Contentbureauwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlContentbureau
2489 volgers blijven op de hoogte!
PR: ItsaRep

Western Digital introduceert WD Blue SSD met NVMe-protocol

Nieuwe variant is drie keer sneller dan SATA

Western Digital Corp. voegt een NVMe-model toe aan het populaire WD Blue Solid State Drive (SSD)-portfolio: de WD Blue SN500 NVMe SSD. Hiermee wordt een aanzienlijke snelheidswinst geboekt, tot wel drie keer sneller dan SATA. Het bedrijf wil met de introductie de overgang van SATA naar NVMe versnellen en hiermee tegemoet komen aan de vraag naar snelheid van consumenten.

Desktop- en laptopgebruikers verwachten steeds meer opslag, hogere snelheid en een grotere werkbelasting. De WD Blue SN500 NVMe SSD komt daaraan tegemoet met hoge Read/Write snelheden. De nieuwe SSD levert drie keer de prestaties van zijn SATA-tegenhanger, terwijl de betrouwbaarheid waar de WD Blue-productlijn om bekend staat, behouden blijft. De drive is geoptimaliseerd voor multitasking en zware applicaties en biedt vrijwel directe toegang tot bestanden en programma's. Het energiegebruik is daarmee ook efficiënter dan bij SATA-gebaseerde modellen.

In-house productie
Voor de WD Blue SN500 NVMe SSD maakte Western Digital gebruik van de interne SSD-architectuur van de WD Black SN750 NVMe en eigen 3D NAND-technologie, firmware en controller. Alle componenten zijn daarmee in-house gemaakt en perfect op elkaar afgestemd.

De WD Blue SN500 NVMe SSD haalt lees- en schrijfsnelheden van respectievelijk 1.700 MB/s en 1.450 MB/s (voor het 500GB-model) met een efficiënt energieverbruik van slechts 2,7 W. Daarmee haalt de SSD de hoogste MB/Watt in zijn segment. Dankzij het slanke formaat is de nieuwe SSD ideaal voor notebooks of desktopcomputers. De form factor van de SSD ondersteunt M en B connectoren en is dus breed inzetbaar.

Hogere eisen laptop- en desktopgebruikers
"De pc-industrie zet de overgang van SATA naar het NVMe-protocol voort, samen met de verwachting van consumenten dat computers sneller en sneller reageren", aldus Don Jeanette van storage research-instituut TrendFocus. "Binnen het mainstream-segment doen desktop- en laptopgebruikers consequent meer; zoals het bewerken van 4K- of 8K-videobestanden, het maken en streamen van content en het beheren van enorme hoeveelheden gegevens. De nieuwe WD Blue SN500 NVMe SSD voldoet aan de verwachtingen om grotere bestanden sneller op te kunnen slaan."

"De overgang naar 4K en 8K betekent dat het een perfecte tijd is om over te stappen van SATA naar NVMe", stelt Emiel Witteveen, Sr regional marketing manager bij Western Digital. "Met de betrouwbare en solide WD Blue SN500 NVMe SSD kunnen klanten high-performance laptops en pc's met voldoende capaciteit bouwen."

Prijzen en beschikbaarheid
De WD Blue SN500 NVMe SSD is beschikbaar met een capaciteit van 250GB en 500GB, met een enkelzijdige M.2 2280 PCIe Gen3 x2 form factor. De adviesprijzen zijn 67 euro voor 250GB (modelnummer: WDS250G1B0C) en 97 euro voor 500GB (modelnummer: WDS500G1B0C).

Over Western Digital Corp.
Western Digital wil datagebruik optimaliseren door bedrijven en consumenten in staat te stellen gegevens steeds innovatiever op te slaan, te bewaren en te gebruiken. Het bedrijf levert oplossingen voor toepassingen van datacenters en mobiele sensoren tot persoonlijke apparatuur. De merken onder Western Digital Corp zijn Western Digital, G-Technology, SanDisk en WD. Meer informatie op www.wdc.com

Laatste van Western Digital Netherlands B.V.
Western Digital’s nieuwe iNAND brengt mobiele toepassingen naar het 5G-tijdperk

Western Digital kondigt vijfde generatie 3D NAND-technologie BiCS5 aan

Western Digital toont op CES 2020 allereerste 8TB SuperSpeed USB 20Gbps draagbare SSD
Western Digita.. contact

Logo Western Digital Netherlands B.V.

Western Digita.. sociaal

Western Digita.. tweets

Logo Synobsys
Logo Trade Cover Exchange
Logo Tilaa B.V.
Logo Fundaments B.V.
Logo Shift Office Support
Logo FLS Nederland B.V.
Logo LinQhost
Logo CommITment BV
Logo ICT-Partners
Logo SoftApp-distribution
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Alcadis
Logo PA Consulting

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.EVENTIVE.nl