoge cijfers. Mendix heeft zijn functies uitgebreid om aan de te sluiten bij de ontwikkelstijl van continuous integration, het verbeteren van het beheer van applicaties gedurende de hele levenscyclus en het automatiseren van app deployment. Hiermee komt het ook tegemoet aan de behoeften van zijn nieuwe eigenaar Siemens, en de grootste partner, SAP. Daarnaast onderscheidt Mendix zich ook door een samenwerking met IBM. Geen enkele andere low-code leverancier heeft relaties met grote leveranciers die potentieel zoveel deuren openen."

Mendix is het enige full stack low-code ontwikkelplatform dat de capaciteiten biedt die professionele en ‘citizen’ developers nodig hebben om snel bedrijfskritische applicaties te ontwikkelen. Het platform:
  • Faciliteert ‘citizen’ en professionele ontwikkelaars
Dankzij de webgebaseerde WYSIWYG-editor en visuele modellering kunnen ontwikkelaars snel prototypen van platformonafhankelijke toepassingen creëren zonder te hoeven coderen. Professionele ontwikkelaars kunnen deze prototypen omzetten naar applicaties die in productie genomen kunnen worden door het toevoegen van functionaliteit en aangepaste code-uitbreidingen met behulp van een downloadbare Desktop Modeler.
  • Creëert in een keer applicaties voor alle apparaten
Mendix ondersteunt de ontwikkeling van responsive en native mobile apps. Met behulp van een enkel visueel model kunnen bedrijven op efficiënte wijze apps aan al hun gebruikers leveren zonder door meerdere tools of codebases te hoeven navigeren. Deze aanpak vermindert de werkbelasting en het risico op fouten die veel voorkomen bij traditionele app-ontwikkelmodellen.
  • Kan in iedere cloud worden ingezet
App-ontwikkelaars hoeven niet af te wijken van hun huidige cloudstrategie. De cloud-native architectuur van Mendix biedt een one click cloud-implementatie voor alle populaire public clouds en eenvoudige implementatie voor private en virtuele private clouds. Mendix blijft ook het enige low-code platform dat gebruik maakt van containerisatie als kerntechnologie, zodat apps kunnen draaien op elke Cloud Foundry of Docker-gebaseerde omgeving, inclusief Kubernetes.
  • Biedt een rijke gebruikerservaring
Het ontwerpen van slimme en prettige gebruikerservaringen is eenvoudig met de uitgebreide bibliotheek van Mendix-oplossingen. Deze omvat cognitieve services, innovatieve gebruikersinteractiemethoden, conversationele gebruikersinterfaces, chatbots en VPA's. Ontwikkelaars kunnen deze opkomende technologieën eenvoudig integreren in hun Mendix-apps door eenvoudigweg vooraf gemaakte connectoren te slepen en neer te zetten.
  • Gebruikt AI om het ontwikkelproces te versnellen
Mendix blijft het eerste en enige low-code platform dat AI gebruikt om de productiviteit van ontwikkelaars te verhogen en het kennisniveau van ‘citizen’ ontwikkelaars snel te verbeteren. Dankzij een machine learning-analyse van meer dan vijf miljoen applicatiestromen in 15 industrieën kan Mendix Assist helpen bij het bepalen van de volgende stappen in het ontwikkelproces. Hierdoor wordt tevens de kwaliteit van het eindproduct verhoogd.
  • Biedt toegang tot de leidende ecosystemen
Mendix biedt ontwikkelaars via partnerships toegang tot gecertificeerde, kant-en-klare integraties met SAP- en IBM-systemen. Mendix's overname door Siemens, afgerond in Q4 2018, betekent een verdere uitbreiding van het leiderschap in distributie-overeenkomsten.

"Wij geloven dat de erkenning van Mendix als leider in low-code platformen ons valideert als een complete leverancier. We hebben de technologie, de innovatie en het distributiebereik om wereldwijde ondernemingen te helpen meer waarde te creëren door het ontwikkelen, gebruiken en beheren van bedrijfskritische applicaties, op een manier die voorheen niet mogelijk was", zegt Derek Roos, CEO van Mendix. "Onze klanten blijven concrete, substantiële en meetbare bedrijfsresultaten boeken met ongekende snelheid en efficiëntie. Ik kijk er naar uit om te zien wat ze in 2019 met Mendix maken."

De Forrester Wave
Het onderzoek is een grondige en uitputtende evaluatie van aanbieders aan de hand van 28 verschillende criteria, uitgevoerd door Forrester-analisten die experts in het gebied zijn. De evaluatiecriteria zijn gegroepeerd in drie categorieën: huidig aanbod, strategie en aanwezigheid op de markt. Aanbieders worden gerangschikt en gegroepeerd als Leaders, Strong Performers, Contenders en Challengers, waarbij Leaders de hoogste ranking hebben.

Download hier het volledige rapport.

Over Mendix
Mendix, de wereldleider in low-code, transformeert de wereld van legacy-software en applicatie-ontwikkeling door business- en IT-teams bij elkaar te brengen om snel en gezamenlijk stabiele en moderne applicaties voor de onderneming te bouwen. Het low-code applicatie-ontwikkelingsplatform vanMendixricht zich direct op de software developer talent gap en zorgt ervoor dat business én IT vanaf het begin nauw samenwerken gedurende het hele proces van applicatieontwikkeling en implementatie.Mendixwordt erkend als ‘leider’ door analisten als Gartner en Forrester, en helpt klanten hun organisaties en markten digitaal te transformeren door apps te bouwen, beheren en te verbeteren met een ongekende snelheid en op ongekende schaal. Al meer dan 4000 vooruitstrevende bedrijven gebruiken hetMendix-platform om bedrijfsapplicaties te bouwen die klanten verrassen en de operationele efficiëntie verbeteren.

Word lid van deMendix-community op LinkedIn en Twitter. Begin gratis met het bouwen van apps op signup.mendix.com.
Laatste van Mendix
Startup Cirkl introduceert nieuw platform dat onzichtbaar woningaanbod in beeld brengt

WRSTBND's nieuwe contactloze platform ondersteunt op veilige wijze live concerten en evenementen

Logistiek dienstverlener De Rijke Group maakt orders verwerken volledig digitaal met low-code platform van Mendix
Verstreken tijd: 2 jaar en 4 dagen
Mendix contact

Logo Mendix

info@mendix.com
  www.mendix.com
Mendix sociaal

Mendix tweets

Logo Reflex Online BV
Logo Blue Dragon
Logo Avinty (GGZ)
Logo MicroFix
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Sortlist
Logo Fullstaq B.V.
Logo umlaut
Logo Sam Media
Logo Alleeninkt.nl
Logo Tesorion
Logo Marco Bouman
Logo Viqtor Davis
Logo Bitcare
Logo Northwave
Logo PQR B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Tankpas-Aanvragen.nl
Logo Enrise BV
Logo Pure Storage
Logo Pegamento